2012-07-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
1: Bättre integration av invandrare från detta område, ex.vis. lära dem hur vi ser på kvinnor i Sverige. De länder som nämns i TS är alla länder med bedrövlig kvinnosyn.

2: Hårdare krav för att få komma in i Sverige, något slags test som de har i andra länder.

3: Hårdare straff kan avskräcka, om inte i förebyggande syfte så undviker man att personen våldtar igen. Alla vet att det är en väldigt liten den av invandrare som våldtar, om man systematiskt plockar bort folk från denna lilla del så blir den ännu mindre.

4: Helt enkelt begränsa invandringskvoten från dessa områden.

Dessa var de jag kom på nu, det är bara att välja en eller (helst) flera av dem.

Ok, tack.

Byt 4. mot kort och gott begränsa invandringskvoten, så har du faktiskt ingen ras-diskriminering kvar, och det är dit jag vill komma. Diskrimineringen är destruktiv. Ställ dina krav. punkt.
Blir färre som kommer in från vissa områden, men de som klarar det behöver inte känna sig mindre värda eller diskriminerade.
Citera
2012-07-23, 19:40
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok, tack.

Byt 4. mot kort och gott begränsa invandringskvoten, så har du faktiskt ingen ras-diskriminering kvar, och det är dit jag vill komma. Diskrimineringen är destruktiv. Ställ dina krav. punkt.
Blir färre som kommer in från vissa områden, men de som klarar det behöver inte känna sig mindre värda eller diskriminerade.

Än bättre: stäng ut alla. Om de som skulle "klara det" kommer få sårade känslor kan de stanna hemma i stället. De har inget här att göra ändå. Det här ska inte vara någon sorts lekstuga eller socialbyrå för världens avskrap, oavsett varifrån de kommer.
Citera
2012-07-23, 20:02
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ja, men för mig är du tvättäkta ras-diskriminerare i såfall, och bör inte blandas ihop med de som vill sätta åt enbart brottslingar. Etnisk härkomst och medborgarskap skiljer ofta. En människa som inte är svensk medborgare kan man eventuellt skicka hem, men en svensk medborgare är liksom hemma så det etniska har mindre relevans. Det är precis lika effektivt att slänga ut en etnisk svensk brottsling, utan svenskt medborgarskap, som någon annan brottsling utan svenskt medborgarskap.

Sedan är det inte fråga om att se förbi folks ordval. De som använder sig av "blattar" och "negrer" i ord brukar också tänka i samma banor. Tänker man neger istället brottsling, så gör man ett tankefel och det är troligt att man därmed är en ras-diskriminerare. Varför skall man inte lita på vad folk skriver?

Må så vara. I viss mån håller jag med dig, men jag tycker inte att man ska få bli svensk medborgare hur som helst. Man bör kunna språket, historian och ha koll på kulturen för att få bli det. Det är inga konstiga krav att ställa, det gör de i de flesta länder. Vi har gjort fel där och det är dags att göra om och göra rätt. Likförbannat tycker jag att en afghansk man som begår en våldtäkt ska fråntas sitt medborgarskap och förpassas tillbaka till bergen han kommer ifrån. Rasdiskriminering? Nä. Det handlar inte om ras, det handlar om folk som fått sitt medborgarskap på ett silverfat och som inte skulle haft det från början. Det måste ligga inom statens befogenhet att frånta folk medborgarskap likaväl som de kan dela ut det till höger och vänster.
Citera
2012-07-23, 20:32
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
När statistiken inskränks till särskilt utsatta invandrargrupper så som folk från Mellanöstern och Afrika, är överrepresentationen upp till 23 gånger mer gentemot svenskar, enligt BRÅ 1996:2 . Största överrepresentation har invandrare från Irak, Iran, Turkiet, Kurdistan och Somalia.

Redan 1989 begicks något över majoriteten av alla anmälda våldtäkter av personer med utländsk bakgrund enligt BRÅ 1996:2 – en siffra som sedan ökat successivt med massinvandringen. Åren innan millennieskiftet begicks 57 procent av alla våldtäkter med en misstänkt person av personer med utländsk bakgrund, enligt BRÅ 2005:17.

Det är svårt att skrika rasist när det är ett statligt oberoende institut som har tagit fram faktauppgifterna. Vad tycker feminister och alla som vill värna om jämnställdhet att man ska göra åt detta problem? Fortsatt mörkläggning eller ska man börja agera och rädda livet på tonårsflickor och kvinnor i Sverige?

