2012-11-12, 00:58
Medlem
Jag hoppas verkligen jag är puck-elva, men det är tragikomik på hög nivå när en trådstart baserad på statistik uppvisar total oförståelse för statistik i dess rubrik.

23 gångers överrep. är inte detsamma som att risken att bli våldtagen av en invandrare är 23 gånger större. Närmare sanningen är att risken är ungefär lika stor (allt annat lika, vilket det ju aldrig är). Ja, utifrån de uppgifter som nu finns, dvs. Det vi inte vet något om vet vi ju ingenting om.

Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Som sagt, det inkluderar kvinnor, icke könsmogna och äldre. Dessutom gäller det EN brottstyp, våldtäkt. De övriga procenten bidrar högst sannolikt med bidragsfusk, skattefusk, rån, misshandel, stölder, mord, mordbränder, stenkastning osv osv osv.. Självklart inte alla men våldtäkt är ju inte det enda legitima skälet att utvisa någon.

Dessutom går det ju att tolka dessa 2,2 promille på två sätt. Visst är 2,2 promille inte mycket, men hur stor del är det av den totala mängden våldtäkter som begås? Då får man ändå ha i åtanke att MENA-invandrarna än sålänge utgör en rätt liten del av befolkningen. Ändå lyckas man stå för en stor del av brottsligheten.

Typ hälften. 5 år sedan jag "räknade på saken", men däromkring vill jag minnas att det låg. Möjligt att det numer är en majoritet av - de förvisso begränsade - fallen som begås av invandrare (i någon av de former som nämns av BRÅ).
Senast redigerad av RockInRhino 2012-11-12 kl. 01:04.
Citera
2012-11-12, 07:33
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Var ironisk, tänker inte slösa en massa tid på att leta upp statistik om negrer.

Min uppskattning är att risken för att en neger begår våldtäkt under sitt liv är mellan 30-60 % lite beroende på hur stor befolkningen är. Jag skulle därför om jag var du, d.v.s. en blond och blåögd arisk kvinna, vidta extrem försiktighet om du närmas av en neger, risken är stor att detta är en våldtäktsman eller framtida våldtäktsman, oavsett om du finner detta faktum obehagligt eller inte eftersom du är en typisk svensk kvinna d.v.s. extremt pk till sådan grad att man nästan kan idiotförklara dig, så är denna negerman en potentiell fara!

Nej, jag tänker inte gå runt och vara paranoid bara för att du sitter och hittar på siffror. Jag utsätter mig sällan för farliga situationer och jag är alltid försiktig när jag rör mig ute när det är mörkt. Det är ingen garanti för att något aldrig händer, men så mycket mer kan man inte göra.
Citera
2012-11-12, 07:37
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Kvinnosynen här kan bero på att kvinnor bidrar till den på ett negativt sätt. Det jag har noterat är att kvinnor som har ett någorlunda öppet sinne blir enormt mycket bättre behandlade än övriga. Ingen gillar elefanten i rummet men här gillar man speciellt inte de som låtsas som att elefanten inte existerar alls.

Jag talar om en generell kvinnosyn och inte hur man behandlar individer efter hur de själva uppför sig och behandlar andra. T.ex. Kvinnor är till för att städa, laga mat, ta hand om barn och tillfredställa mannen. Ungerfär på det sätt som är tradition i MENA-länder.

Citat:
Överrepresentation talar om en grupps riskbenägenhet, inte ett helt kollektiv så det är inte alls orättvist att lägga fram fakta på detta sätt.

Då har du m.a.o. inga problem med att själv bli dömd på det viset eftersom män helt klart är överrepresenterade i brottsstatistiken jämfört kvinnor?
Citera
2012-11-12, 07:40
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Jag kan slå vad att fler svenska män åker dit på det utökade våldtäktsbegreppet (dagen efter ångest/otrohet) jämfört med invandrare. Invandrare dominerar regelrätta gruppvåldtäkter/våldtäkter/överfallsvåldtäkter.

