Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-05, 12:51
  #193
Medlem
RadioGaGas avatar
När hölls den första Pride i historien?
Citera
2012-08-05, 12:53
  #194
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Sarkasmerna spyr likt värsta vulkanutbrott. Hm, Sd är ju för denna Pridefestival. Konstigt att gräsrötterna i denna tråd haglar ur sig sina fördomar
Hur vet du att det är SD-sympatisörer som uttrycker sitt ogillande för skamfestivalen i denna tråd?
Citera
2012-08-05, 12:54
  #195
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
När hölls den första Pride i historien?

1969. http://en.wikipedia.org/wiki/Pride_p...st_Pride_march
Citera
2012-08-05, 13:14
  #196
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Att prata om att förbjuda och bestämma hur andra människor har sex, vad ger det för mysig magkänsla egentligen som är så oemotståndligt skön? Lite maktgalna kanske? Skapa problem där det inte finns, för att slippa se de verkliga problemen i livet? Jag vet inte faktiskt, men det ter sig oavsett helt absurt att vilja stå med pekpinne om hur andra ska ha sex på lämpligast vis. Nu är vi ju uppfostrade sedan barnsben att hunsa våra döttrar och systrar till att inte vara alltför frigjorda, i synnerhet inte göra någon business på det - ve och fasa.
Eh, nej det är ju tvärtom. Det har blivit helt jävla sjukt, läs bara detta:
Citat:
Vad tycker ni om svenska tjejer?

Medeni: – Svenska tjejer är vackrast i världen. Jag gifte mig till och med med en.

Celal: – De är bäst. Jag dejtar en svensk tjej denna vecka. Hon är 15 år och på semester med sin familj.

Hur många svenska tjejer har ni haft?

C: – Kanske 200.

M: – Under mina casanovaår var jag med cirka tusen skandinaviska tjejer. Sista sommaren innan jag gifte mig räknade jag till 97. Men efter äktenskapet är det inte på samma sätt längre.

Hur raggar ni?

C: – Jag hälsar och sätter mig bredvid och pratar.

M: – Jag tittar efter leenden. Hon behöver inte vara snygg, men hon måste le mot mig. Då vet jag att hon är intresserad.

C: – Kommer de till vår restaurang på kvällen brukar jag dansa på ett bord och ta av mig lite. Då skriker de och hejar på.

Hur dejtar ni?

C: – Första dagen pratar jag inte med tjejen utan bara med hennes föräldrar. Nästa dag märker jag om föräldrarna litar på mig och då kan jag gå iväg med henne.

M: – Jag visar henne staden. Visar henne lite mer av Turkiet.

C: – Först har man lite romantik på stranden. Sedan lite erotik. Först på stranden och sedan går vi hem till min lägenhet. Den ligger precis bredvid stranden och sängen är bekvämare.
http://www.aftonbladet.se/resa/article10805914.ab

