Citat:
Ursprungligen postat av
HuldumeyStone
Tror det går att fixa med rätt avel men det tar ju tid. Tog ju drygt 50 år att göra de är rävarna respektabla. Men jag tycker, trots rumsrenheten, att gris verkar nästan lika jobbigt som apa:
”Grisar är flockdjur och behöver mycket sällskap. Lämna därför aldrig grisen hemma själv för många timmar om dagen, de gillar inte att vara ensamma. Känner du på dig att det kan bli några timmar om dagen är det bäst att skaffa en griskompis, så de kan hålla varandra sällskap.
Grisar och andra husdjur som hund brukar fungera, men det finns samtidigt exempel på då hunden vägrat acceptera grisen i sitt liv.....Att bo i lägenhet är inte att föredra för en gris, och många uppfödare avråder helt från detta. Det kan vara jobbigt med trappor om man bor högt upp och problem med klövar och ben kan också uppkomma om grisen hålls på hala parkettgolv. Det gäller så klart inte bara parkettgolv i lägenhet utan överallt. Som grisägare måste du alltså vara beredd på att anpassa ditt boende efter grisen genom att exempelvis lägga mattor på halt golv där grisen rör sig.”
Fast har inte försök med primater pågått mer än 50år vid det här laget? ....på alla sätt & vis?
Det verkar som sådana inte vill samarbeta till 100% med oss människor helt enkelt..
Och gris tog jag bara som exempel, några sådana vill jag inte ha...
Citat:
Ursprungligen postat av
DOGbackwards
Glöm det. Apor är inte tillåtna husdjur i Sverige vad jag vill minnas.
Fast om du hade du läst mer än trådstarten (mindre slarvigt dessutom) så hade du vetat att det är nere i Thailand Ts vill ha sin apa.....