Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nej han begår inte tjänstefel i klippet eftersom han blir angripen, däremot visar han större förstånd än den sk hundföraren i arild gjorde eftersom han inte skjuter hunden utan använder teazern.
Nu vet jag att ni inte har sådana men det finns spray och batong i första hand till hands.
Och sen är ju frågan verkligen om han blev attackerad av Brutus som vi konstaterat tidigare med tanke på Brutus historia, ålder och krämpor.
Brutus talade om för den främmande hunden som kom att det var hans revir de befann sig på och det medger ju han själv i sitt Pm att han går emellan för att skydda tjänstehunden, när han sparkar Brutus backar han antagligen förvånat och i stället för att retirera ut ur trädgården så väljer han alltså att skjuta.
Detta är ingen hundförare värd namnet och jag tror inte han är det heller.
Alla frågeställningar har malts till leda redan i tråden från er sida att polisen har aldrig och gör aldrig fel.
Ni bidrar inte direkt till att höja er status hos allmänheten med detta resonemang.
Nu vet jag att ni inte har sådana men det finns spray och batong i första hand till hands.
Och sen är ju frågan verkligen om han blev attackerad av Brutus som vi konstaterat tidigare med tanke på Brutus historia, ålder och krämpor.
Brutus talade om för den främmande hunden som kom att det var hans revir de befann sig på och det medger ju han själv i sitt Pm att han går emellan för att skydda tjänstehunden, när han sparkar Brutus backar han antagligen förvånat och i stället för att retirera ut ur trädgården så väljer han alltså att skjuta.
Detta är ingen hundförare värd namnet och jag tror inte han är det heller.
Alla frågeställningar har malts till leda redan i tråden från er sida att polisen har aldrig och gör aldrig fel.
Ni bidrar inte direkt till att höja er status hos allmänheten med detta resonemang.
Under utbildningen har vi som sagt blivit avrådda att använda pepparspray och batong mot en hund.
Polisen och poliser gör fel, det är nog ingen som säger eller tänker annat. Saken kring detta och många andra fall är att kritiken mot polisen baseras på fördomar och vad folk tror. Det är främst detta faktum som gör att jag engagerar mig i tråden. Fram med bevis, eller inse att ni inte vet vad som hänt. Ni TROR er veta, vilket är något helt annat.
Att ni ens funderar på att hänga ut en person baserat på att man tror att personen gjort bort sig är tillräckliga skäl för att ifrågasätta er...