Föräldrar som låter sina 15-åriga döttrar på en solsemester gå iväg med en okänd utländsk blatte som är 25år! Det är ju fullkomligen groteskt hur det har blivit, och du pratar om att svenska tjejer uppfostras att vara tillbakahållna? Är du skvatt jävla galen, människa?!
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Samt alla dessa svartsjukedraman där den ena parten i en relation tror sig kunna - och ha någon slags medfödd rätt till att - kontrollera en annan människa, för att man tycker om den personen. Det om något är perverst... Jag undrar om all porr på porslin och väggar samt heliga horor som existerade i antika grekland också var lika hatat och omdebatterat, jag menar det är säkert lätt för efterlevande att minnas vårat århundrade som så jäkla sexpositivt och mysigt, men riktigt så var det inte i verkligheten. Det här med att hänga upp sig på andras sätt att använda sin kropp till att njuta... Fan, alla sätt är väl bra om det fungerar för dig (och ni är vuxna och samtyckande). High five till varenda en.
Svartsjuka är inget vi uppfostras till, det är rent genetiskt betingat. Det finns uppenbara evolutionsbiologiska förklaringar till det.
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Hur som helst, undrar man över paradens existensberättigande kanske man ska se sig omkring i världen. Exempelvis senast i Kenya där en homosexuell aktivist fick sina genitalier sönderskurna och torterad till döds. Att acceptera varandras olikheter handlar om att man vill leva fridfullt sida vid sida, och inte bete sig som barbarer från stenåldern. Ju mindre människor bråkar om, desto mindre risk för onödigt våld. Det var inte sålängesedan det var fredagsnöjet att gå ut och slå ned en bög och "oäkta" ungar fick stryk i skolan... Intolerans föder våld, och någon "perfekt" människa med 2 barn, mor och far och villa och volvo med doktorsexamen i ryggsäcken är inte eftersträvansvärt eller troligt. Därför att människor är olika, och vad som gör oss olyckliga är olika.
Ja du, vad fan har negrerna i Kenya med Sverige att göra? Gå och gör din jävla Pride-parad där då, i negerland! I Sverige har det bara blivit en pervers jävla freakshow där allting osmakligt och udda ska hyllas och tryckas i ansiktet på samhället, fullständigt osunt. I Sverige utsätts inte homos för våld och hot, så vad fan gnäller du om? Negrer är negrer och är inte på något sätt att jämföra med svenskar, åk till negerland då och försök ändra deras attityder om du tycker det är så jävla viktigt med vad negrerna sysslar med. Använd inte negrernas seder som ursäkt för att utföra dessa perversa saker offentligt i Sverige i någon jävla äckel-parad.
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Det är det prideparaden handlar om för mig. Genom att visa allt i ett enda stort IN YOUR FACE med tusentals och åter tusentals, musik och dans och lastbilar mitt i centrala stockholm så kan vi inte tigas ned, ignoreras. Vi kan känna gemenskap och runt hela spektaklet bjuda in människor för diskussion och utveckling.
Så det handlar alltså bara om att provocera? Vad känner du att du vill meddela till alla normala svenskar? Varför ska ni inte tigas ned och ignoreras? Hur tigs ni ned och ignoreras idag, tycker du? Vad är det du vill egentligen? Du får leva ditt liv ostört som homo, i Sverige är klimatet så, men när du ska trycka äckliga sexualfetischer i ansiktet på normalt folk och visa upp osmakligt sexuellt beteende offentligt så blir du föraktad och avskydd.

Vilken "diskussion och utveckling" är det du pratar om som du vill uppnå? Ni får leva ostört i Sverige som homos. Vad mer begär du? Att du och dina likar ska få offentligt utöva perversa sexuella beteenden? VILL du bara så olik de andra det bara går? Vill du inte bete dig som en vanlig människa, och bara hålla det du gör i sängkammaren privat och sedan inte skylta med det offentligt, du vet, som alla normala människor gör?
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Själv deltog jag i det mest provocerande flaket av de alla, sexindustrins egna organisation, inklusive sexsäljare/horor/prostituerade/eskorter kärt barn har många namn. DET, mina kära debattanter, orsakar lika mycket pekande och skratt åt människors ansiktsuttryck från vårat håll som ni tror er se att det blir från publikens håll. Sällan har jag haft så roligt, men så är jag också som sagt road över människors patetiska eftersträvan att försöka styra sina medmänniskor att sexa "korrekt".
Ni är alltså en bunt som i stort sett är skyldiga grovt vållande till brott, dvs som horor/sexsäljare så är ni starkt vållande till det brott sexköparna begår. Att ni får denna frihet är för mig oförståeligt och en skam, när sexköp är olagligt. Men vår regering är en sinnessjuk regering som är kulturmarxistisk och då får ni massa friheter och ska gullas med bara för att det är sjukt.
Citera
2012-08-05, 13:22
  #197
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Eh, nej det är ju tvärtom. Det har blivit helt jävla sjukt, läs bara detta:

http://www.aftonbladet.se/resa/article10805914.ab

Föräldrar som låter sina 15-åriga döttrar på en solsemester gå iväg med en okänd utländsk blatte som är 25år! Det är ju fullkomligen groteskt hur det har blivit, och du pratar om att svenska tjejer uppfostras att vara tillbakahållna? Är du skvatt jävla galen, människa?!

Svartsjuka är inget vi uppfostras till, det är rent genetiskt betingat. Det finns uppenbara evolutionsbiologiska förklaringar till det.

Ja du, vad fan har negrerna i Kenya med Sverige att göra? Gå och gör din jävla Pride-parad där då, i negerland! I Sverige har det bara blivit en pervers jävla freakshow där allting osmakligt och udda ska hyllas och tryckas i ansiktet på samhället, fullständigt osunt. I Sverige utsätts inte homos för våld och hot, så vad fan gnäller du om? Negrer är negrer och är inte på något sätt att jämföra med svenskar, åk till negerland då och försök ändra deras attityder om du tycker det är så jävla viktigt med vad negrerna sysslar med. Använd inte negrernas seder som ursäkt för att utföra dessa perversa saker offentligt i Sverige i någon jävla äckel-parad.

