2012-08-14, 21:43
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swequim
Det räckte uppenbarligen för åklagaren med informationen i det 8 minuter långa förhöret... Sedan lades ärendet ned. Det behövdes inte fler åtgärder. Slår vad om att om ni får läsa alla handlingar i ärendet så är det ganska självklart för er också...

Vilka handlingar? det vi har sett i handlingsväg kommer ju från någon här som antagligen inte kan lägga upp allt utan att outa sig eller liknande har jag förstått, har du sett handlingarna?

Om man nu ska fortsätta på kårandan spåret så är det ju inte så konstigt att det läggs ner eller hur, för polismannen har grovt gjort bort sig och nu ställer man upp och sopar igen så ingen skit ska hamna i fläkten.

Har sagt det tidigare och vidhåller det, bort med de som drar ner ert rykte och inte kan sköta sig, skydda dem inte till varje pris, allmänhetens förtroende är värt mera än så.

När jag växte upp hade man förtroende och tillit till polisen, de var som en andra förälder om man behövde, idag blir man behandlad som skit av många av dem trots man inte gjort något olagligt.

Därför anser jag man bör sanera.
Citera
2012-08-14, 21:51
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Tror att majoriteten nog kan sätta sig in hur det är att bli trängd av en ilsken hund. Sedan har han ju tur att han är där i tjänsten och kan freda sig på ett effektivt sätt så att han inte får några skador. Men du hade kanske velat att han skulle gå in i fajt på jämna villkor?!

Ja majoriteten av oss som skriver här kan nog sätta sig in i det eftersom de flesta av oss har eller har haft hundar och det är ju därför vi är här och skriver, för vi kan inte förstå att en hundförare inte kan läsa en hund och tar till ett så drastiskt beslut som att skjuta hunden.

Hade han inte varit i tjänst hade han inte haft nån jä**a anledning att vara där överhuvudtaget eller hur.

Nej han skulle dragit sig tillbaka.
Citera
2012-08-14, 21:59
Medlem
policlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja majoriteten av oss som skriver här kan nog sätta sig in i det eftersom de flesta av oss har eller har haft hundar och det är ju därför vi är här och skriver, för vi kan inte förstå att en hundförare inte kan läsa en hund och tar till ett så drastiskt beslut som att skjuta hunden.

Hade han inte varit i tjänst hade han inte haft nån jä**a anledning att vara där överhuvudtaget eller hur.

En 27-årig kille som precis flyttat från mamma till storstaden. Jobbat som målare tills krisen 2008 dödade hans jobb, blev polis och hundförare utan att ens ha sett en hund innan.

Stresstålig med stora erfarenheter att falla tillbaka på knappast..
Citera
2012-08-14, 22:00
Medlem
Citat:

Hur vet du att det fanns möjlighet till att dra sig tillbaka? Är det värt att riskera att bli allvarligt sargad för att hunden skulle överleva? En avsliten sena i en arm eller ett avslitet kärl i låret... Tror inte du ställts inför särskilt många farliga situationer. Men det är bara jag som spekulerar. Jag tycker inte att det är värt det... och jag är en väldigt stor djurvän.
Citera
2012-08-14, 22:08
Medlem
Citat:
Vilka handlingar? det vi har sett i handlingsväg kommer ju från någon här som antagligen inte kan lägga upp allt utan att outa sig eller liknande har jag förstått, har du sett handlingarna?

Om man nu ska fortsätta på kårandan spåret så är det ju inte så konstigt att det läggs ner eller hur, för polismannen har grovt gjort bort sig och nu ställer man upp och sopar igen så ingen skit ska hamna i fläkten.

Har sagt det tidigare och vidhåller det, bort med de som drar ner ert rykte och inte kan sköta sig, skydda dem inte till varje pris, allmänhetens förtroende är värt mera än så.

När jag växte upp hade man förtroende och tillit till polisen, de var som en andra förälder om man behövde, idag blir man behandlad som skit av många av dem trots man inte gjort något olagligt.

Därför anser jag man bör sanera.

Du vet ju inte vad som hänt. Det vet jag. Tycker att situationen är solklar nöd. Att säga att det är en tragisk situation är som att sparka in öppna dörrar. Ägaren kommer att få ekonomisk ersättning för hunden såklart. Hundföraren kommer inte att bli dömd då åklagaren anser att det inte begåtts något brott. Hundförarens identitet kommer säkert läckas ut av någon på detta forumet. Detta kommer säkert att leda till oroskänslor hos hundföraren. Mer än så kommer inte att ske.

Handlingarna i förundersökningen kan säkert begäras ut om än med personuppgifter maskade. Det är bara att läsa!
Citera
2012-08-14, 22:14
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att det fanns möjlighet till att dra sig tillbaka? Är det värt att riskera att bli allvarligt sargad för att hunden skulle överleva? En avsliten sena i en arm eller ett avslitet kärl i låret... Tror inte du ställts inför särskilt många farliga situationer. Men det är bara jag som spekulerar. Jag tycker inte att det är värt det... och jag är en väldigt stor djurvän.

Precis! Jag har en fd arbetskamrat som till följd av ett hundangrepp fortfarande 1,5 år senare har nedsatt rörelseförmåga i armen, vilket i sin tur lett till sjukskrivning, ekonomiskt bortfall och allmänt nedsatt livskvalitet. Jag har berättat om detta tidigare i denna tråd också.

Det finns INGEN anledning att öht riskera sådant för en hund eller en hundägares skull! Bara och freda sig och tänka på en sak: Undvika skador på sig själv! Att hunden dör eller blir skadad är sekundärt. Människor liv och hälsa går före hundars! Det är därför lagen ser ut som den gör.