När man föreslår hårdare straff & utvisning av våldtäktsmän så kallas man ofta främlingsfientlig men hur vill då feministrörelsen lösa detta problem?

Nej, det är inte 23 gånger större risk att du blir våldtagen av en invandrare. Överrepresentation på upp till 23 gånger betyder inte det lilla gubben...

Det betyder att det är 23 gånger större risk att en invandrare är en våldtäksman än en svensk.
Citera
2012-07-23, 20:37
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Head
Det betyder att det är 23 gånger större risk att en invandrare är en våldtäksman än en svensk.

Även det är ju inte ett helt korrekt påstående. Risken var upp till 23 ggr högre men det avsåg
tydligen en specifik invandrargrupp (Irak, Iran m.fl.).
Citera
2012-07-23, 20:42
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Även det är ju inte ett helt korrekt påstående. Risken var upp till 23 ggr högre men det avsåg
tydligen en specifik invandrargrupp (Irak, Iran m.fl.).

Okey, jag orkade bara titta på vad han skrev i inlägget. Dock uppenbart att det knappast är intelligensreserven som är här och skriver idag med tanke på att ingen påpekade det uppenbara felet under de fem första sidorna..
Citera
2012-07-23, 20:53
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Okey, jag orkade bara titta på vad han skrev i inlägget. Dock uppenbart att det knappast är intelligensreserven som är här och skriver idag med tanke på att ingen påpekade det uppenbara felet under de fem första sidorna..

Mmm...tror nog många såg det men det är ibland meningslöst att agera särskolefröken
eftersom de små liven här aldrig lär sig.
Citera
2012-07-23, 21:00
Bannlyst
Citat:

"23 gånger större chans att du blir våldtagen av en invandrare än en svensk" = En invandrare och en svensk, 23 gånger högre (en risk är låg eller hög, inte stor eller liten ditt limsniffande mongo) risk att du blir våldtagen av invandraren (om han är ifrån det området TS beskrev) än svensken. TS nämner till och med att i 57% av de misstänkte våldtäkterna så har GM utländsk bakgrund. Är det 57% om fallet vore som du tror att TS menade? Nej, just det.

Citat:

Felet med TS är redan påpekat och vi andra orkar inte upprepa varandra som några jävla idioter. Intelligensreserven kom med dig och balkan-blatten.
Citera
2012-07-23, 21:13
Medlem
Secreto10s avatar
En barndomsvän som jobbade ibland som fångvakt parallellt med sina studier som jag träffade för ca halvår sen, och jag frågade honom lite sådär av ren nyfikenhet om de var många invandrare, och svaret var 50/50, men alla PEDOFILER var svenskar, resten av dem som var relaterad till sexbrott var allt ifrån svenskar till människor ifrån mellanöstern och Afrika.. och han är SVENSK och ingen invandrare..
Citera
2012-07-23, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jaja...fast det är 100 ggr lättare för kvinnorna att lukta till sig kvinnohatare, AND YOU STINK!

Det är därför du nu istället enligt egen utsago måste importera halvluder från utlandet.

Sen är det nästan bara främlingsfientliga som drar upp detta tid i otid så kritiken från
feministrörelsen är inte helt obefogad.

Desstom har dessa främlingsfientliga väldigt ofta en skev kvinnosyn.

Det blir lite löjligt när vargen säger åt lammet att det skall se upp för krokodilerna

Det där med att man hatar feminism har inget med främlingfientlighet att göra. Nja nu är ju inte alla asiatbrudar halvludrer. Du är feminist va. Ha. Där genomskådade jag dig allt. Din pajas.
Citera
2012-07-23, 22:05
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Det spelar ingen roll för tjejen vem som begår brottet, och egentligen inte heller hur hårt straffet blir.
Det första för att minska totala antalet våldtäkter torde vara en saklig analys av problemet.

Då måste man också kunna erkänna ett utav de stora problemen. Så klart det spelar roll om det finns ett visst mönster bland personerna som gör det.

Man måste gå till botten av ett problem för att kunna lösa det. Det kan man inte om man håller på och ursäktar olika beteenden.
Citera
2012-07-23, 23:04
Medlem
mr13377s avatar
Man kan undra vad siffran ligger på idag... Antagligen är makthavarna skyldiga till över 90% av alla våldtäkter som sker idag mot svenska tjejer/kvinnor direkt genom deras massinvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in