Citat:
Ursprungligen postat av Ny4Tid3r
Är du polis? Känner du polismannen ifråga?
Nej och nej. Men posta du lagstöd och rättsfall som stöder din tes så kan vi ju diskutera...
Citat:
Håller med, lagarna är konstiga. Polisen har på tok för mycket befogenheter och arbetar inte längre för folket.
Att skjuta en familjehund i hundens egna revir för att den visar att den känner sig hotad av en adrenalinstinn polisman och dennes aggressiva hund.
Antar att hundhatarna inte har en susning om hur taggad en polishund är när den arbetar och vilken energi den utstrålar då, dom är inte direkt fromma som lamm då.
Tycker tvärtom jag. Polisen borde få ha STÖRRE befogenheter. Allt för mycket kriminellt slödder som gör livet surt för oss hederliga medborgare som kommer undan till följd av detta. Att polismannen var adrenalinstinn och att dennes hund var agressiv låter ju verkligen som ett tungt, och genom utredningen bevisat argument och faktum
Jag har sett polishundar på nära håll, inte så många, men iaf. Det är nästan skrämmande hur lydiga dom är. Hade alla hundägare sån pli på sina djur skulle antalet olyckor med hundar vara i det närmsta obefintlig.
Citat:
– Hundförarens redogörelse styrks av veterinärens röntgenbilder som visar kulans vinkel från hundens högra öga och neråt, alltså torde han ha skjutit uppifrån. Därmed stämmer det inte som hundägaren säger, att hunden sköts från två-tre meters håll, säger Lars Lust.
Intressant. En till punkt som stöder att polisen handlat i nöd!
Citat:
Ursprungligen postat av braun
Men nödvärn handlar ju enligt dig IaKSakkaH om att man ska känna sig hotad, skjuter en man min hund i min trädgård skulle jag uppleva situationen som hotfull om jag nu inte var säker på att det var en polis som handlade korrekt och i det läget kan det ju inte heller bevisas att jag med 100% säkerhet visste det.
Hotfull mot DIG, inte din egendom. Lär dig se skillnaden...