Vad menar du med "utökade våldtäktsbegreppet"? Tjejer som ljuger om våldtäkt för att de har ångest?
Citera
2012-11-12, 14:17
Medlem
Det roligaste med sådana här fakta är att inget av det någonsin kommer att gå in i skallen på feministerna.
Citera
2012-11-12, 16:05
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Nej, jag tänker inte gå runt och vara paranoid bara för att du sitter och hittar på siffror. Jag utsätter mig sällan för farliga situationer och jag är alltid försiktig när jag rör mig ute när det är mörkt. Det är ingen garanti för att något aldrig händer, men så mycket mer kan man inte göra.
Precis, du är ignorant, och du erkänner det med en viss stolthet, vilket endast ignoranta människor gör.

"Näääää jag tror inte på statistik negrer är liiiiika fiiiiina som vita människor, jag är faktiskt antirasist det gör mig jäääättesmart och klok, jag är en god människa så därför tänker jag inte använda min hjäääärna sjääääälv."
Citera
2012-11-12, 17:16
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag talar om en generell kvinnosyn och inte hur man behandlar individer efter hur de själva uppför sig och behandlar andra. T.ex. Kvinnor är till för att städa, laga mat, ta hand om barn och tillfredställa mannen. Ungerfär på det sätt som är tradition i MENA-länder.

Då har du m.a.o. inga problem med att själv bli dömd på det viset eftersom män helt klart är överrepresenterade i brottsstatistiken jämfört kvinnor?

Ditt påstående är absurt. Självklart är kvinnor mer kapabla till att städa, passa barnen, inreda än vad män är. För att krossa ditt påstående vill jag att du tänker på vad som händer när kvinnan lämnar över ansvaret för hemmet till mannen. Mannen kommer inte att tycka att det är stökigt samtidigt som kvinnan påstår att det är en svinstia och sedan är bråket igång, yadayadayada och förr eller senare kommer det en brytpunkt där kvinnan vill hitta en toffel/semikvinna som anser att städning är livsviktigt.

Angående barnpassning tyr sig barn till kvinnan under de första 5-6 åren och det beror på anknytningen genom amningen. Kvinnor har dessutom lättare för att uppfatta barnskrik, ibland innan barnet skriker så här har vi ytterligare ett argument till att kvinnan är bättre på att ta hand om barn - åtminstone under barnens första levnadsår.

Att hålla mannen tillfredställd anser jag vara lika viktigt som att mannen håller kvinnan tillfredställd. Med dagens kvinnor är det mer eller mindre en omöjlighet att hålla sin kvinna nöjd. Om man ser till hur mycket män i genomsnitt jobbar jämfört med kvinnor är detta en utopi. Mannen ska dessutom ta ansvar för underhåll av hus och hem ovanpå ett hektiskt arbetsliv. I slutändan gör kvinnor 30 min mer hushållsarbete än mannen i genomsnitt - dessutom har kvinnan mer fritid än mannen.

Laga mat anser jag inte vara något kvinnoämne då många anser att det inte är speciellt kul och då blir resultatet därefter. Jag vill ha min mat som mina kvinnor - komplexa, njutfulla med en eftersmak som man bara vill ha mer av - därför står jag för matlagningen helt och hållet. Det är kul och samtidigt har jag ett enormt intresse av god mat, dryck och smakupplevelser utöver det normala. Min fru är exempelvis helt ointresserad och en tämligen dålig kock så jag är snarare glad när hon väljer att hålla sig borta från spisen.

Angående din andra fråga: om man är såpass dum att man odlar en viss stereotyp och inte kan bryta mönstret får man finna sig att bli ihopknökad med sämre bemedlade människor.
Citera
2012-11-12, 22:52
Medlem
Caesar Johansens avatar
Intressant att se med vilken frenesi feminister på det här forumet försvarar de invandrade våldtäksmännen.

Vi leker med tanken att det vore tvärtom, att svenska män hade varit 23 gånger mer benägna att våldta - hade ni verkligen varit lika snabba med att bortförklara siffrorna och tjata om att det heter "risk" och inte "chans"? Knappast va? Då hade invandrarna höjts till skyarna som de "goda männen", som ska gå hand i hand med de svenska kvinnorna mot de etniskt svenska männen.
Ni har en genuin, och väldigt obehanglig, antisvensk, antivästerländsk, ryggradsreaktion. Den onde mannen är vit, medelålders och hetrosexuell - inget annat.