Så det handlar alltså bara om att provocera? Vad känner du att du vill meddela till alla normala svenskar? Varför ska ni inte tigas ned och ignoreras? Hur tigs ni ned och ignoreras idag, tycker du? Vad är det du vill egentligen? Du får leva ditt liv ostört som homo, i Sverige är klimatet så, men när du ska trycka äckliga sexualfetischer i ansiktet på normalt folk och visa upp osmakligt sexuellt beteende offentligt så blir du föraktad och avskydd.

Vilken "diskussion och utveckling" är det du pratar om som du vill uppnå? Ni får leva ostört i Sverige som homos. Vad mer begär du? Att du och dina likar ska få offentligt utöva perversa sexuella beteenden? VILL du bara så olik de andra det bara går? Vill du inte bete dig som en vanlig människa, och bara hålla det du gör i sängkammaren privat och sedan inte skylta med det offentligt, du vet, som alla normala människor gör?

Ni är alltså en bunt som i stort sett är skyldiga grovt vållande till brott, dvs som horor/sexsäljare så är ni starkt vållande till det brott sexköparna begår. Att ni får denna frihet är för mig oförståeligt och en skam, när sexköp är olagligt. Men vår regering är en sinnessjuk regering som är kulturmarxistisk och då får ni massa friheter och ska gullas med bara för att det är sjukt.

Haha, vilken lirare! Svaren till dina frågor finner du i din egen text.
Citera
2012-08-05, 13:27
  #198
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Haha, vilken lirare! Svaren till dina frågor finner du i din egen text.
Nej, svara tack. Jag är genuint nyfiken, jag vill veta hur du tänker. Att jag finner Pride-paraden och offentligt homo-sex-fetisch-uppvisande osmakligt är inte ett argument för att Pride-paraden ska hållas.

Ni blir inte utsatta för våld, hot eller förföljelse. Jag utsätter er inte för någonting, och av svenskar så blir ni inte utsatta för sådant. Jag finner bara Pride och bögeri osmakligt. Anser du att jag inte får ha den åsikten, eller? Är det vad du vill förändra? Är du inte nöjd förrän alla uttryckligen i djupet av deras hjärtan gillar era sexuella fetischer?
Citera
2012-08-05, 13:34
  #199
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Du tycker inte det är olämpligt att manifestera sådant här avvikande beteende inför barn? Eller att vuxna kvinnor flashar brösten inför barn? Att vuxna män står på flak med fjädrar i stjärten och juckar mot barn?

Jag tycker inte att bröst är provocerande, det måste vara jordens mest överhajpade kroppsdel... Jag som kvinna, trots att jag är bisexuell, kan inte alls förstå sexfixeringen utav ett par spenar. Att det är något kulturellt, javisst... Människan måste vara det enda djuret som har sexifierat denna kroppsdel. Borde snarare räknas som en fetisch att se något sexuellt i detta. Hur som helst, så vidare till de fjäderstjärtbeprydda karlarna så juckar de inte mot barnen lika lite som Elvis gör det. Det är en del av en show och inte märkligare än när kvinnor juckar och åmar sig, dock är det väl så vanligt att människor inte tänker på det längre som något udda. Jag tror inte barnen tar mer skada av det än de tar utav att kolla in vilken modern kvinnlig popartist som helst...
Citera
2012-08-05, 13:47
  #200
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Jag tycker inte att bröst är provocerande, det måste vara jordens mest överhajpade kroppsdel... Jag som kvinna, trots att jag är bisexuell, kan inte alls förstå sexfixeringen utav ett par spenar. Att det är något kulturellt, javisst... Människan måste vara det enda djuret som har sexifierat denna kroppsdel. Borde snarare räknas som en fetisch att se något sexuellt i detta. Hur som helst, så vidare till de fjäderstjärtbeprydda karlarna så juckar de inte mot barnen lika lite som Elvis gör det. Det är en del av en show och inte märkligare än när kvinnor juckar och åmar sig, dock är det väl så vanligt att människor inte tänker på det längre som något udda. Jag tror inte barnen tar mer skada av det än de tar utav att kolla in vilken modern kvinnlig popartist som helst...
Ja, människan är nog det enda djuret som är genetiskt programmerade till att se kvinnobröst som sexuellt laddade. Varför vet vi evolutionsbiologiskt utvecklats till detta vet vi exakt inte, men att vi gör det råder det ingen tvekan om.

