2012-11-07, 18:59
Medlem
Ny4Tid3rs avatar
Är det på något sätt bekräftat att MrGaySweden2004 är vår hjälte som med kiss i byxan lyckades freda sig mot den blodtörstiga best som nästan slet honom i stycken?

Om det är du och du läser här så förtjänar du all värme du kommer få av folket för ditt hjältemod.

Du är en stor man och jag känner mig trygg när jag vet att redigt folk som du finns där ute på gatorna för att skydda oss alla mot övergrepp. Du är en hjälte.
Citera
2012-11-07, 19:12
Medlem
Ny4Tid3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjeLLusta
Om det nu var Årets Bög 2004 som var hundföraren och Mallekrafts d'Tim var tjänstehunden, hur gick det till?

Jag läste någon artikel om att det inte fanns några manliga gaypoliser i Skåne som har kommit ut ur garderoben än. Där fanns också bild på Mikael Ekman som talade vid något seminarium om det och hatbrott. Hittar inte sidan nu, någon annan kanske kan?

Om Mikael Ekman träffade smygbögpoliser då, t ex Lars Lust, Bengt-Åke Malm och en viss barnslig dataspelsmissbrukande Landskronabo, så kan han ha bett dem om en tjänst, att hans pojkvän ska få prova på hundförarjobbet. LL eller BÅM i sin tur känner GA och har någon hållhake på denne. GA lånar motvilligt ut Tim och säger något i stil med: - Om det händer hunden något så ska jag köra ditt huvud in i ditt eget xxxxx.

Kl.5 på morgonen 23/7 minns kraken fortfarande GA:s ord alltför tydligt och när han råkar på Brutus i trädgården så skjuter han i ren skräck för konsekvenserna ifall Tim skulle en minsta lilla skråma. Sen flyr han fältet, ber Lars Lust om hjälp och slutligen åker iväg till Liseberg tillsammans med Landskronafjollan för att roa sig och glömma det hela.

Jag upplever att det är ett scenario som kanske inte är helt riktigt men något av det kan ju stämma.

Det är helt säkert närmare sanningen än det scenario som den skånska bastuklubben målat upp.

Intressant teori, svågerpolitik är nog lika vanligt inom polisen som på alla andra ställen i samhället. När skiten träffar fläkten som det gjorde här så blir det dock jobbigt för polisen om det kommer fram så man gör allt som står i ens makt att mörka, vilseleda och smutskasta.

Tror du är nåt på spåren här.
Citera
2012-11-07, 20:32
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjeLLusta
Om det nu var Årets Bög 2004 som var hundföraren och Mallekrafts d'Tim var tjänstehunden, hur gick det till?

Jag läste någon artikel om att det inte fanns några manliga gaypoliser i Skåne som har kommit ut ur garderoben än. Där fanns också bild på Mikael Ekman som talade vid något seminarium om det och hatbrott. Hittar inte sidan nu, någon annan kanske kan?

Om Mikael Ekman träffade smygbögpoliser då, t ex Lars Lust, Bengt-Åke Malm och en viss barnslig dataspelsmissbrukande Landskronabo, så kan han ha bett dem om en tjänst, att hans pojkvän ska få prova på hundförarjobbet. LL eller BÅM i sin tur känner GA och har någon hållhake på denne. GA lånar motvilligt ut Tim och säger något i stil med: - Om det händer hunden något så ska jag köra ditt huvud in i ditt eget xxxxx.

Kl.5 på morgonen 23/7 minns kraken fortfarande GA:s ord alltför tydligt och när han råkar på Brutus i trädgården så skjuter han i ren skräck för konsekvenserna ifall Tim skulle en minsta lilla skråma. Sen flyr han fältet, ber Lars Lust om hjälp och slutligen åker iväg till Liseberg tillsammans med Landskronafjollan för att roa sig och glömma det hela.

Jag upplever att det är ett scenario som kanske inte är helt riktigt men något av det kan ju stämma.

Det hade ju varit intressant och veta hur mobiltelefontrafiken såg ut den där timmen.

Polismyndigheten har säkert en drös mobiler för att klara sig undan det "kassa" rakelsystemet, eller vad ursäkten nu kan vara då krakarna och mupparna inte orkar läsa manualen.

Med största sannolikhet skulle man lyckas att få ut dom trafiklistorna som offentlig handling. Likaså vore det grymt intressant att begära ut mailkonversationen mellan låssas-smurfen, gammelsmurf och bögsmurfen....

Någon som orkar dra iväg ett mail och begära ut handlingarna... Gud nåde dom om allt inte är diariefört...
Citera
2012-11-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower
Det hade ju varit intressant och veta hur mobiltelefontrafiken såg ut den där timmen.

Polismyndigheten har säkert en drös mobiler för att klara sig undan det "kassa" rakelsystemet, eller vad ursäkten nu kan vara då krakarna och mupparna inte orkar läsa manualen.

