Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-14, 15:54
  #205
Medlem
Kontrapunktens avatar
Har pedofiler fått lov att gå med paraden? Homosexualitet är precis lika "normalt" som pedofili, alltså bör ingen diskrimineras
Citera
2012-11-09, 00:10
  #206
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Som rubriken säger, snart är det pride, kommer vi få se Unga Muslimer med en egen grupp deltagare i paraden detta år? Jag såg dom inte förra året så jag antar att dom bara hade försovit sig.
Någon som vet vilka som kommer ställa upp i år och vilken typ av propaganda vi kommer få intryckta i våra huvuden under veckan?

Alla har rätt att vara vilka de är så länge de inte påverkar samhället negativt. Det är handlingar som räknas och inte ursprung, så jag anser att ursprungskulturen inte spelar någon roll utan hur personerna beter sig och vilken ställning de har att vilja anpassa sig i det svenska samhället. Dock finns det en stor mängd (aktiva?) muslimer som dessvärre skapar samhällsproblem, främst genom att de är alldeles för bundna vid sin kultur och religion och inte vill acceptera svenska normer och anpassa sig till det svenska samhället vilket gör att jag trots inledande ord är skeptisk till dess medverkan i Pride, om de medverkar.

Att ha en Pride-parad spelar egentligen ingen roll då det i sig inte skadar någon. Dock antar jag att en del av Pride (eller hela evenemanget) finansieras av våra skattepengar vilket är mer störande då det inte är en egentlig samhällsnyttig sak. Så länge det inte går på skattemedel får de hålla på hur bäst de vill.
Citera
2012-11-09, 00:32
  #207
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrapunkten
Har pedofiler fått lov att gå med paraden? Homosexualitet är precis lika "normalt" som pedofili, alltså bör ingen diskrimineras

lla är med pOm en person som medverkar i Pride i syfte att visa att den är pedofil är ju helt fel då jag anser att pedofili inte skall stödjas eftersom det är så vidrigt och avskyvärt när barn utsätts. Nej, pedofili skall inte räknas som diskriminering enligt mig i alla fall.
Att homosexuella i allra högsta grad medverkar (då Pride är till för denna grupp) är en helt annan sak, så länge de inte leker med personer under 18 år samt att det är ömsesidigt för alla inblandade.

Pride kan således fortsätta (då det inte stör mig) så länge det inte finansieras av våra skattepengar utan istället kan finansieras av sponsring.

Man kan ju ställa följande fråga: Hur skadar homosexualitet samhället och andra människor?
Mitt svar är: Nej, inte alls, så länge alla inblandade är över 18 år samt att handlingarna är ömsesidiga.
__________________
Senast redigerad av KCLundgren 2012-11-09 kl. 00:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback