Citat:
Ursprungligen postat av linjeLLusta
Om det nu var Årets Bög 2004 som var hundföraren och Mallekrafts d'Tim var tjänstehunden, hur gick det till?
Jag läste någon artikel om att det inte fanns några manliga gaypoliser i Skåne som har kommit ut ur garderoben än. Där fanns också bild på Mikael Ekman som talade vid något seminarium om det och hatbrott. Hittar inte sidan nu, någon annan kanske kan?
Om Mikael Ekman träffade smygbögpoliser då, t ex Lars Lust, Bengt-Åke Malm och en viss barnslig dataspelsmissbrukande Landskronabo, så kan han ha bett dem om en tjänst, att hans pojkvän ska få prova på hundförarjobbet. LL eller BÅM i sin tur känner GA och har någon hållhake på denne. GA lånar motvilligt ut Tim och säger något i stil med: - Om det händer hunden något så ska jag köra ditt huvud in i ditt eget xxxxx.
Kl.5 på morgonen 23/7 minns kraken fortfarande GA:s ord alltför tydligt och när han råkar på Brutus i trädgården så skjuter han i ren skräck för konsekvenserna ifall Tim skulle en minsta lilla skråma. Sen flyr han fältet, ber Lars Lust om hjälp och slutligen åker iväg till Liseberg tillsammans med Landskronafjollan för att roa sig och glömma det hela.
Jag upplever att det är ett scenario som kanske inte är helt riktigt men något av det kan ju stämma.

Det hade ju varit intressant och veta hur mobiltelefontrafiken såg ut den där timmen.
Polismyndigheten har säkert en drös mobiler för att klara sig undan det "kassa" rakelsystemet, eller vad ursäkten nu kan vara då krakarna och mupparna inte orkar läsa manualen.
Med största sannolikhet skulle man lyckas att få ut dom trafiklistorna som offentlig handling. Likaså vore det grymt intressant att begära ut mailkonversationen mellan låssas-smurfen, gammelsmurf och bögsmurfen....
Någon som orkar dra iväg ett mail och begära ut handlingarna... Gud nåde dom om allt inte är diariefört...