Med största sannolikhet skulle man lyckas att få ut dom trafiklistorna som offentlig handling. Likaså vore det grymt intressant att begära ut mailkonversationen mellan låssas-smurfen, gammelsmurf och bögsmurfen....

Någon som orkar dra iväg ett mail och begära ut handlingarna... Gud nåde dom om allt inte är diariefört...

Nääämeen, RoughsTower, vad inbillar Du dej egentligen? Telefonlistor? LYCKATILL!
Citera
2012-11-07, 21:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Tycker du verkligen att poliser ska få vara anonyma?
I hundförarens fall är det ju redan försent men generelt alltså?
Hundföraren är fortfarande anonym - eftersom ni inte vet vem denne är.

Ja, givet hur ni beter er anser jag absolut att de båda skall äga den rätten och att den skall stärkas ytterligare.
Citera
2012-11-07, 21:21
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legost
Nääämeen, RoughsTower, vad inbillar Du dej egentligen? Telefonlistor? LYCKATILL!

Ta du då lite hjälp av dina juristmuppar i tråden och fundera en gång till....

http://epubl.ltu.se/1402-1773/2008/148/
http://intra.kth.se/regelverk/overgripande-styrning/offentlighet-sekretess/foreskrift-for-e-post-vid-kth-1.62600
http://www.nyheterna.net/NYHETER/Oskarshamn/petersson_snackar_mest
Citera
2012-11-07, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hundföraren är fortfarande anonym - eftersom ni inte vet vem denne är.

Ja, givet hur ni beter er anser jag absolut att de båda skall äga den rätten och att den skall stärkas ytterligare.
Är du säker på att vi inte vet vem hundföraren är?
Har du som är flashbacks största glappkäft med 30000 inlägg blivit informerad om identiteten av någon inom polismyndigheten?
Om någon här begått något brott så tycker jag att du skall kontakta polisen omedelbart,angående vårt beteende alltså!
Citera
2012-11-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ta du då lite hjälp av dina juristmuppar i tråden och fundera en gång till....

http://epubl.ltu.se/1402-1773/2008/148/
http://intra.kth.se/regelverk/overgripande-styrning/offentlighet-sekretess/foreskrift-for-e-post-vid-kth-1.62600
http://www.nyheterna.net/NYHETER/Oskarshamn/petersson_snackar_mest

Tack, tack för finfina hänvisningar. Efter en kortkort inläsning av dess stoff framstår dina förhoppningar som ogrundade och hopplöst chanslösa i framtida kontakter med polismyndigheten i Skåne.
Citera
2012-11-07, 21:55
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Tack, tack för finfina hänvisningar. Efter en kortkort inläsning av dess stoff framstår dina förhoppningar som ogrundade och hopplöst chanslösa i framtida kontakter med polismyndigheten i Skåne.

Jo jag vet att myndigheten i skåne är hopplös. Men det kostar noll kronor att försöka och vinsten är betydligt högre.. =)

Och om inte myndigheten klarar av att skyndsamt leverera ja då plockade man ett poäng. Dessutom hamnar det ett papper till på någons skrivbord..
Citera
2012-11-07, 22:08
Medlem
RoughsTowers avatar
Idag har jag från berörd myndighet fått ta del av ett spännande dokument. Det handlar inte om aktuellt ärende men jag kan meddela att man är "ordentlig" på myndigheten.

Hundnamn verkar skrivas ut med lite mer "disciplin" än vad vi trott...

Kan konstatera att man inte bara skriver uppfödare + hundens namn.

Man skriver dessutom med hundens registreringsnummer, alltså...
(regnr) + (uppfödare) + (hundens namn)

Exempel:
(SE12345/2010) + (Benkes) + (Fido)

Eventuell förkortning av årtalet
(SE12345/10) + (Benkes) + (Fido)

Detta skulle innebära att namnet blir ca 9-12 tecken kortare.
Senast redigerad av RoughsTower 2012-11-07 kl. 22:15.
Citera
2012-11-07, 22:10
Medlem
Citat:
Jo jag vet att myndigheten i skåne är hopplös. Men det kostar noll kronor att försöka och vinsten är betydligt högre.. =)

Och om inte myndigheten klarar av att skyndsamt leverera ja då plockade man ett poäng. Dessutom hamnar det ett papper till på någons skrivbord..

Försöka duger men tjänar inget mer än att polisen hinner mindre med allt annat...
Citera
2012-11-07, 22:18
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Försöka duger men tjänar inget mer än att polisen hinner mindre med allt annat...

Dom hinner inte med det dom skall ändå. Rapporterna om er oduglighet duggar tätt.

Kanske klarar de civilanställda på myndigheten trots allt av att ta fram detta material. Det är ju tämligen väl reglerat vad, hur och när sådana förfrågningar skall hanteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in