2012-07-23, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nej..det är tyvärr oftare precis tvärtom om.
Så kvinnor är kända för att vara mer rationella och logiska, inte för att vara drivna av känslor?
Citat:
Ursprungligen postat av hejglenn
Risk. 23 gånger större risk. Inte chans. Risk.
Högre risk.
Citera
2012-07-23, 17:02
Medlem
Tjafsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det spelar ingen roll för tjejen vem som begår brottet, och egentligen inte heller hur hårt straffet blir.
Det första för att minska totala antalet våldtäkter torde vara en saklig analys av problemet.

Ja och vad fan är detta om inte en saklig analys av problemet? Den du antagligen vill undvika, med tanke på tonen i ditt inlägg.
Citera
2012-07-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Fast det där är ju skitsnack. "Det normala rasse-tänket" - jag dristar mig till att tro att de flesta Svenssons där ute tycker att våldtäktsmän med rötter i utlandet ska visas ut. Och dessa Svenssons pekas ut som rasister när de dryftar sina åsikter.

En djävla skillnad på dessa svenssons som du säger och de som slänger sig med "blattar" "negrer" och andra generaliseringar. Dag och natt enligt mig. Vill man inte tas som rasist, får man väl för FAN vårda sitt språk och säga det man menar istället för råa generaliseringar. Att slänga ut en utländsk brottling är liksom inte samma sak som att slänga ut negrer. Klarar man inte av skillnaden ens i teorin så är man extremt korkad.
Citera
2012-07-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Ja och vad fan är detta om inte en saklig analys av problemet? Den du antagligen vill undvika, med tanke på tonen i ditt inlägg.

Jasso? Hur vill du utveckla det hela då?
Citera
2012-07-23, 17:47
Bannlyst
Citat:
Den största anledningen till sveriges höga statestik av våldtäkter torde vara själva definitionen av våldtäkt.

Men också vad för slags folk som begår våldtäkter borde väl vara högst relevant?
Citera
2012-07-23, 17:54
Medlem
karnstans avatar
Citat:
En djävla skillnad på dessa svenssons som du säger och de som slänger sig med "blattar" "negrer" och andra generaliseringar. Dag och natt enligt mig. Vill man inte tas som rasist, får man väl för FAN vårda sitt språk och säga det man menar istället för råa generaliseringar. Att slänga ut en utländsk brottling är liksom inte samma sak som att slänga ut negrer. Klarar man inte av skillnaden ens i teorin så är man extremt korkad.

..men att tycka någondera är i dagens debattklimat att vara rasist. Så din poäng är, som de säger i Amerikatt, mu. Jag vårdar mitt språk men jag vill ändå ha livstids utvisning på alla människor av annan etnisk härkomst än den nuvarande majoritetens (negrer som blattar - inte ord jag skulle välja själv, men jag försöker se förbi folks ordval) som begår våldtäkter. Mord, misshandel och bidragsfusk tycker jag också borde straffas på samma sätt.
Citera
2012-07-23, 18:38
Medlem
Ettan^s avatar
Jag hittar inte heller någon indikation på att en överrepresentation på 23 stämmer i 1996:2. Var hittade du det, mer exakt?

Kurdistan och Somalia verkar inte ens finnas som enskilda grupper i rapporten.
Citera
2012-07-23, 18:38
Bannlyst
Citat:
Det spelar ingen roll för tjejen vem som begår brottet

Det är klart att det som offer spelar roll, hur offret upplever våldtäkten är mycket viktig. Speciellt med tanke på hur invandrare från MÖ och Afrika behandlar kvinnor, det vore onormalt att inte känna extra avsky som offer då. Tror du att snitt-våldtäkten av en man från Irak är likadan som snitt-våldtäkten av en man från Sverige? Vem det är som våldtar påverkar nämligen hur våldtäkten går till, när ett visst folkslag har en tendens att begå grövre våldtäkter så finns det ett tydligt samband.

Citat:
och egentligen inte heller hur hårt straffet blir.

Det här är nog ännu dummare än det tidigare, är dina föräldrar syskon? Du tror inte att offret och dess anhöriga känner mer ro om de vet att våldtäktsmannen är utvisad eller inlåst i fängelse istället för att han får gå lös? Att veta att GM har fått ett rättvist straff dessutom, om denna istället skulle gå fri så skulle BO känns sig övergiven av rättssystemet och samhället som inte kunde straffa den människa som förstörde hennes liv.

Citat:
Det första för att minska totala antalet våldtäkter torde vara en saklig analys av problemet.

En saklig analys av problemet är att invandrare från MÖ/Afrika har en benägenhet att våldta kvinnor i större utsträckning, 23 (!) gånger högre risk är det att bli våldtagen av en sådan "människa" än av en svensk om du skulle möta en av varje på väg hem en kväll (som kvinna).

Detta är en saklig analys av problemet, vill du ha hjälp med vad en åtgärd på detta problem skulle vara?
Citera
2012-07-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Detta är en saklig analys av problemet, vill du ha hjälp med vad en åtgärd på detta problem skulle vara?

Ja tack!
Citera
2012-07-23, 18:48
Medlem
LimitIesss avatar
TS har hittat på? Finns ingenting om detta dit han länkar
Citera
2012-07-23, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ja tack!

1: Bättre integration av invandrare från detta område, ex.vis. lära dem hur vi ser på kvinnor i Sverige. De länder som nämns i TS är alla länder med bedrövlig kvinnosyn.

2: Hårdare krav för att få komma in i Sverige, något slags test som de har i andra länder.

3: Hårdare straff kan avskräcka, om inte i förebyggande syfte så undviker man att personen våldtar igen. Alla vet att det är en väldigt liten den av invandrare som våldtar, om man systematiskt plockar bort folk från denna lilla del så blir den ännu mindre.

4: Helt enkelt begränsa invandringskvoten från dessa områden.

Dessa var de jag kom på nu, det är bara att välja en eller (helst) flera av dem.
Citera
2012-07-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
..men att tycka någondera är i dagens debattklimat att vara rasist. Så din poäng är, som de säger i Amerikatt, mu. Jag vårdar mitt språk men jag vill ändå ha livstids utvisning på alla människor av annan etnisk härkomst än den nuvarande majoritetens (negrer som blattar - inte ord jag skulle välja själv, men jag försöker se förbi folks ordval) som begår våldtäkter. Mord, misshandel och bidragsfusk tycker jag också borde straffas på samma sätt.

Ja, men för mig är du tvättäkta ras-diskriminerare i såfall, och bör inte blandas ihop med de som vill sätta åt enbart brottslingar. Etnisk härkomst och medborgarskap skiljer ofta. En människa som inte är svensk medborgare kan man eventuellt skicka hem, men en svensk medborgare är liksom hemma så det etniska har mindre relevans. Det är precis lika effektivt att slänga ut en etnisk svensk brottsling, utan svenskt medborgarskap, som någon annan brottsling utan svenskt medborgarskap.

Sedan är det inte fråga om att se förbi folks ordval. De som använder sig av "blattar" och "negrer" i ord brukar också tänka i samma banor. Tänker man neger istället brottsling, så gör man ett tankefel och det är troligt att man därmed är en ras-diskriminerare. Varför skall man inte lita på vad folk skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in