Jag tar själv det säkra för det osäkra. Kommer det tex okopplade hundar fram skällandes åt mig tvekar jag inte att sparka dom/drämma en tegelsten i huvudet allt vad jag orkar. Jag vet inte vad hunden ifråga är i för skick och vad den är kapabel till. Tvingas ägarna sen avliva hunden pga min spark, synd för dom, men då kanske dom lär sig att ha deras djur kopplade i fortsättningen.
Senast redigerad av IaKSakkaH 2012-08-14 kl. 22:16.
Citera
2012-08-14, 22:15
Medlem
Strossels avatar
Citat:

Det är inte fråga om att vara djurvän överhuvudtaget alls.

Om Brutus gått till anfall hade han i första hand riktat in sig på hunden och försökt undvika föraren, om då föraren som han säger gick mellan hundarna då undanröjde han hotet från hunden och Brutus backade antagligen, du får ta i beaktande att Brutus var en gammal hund med höftfel och inte hade någon historia om att vara aggressiv mot andra hundar eller människor.

Sen får du faktiskt beakta att den rasen han tillhörde inte är några "bit" hundar så att påstå att att bli allvarligt sargad är nog att ta i.

Personliga påhopp bör du nog undvika eftersom du inte känner mig och mitt liv.

Ja jag förstår att du spekulerar och det är du i din fulla rätt att göra men jag har ju å andra sidan lika stor rätt att bemöta dina spekulationer.

Om du sen inte tror mig eller vill ta dig till det är ju upp till dig precis som för mig angående dig
Citera
2012-08-14, 22:15
Medlem
Lustmord666s avatar
Citat:
Du vet ju inte vad som hänt. Det vet jag. Tycker att situationen är solklar nöd. Att säga att det är en tragisk situation är som att sparka in öppna dörrar. Ägaren kommer att få ekonomisk ersättning för hunden såklart. Hundföraren kommer inte att bli dömd då åklagaren anser att det inte begåtts något brott. Hundförarens identitet kommer säkert läckas ut av någon på detta forumet. Detta kommer säkert att leda till oroskänslor hos hundföraren. Mer än så kommer inte att ske.

Handlingarna i förundersökningen kan säkert begäras ut om än med personuppgifter maskade. Det är bara att läsa!
Hur vet du, var du där?
Citera
2012-08-14, 22:16
Medlem
Strossels avatar
Citat:

Hur vet du vad som hänt?
Citera
2012-08-14, 22:30
Medlem
Citat:
Det är inte fråga om att vara djurvän överhuvudtaget alls.

Om Brutus gått till anfall hade han i första hand riktat in sig på hunden och försökt undvika föraren, om då föraren som han säger gick mellan hundarna då undanröjde han hotet från hunden och Brutus backade antagligen, du får ta i beaktande att Brutus var en gammal hund med höftfel och inte hade någon historia om att vara aggressiv mot andra hundar eller människor.

Sen får du faktiskt beakta att den rasen han tillhörde inte är några "bit" hundar så att påstå att att bli allvarligt sargad är nog att ta i.

Personliga påhopp bör du nog undvika eftersom du inte känner mig och mitt liv.

Ja jag förstår att du spekulerar och det är du i din fulla rätt att göra men jag har ju å andra sidan lika stor rätt att bemöta dina spekulationer.

Om du sen inte tror mig eller vill ta dig till det är ju upp till dig precis som för mig angående dig

Den Brutus du talar om verkar inte vara den samme Brutus som rymt ett otal gånger och står och tokskäller på golfare som passerar... Men vad vet jag? Han kanske var jättelugn och hundföraren sköt honom kanske bara på pin kiv?!

Du verkar inte heller ha mött några riktigt aggressiva hundar tidigare. Att de flesta hundar har möjlighet att allvarligt skada en männsika verkar du inte känna till... Men jag spekulerar mest...
Citera
2012-08-14, 22:43
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Den Brutus du talar om verkar inte vara den samme Brutus som rymt ett otal gånger och står och tokskäller på golfare som passerar... Men vad vet jag? Han kanske var jättelugn och hundföraren sköt honom kanske bara på pin kiv?!

Du verkar inte heller ha mött några riktigt aggressiva hundar tidigare. Att de flesta hundar har möjlighet att allvarligt skada en männsika verkar du inte känna till... Men jag spekulerar mest...

Mycket spekulation ja och nu förföll du ner ett antal snäpp, du har ju hitintills hållit en ganska sansad nivå.

Vad jag läst hade han rymt några gånger efter löptikar, att han skulle stå och skälla på golfare är helt nya uppgifter du kommer med.

Nu är du tillbaks till vad jag upplevt och inte upplevt, det är ju inte relevant för tråden men du vill väl på något vis få mig upprörd antar jag, nåväl ingen lycka där inte.

Men för att lugna dig lite så kan jag tala om att jag fick min första tyska schäfer när jag var 8 år och sen dess har jag haft hund till och från i hela livet och också sen den första varit medlem i brukshundsklubben så jag vet nog vad hundar kan ställa till med och eftersom jag är född på 40 talet har det blivit både några år och hundar.

Men du svarade inte på min fråga, hur kan du veta vad som hänt?
Citera
2012-08-14, 22:47
Medlem
Lustmord666s avatar
Kraken fick ju inte en skråma förutom bajset i byxan. Han bara kände sig "ensam". Han "upplevde" en massa saker. Jag tycker antipsykotisk medicinering skulle vara lämpligt till denna wimp. Och ett samtal med farbror Barbro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in