Sexfixeringen vid kvinnobröst beror tvivelsutan på att de är starka indikatorer på sexuell fertilitet, och sexuell fertilitet är som bekant grundläggande för allt sexuellt beteende. Dvs all reproduktion, dvs till överlevnad.


Edit: Vi är de enda djuren som använder synen så mycket mer än våra andra sinnen och vars syn är mycket bättre utvecklad än andra djur(förutom fåglar då). Att vi då använder synen mycket mer när det kommer till att sexuellt avgöra om människohonor sexuellt attraktiva dvs fertila känns ganska självklart och naturligt. Alla andra djur använder lukt mest när det kommer till detta.
__________________
Senast redigerad av Deliberately 2012-08-05 kl. 13:57.
Citera
2012-08-05, 14:58
  #201
Medlem
Apocalyptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Några högerextremister som döljer sin förtjusning gör ingen skillnad, "många" är ett fåtal fascistioder med en agenda att förbjuda dylika parader d.v.s. förhindra yttrendrefriheten, det väcker mer avsky än en färgglad parad.

Festivalens syfte, framstående personligheter och det antivita dramat som uppmärksammats på Flashback neutraliserar dina beskyllningar om dessa "fåtal". Det är alltför uppenbart att hyckleriet ligger vänstern och bögfestivalen närmast hjärtat, det kan du inte komma ifrån.
Citera
2012-08-05, 15:31
  #202
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Festivalens syfte, framstående personligheter och det antivita dramat som uppmärksammats på Flashback neutraliserar dina beskyllningar om dessa "fåtal". Det är alltför uppenbart att hyckleriet ligger vänstern och bögfestivalen närmast hjärtat, det kan du inte komma ifrån.

Och? Vad du tycker skiter jag högtidligen i, demonstrations-, mötes- och yttrandefriheten blir inte mindre viktig oavsett antalet opponenter, glöm inte bort det kära fascist.
Citera
2012-08-05, 15:51
  #203
Medlem
Apocalyptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Och? Vad du tycker skiter jag högtidligen i, demonstrations-, mötes- och yttrandefriheten blir inte mindre viktig oavsett antalet opponenter, glöm inte bort det kära fascist.

Apartheid, Pk-förtryck och hyckleri är antifacistiskt? -Inget nytt under solen denna dag heller.
Citera
2012-10-14, 01:36
  #204
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Det är tydligt att alla grupper bland HBTQ-folket inte är lika välkomna som andra i gemenskapen, i alla fall inte när deras yrkesval går emot den inofficiella politiska inriktningen de flesta (eller i all fall en stor del) inom rörelsen verkar bekänna sig till.

Under min befälsutbildning (då värnplikt rådde i landet) blev jag förvånansvärt nog god vän med två plutonskamrater som öppet kröp till korset med sin homosexuella läggning. Stämningen på regementet var hårt heterosexuell på den tiden, och under en fältvecka började några mindre verbalt lagda element mucka gräl med dessa trevliga gossar. Dessa grälmuckande drängelement var meniga till graden, och frågan är om inte malajens rang hade passat dessa ladugårdsgrenadjärer bättre. I vilket fall blev jag rejält förbannad (vilket jag endast blir när grova övertramp begås), och för mig är vänskap något heligt.

Jag bestämde mig för att ingripa och ta parti för mina stridskamrater. Plötsligt befann jag mig i en sk "fältfight" med dessa tvenne bontölpar till beväringar, och naturligtvis blev jag själv kallad för bög då jag ingrep i mobbningssituationen. Provokatörerna ställde sig öppet och urinerade i en båge med ca 45 graders utgångsvinkel och försökte provocera med repliken: Kömm å sug pissekuk din stridspitt (riktat till mig). Då utdelade jag mina första (och sista) pungsparkar jag någonsin utdelat i ett slagsmål.

De som var närvarande fick beskåda två halvnakna och tillika underbegåvade rekryter som vek sig dubbelt på mitten, och som med harens rädsla för livhanken lade benen på ryggen så fort pungsmärtan lättat.
Vänskapen med de bägge homosexuella plutonskamraterna stärktes efter denna händelse, och vi enades om att det kollektiva försvaret av fosterlandet och den individuella sexuella läggningen är två helt skilda saker.

Den totala lärdomen som kvarstått är: Enighet i hur ett land skall styras och försvaras är tusenfalt viktigare, än hur den enskilde mannen väljer att fröjda sig inne i sängkammaren på fritiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback