2012-11-15, 22:41
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nej han begår inte tjänstefel i klippet eftersom han blir angripen, däremot visar han större förstånd än den sk hundföraren i arild gjorde eftersom han inte skjuter hunden utan använder teazern.
Nu vet jag att ni inte har sådana men det finns spray och batong i första hand till hands.

Och sen är ju frågan verkligen om han blev attackerad av Brutus som vi konstaterat tidigare med tanke på Brutus historia, ålder och krämpor.

Brutus talade om för den främmande hunden som kom att det var hans revir de befann sig på och det medger ju han själv i sitt Pm att han går emellan för att skydda tjänstehunden, när han sparkar Brutus backar han antagligen förvånat och i stället för att retirera ut ur trädgården så väljer han alltså att skjuta.

Detta är ingen hundförare värd namnet och jag tror inte han är det heller.

Alla frågeställningar har malts till leda redan i tråden från er sida att polisen har aldrig och gör aldrig fel.

Ni bidrar inte direkt till att höja er status hos allmänheten med detta resonemang.

Under utbildningen har vi som sagt blivit avrådda att använda pepparspray och batong mot en hund.

Polisen och poliser gör fel, det är nog ingen som säger eller tänker annat. Saken kring detta och många andra fall är att kritiken mot polisen baseras på fördomar och vad folk tror. Det är främst detta faktum som gör att jag engagerar mig i tråden. Fram med bevis, eller inse att ni inte vet vad som hänt. Ni TROR er veta, vilket är något helt annat.

Att ni ens funderar på att hänga ut en person baserat på att man tror att personen gjort bort sig är tillräckliga skäl för att ifrågasätta er...
Citera
2012-11-15, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nej han begår inte tjänstefel i klippet eftersom han blir angripen,

Hur vet du att aktuell hundförare inte blev angripen då? Att du bara tror är en sak, men kräv inte att någon skall åtalas för att du och mfl TROR en massa saker.

Citat:
Nu vet jag att ni inte har sådana men det finns spray och batong i första hand till hands.

Batong och pepparspray är det långt ifrån säkert man avvärjer dylika angrepp med. Dessutom är det inget rättsligt krav då man har att verka emot en hund.

Citat:
Och sen är ju frågan verkligen om han blev attackerad av Brutus som vi konstaterat tidigare med tanke på Brutus historia, ålder och krämpor.

Brutus var i stånd att anfalla,Brutus hade kunnat skada polismannen och dennes hund, brutus gick lös på tomten, ägaren var inne i huset på övervåningen. Alltså kan nöd INTE motbevisas.

Citat:
Brutus talade om för den främmande hunden som kom att det var hans revir de befann sig på och det medger ju han själv i sitt Pm att han går emellan för att skydda tjänstehunden, när han sparkar

Ja det är säkert så att detta var normal reaktion från hundens sida. Det rår inte hunden för, där är det ägarens ansvar att kunna vara på plats och ingripa.

Citat:
Brutus backar han antagligen förvånat och i stället för att retirera ut ur trädgården så väljer han alltså att skjuta.

Så kan det ha varit. Men det kan också varit så att Brutus fortsätter att visa tendenser till att anfalla.

Citat:
Detta är ingen hundförare värd namnet och jag tror inte han är det heller.

Bra av dig att erkänna att du TROR och inte vet. Många som inte kan se den skillnaden.

Citat:
Alla frågeställningar har malts till leda redan i tråden från er sida att polisen har aldrig och gör aldrig fel.

Jodå visst händer det, det händer att dom åtalas och döms också. Men i det här fallet är det uppenbarligen inte så.
Citera
2012-11-15, 22:42
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Ursprungligen postat av dcom87
Finns det inga fakta som talar för polismannen?
Hunden är okopplad på gårde - Fakta
Ägaren sover på övervåningen - Fakta
Hundar i den storleken kan göra skada - Fakta
Detta är bara det som dyker upp först i huvudet som talar för polismannen.

Utan dessa direkta felaktigheter gjorda hade Brutus levt i dag.

Är det en direkt felaktighet att ha en stor hund? Är alla stora hundar farliga?
Citera
2012-11-15, 22:43
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
So what?
Du och andra har som sagt under trådens livstid hävdat att frånvaron av skador är ett bevis på att polismannen inte kan ha blivit angripen. Vilket nu då bevisligen måste vara en fel tanke hos er, eller hur?

Man kan bli angripen och behöva freda sig utan att man får en skada / skråma. Det borde vi väl kunna enas om vid denna tidpunkt?
Citera
2012-11-15, 22:43
Bannlyst
Citat:
Vad är det för bevis som vi har hävdat att vi har och inte har kunnat presentera? Kan du vara mer specifik?

Som sagt:

*Bevis på att han inte kan ha agerat i nöd

*Bevis på att åklagare och polismästare skyddat "nynaset".

*Bevis på att det hundägaren säger är 100% sant.
Citera
2012-11-15, 22:45
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Men han är utsatt för ett angrepp och får inte en skråma?

Det är ju just detta vi kommit oense om, är han verkligen utsatt för ett angrepp eller försöker Brutus komma åt hans hund.

Som han beskriver det i sitt Pm hade han inte gått skadelös därifrån om han haft hunden så som han beskriver det, det vet alla med lite vett och hum om hundar.

Spelar ingen roll hur mycket ni tjatar om nöd och att åklagaren lade ner utredningen på grund av att det inte fanns nån grund.

Hela händelsen är dåligt skött av polisen från början men slutet är ju inte klart än.
Citera
2012-11-15, 22:45
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Du och andra har som sagt under trådens livstid hävdat att frånvaron av skador är ett bevis på att polismannen inte kan ha blivit angripen. Vilket nu då bevisligen måste vara en fel tanke hos er, eller hur?

Man kan bli angripen och behöva freda sig utan att man får en skada / skråma. Det borde vi väl kunna enas om vid denna tidpunkt?

Nej, som jag sa så är filmen och detta fall inte jämförbara.
Citera
2012-11-15, 22:46
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannensomgudglomde
Som sagt:

*Bevis på att han inte kan ha agerat i nöd

*Bevis på att åklagare och polismästare skyddat "nynaset".

*Bevis på att det hundägaren säger är 100% sant.

Tycker du verkligen att vi ska göra åklagarens jobb? Ja, det är ju hans uppgift att bevisa det du efterfrågar. Med undantag för punkt två. Där finns gott om indicier...
Citera
2012-11-15, 22:46
Bannlyst
Citat:

Ja vilket jag försökt förklara några hundra sidor nu. Tydligen är sådant som att bli påkörd med personbil avsiktligen inget som hänt om man inte ligger sjukhus med jättemycket skador..

Citat:
Ursprungligen postat av strossel
Hela händelsen är dåligt skött av polisen från början men slutet är ju inte klart än.

Jag kan hålla med om att det finns brister i dylika fall. Man( vi) borde kunna förklara bättre för målsägande varför vi t.ex. lägger ned ett ärende. Som det är idag får dom ofta bara hem ett brev där det allt som oftast bara står " brott kan ej styrkas". Där förstår jag att målsäganden kan missförstå.
Senast redigerad av Mingui78 2012-11-15 kl. 22:50.
Citera
2012-11-15, 22:47
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Nej, som jag sa så är filmen och detta fall inte jämförbara.
Så man kan inte bli angripen utan att få en skråma?

Eller rättare sagt, om man inte får en skråma så har man inte blivit angripen?
Citera
2012-11-15, 22:48
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Så man kan inte bli angripen utan att få en skråma?

Eller rättare sagt, om man inte får en skråma så har man inte blivit angripen?

Som jag sa så handlar filmen och detta fall om två helt olika situationer.
Citera
2012-11-15, 22:50
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Som jag sa så handlar filmen och detta fall om två helt olika situationer.
En polisman som blir angripen och försvarar sig och inte får en skråma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in