Ni är fantaiker, som till och med trotsar självbevarelsebedriften för eran ideologis skull. Det är uppenbart att ni inte önskar svenskar män något gott ö.h.t. Men låt det va så då - kön mot kön är tydligen den ända vägen framåt - vi får väl se som vinner, jag kommer i alla fall värna min egen välfärd och överlevnad.
Citera
2012-11-13, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Intressant att se med vilken frenesi feminister på det här forumet försvarar de invandrade våldtäksmännen.

Vi leker med tanken att det vore tvärtom, att svenska män hade varit 23 gånger mer benägna att våldta - hade ni verkligen varit lika snabba med att bortförklara siffrorna och tjata om att det heter "risk" och inte "chans"? Knappast va? Då hade invandrarna höjts till skyarna som de "goda männen", som ska gå hand i hand med de svenska kvinnorna mot de etniskt svenska männen.
Ni har en genuin, och väldigt obehanglig, antisvensk, antivästerländsk, ryggradsreaktion. Den onde mannen är vit, medelålders och hetrosexuell - inget annat.

Ni är fantaiker, som till och med trotsar självbevarelsebedriften för eran ideologis skull. Det är uppenbart att ni inte önskar svenskar män något gott ö.h.t. Men låt det va så då - kön mot kön är tydligen den ända vägen framåt - vi får väl se som vinner, jag kommer i alla fall värna min egen välfärd och överlevnad.

Jo, feminismens framfart är för kvinnan ett bevis på att den västländska mannen visat sig svag och en dålig beskyddare för stammen, detta gör att kvinnan tar den andra mannens sida, då kvinnan är utformad på ett sätt att hon alltid tar den dominanta hannens sida. Så har det sett ut genom hela människans historia och så kommer det fortsätta se ut, det är deras genetiska makeup.
Citera
2012-11-13, 11:36
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ditt påstående är absurt. Självklart är kvinnor mer kapabla till att städa, passa barnen, inreda än vad män är. För att krossa ditt påstående vill jag att du tänker på vad som händer när kvinnan lämnar över ansvaret för hemmet till mannen. Mannen kommer inte att tycka att det är stökigt samtidigt som kvinnan påstår att det är en svinstia och sedan är bråket igång, yadayadayada och förr eller senare kommer det en brytpunkt där kvinnan vill hitta en toffel/semikvinna som anser att städning är livsviktigt.

Vem som är mer eller mindre pedantisk i ett förhållande kan variera. Handlar det om helt vanlig veckostädning, matagning och plock tycker jag inte att det ska vara några konstigheter med att båda tar ansvar för det, men om någon är överdrivet pedantisk kan jag hålla med om att den personen får upprätthålla sin egen standard bäst den vill utan att kräva att den andra ska dammsuga varje dag.
Oavsett det är alla naturligtvis lika kapabla till att städa. Om man inte har några fysiska handikapp vill säga. Vissa saker kan däremot vara ganska fysiskt krävande och då är det inget konstigt med att den som är starkare utför det medan den som är svagare gör något annat. Jag är själv inte särskilt flink med slagborren, men jag gör annat istället.

Citat:
Angående barnpassning tyr sig barn till kvinnan under de första 5-6 åren och det beror på anknytningen genom amningen. Kvinnor har dessutom lättare för att uppfatta barnskrik, ibland innan barnet skriker så här har vi ytterligare ett argument till att kvinnan är bättre på att ta hand om barn - åtminstone under barnens första levnadsår.

Jag tror att båda föräldrar är precis lika viktiga för barnet. Förhoppningsvis kommer den förutsättningen prägla vårdnadstvister i framtiden så att mamman inte per automatik får några fördelar.

Citat:
Att hålla mannen tillfredställd anser jag vara lika viktigt som att mannen håller kvinnan tillfredställd. Med dagens kvinnor är det mer eller mindre en omöjlighet att hålla sin kvinna nöjd. Om man ser till hur mycket män i genomsnitt jobbar jämfört med kvinnor är detta en utopi. Mannen ska dessutom ta ansvar för underhåll av hus och hem ovanpå ett hektiskt arbetsliv. I slutändan gör kvinnor 30 min mer hushållsarbete än mannen i genomsnitt - dessutom har kvinnan mer fritid än mannen.

Det stämmer inte.

"I genom*snitt arbetar kvinnor och män lika mycket, men män utför mer betalt för*värvs*arbete och kvinnorna mer obetalt hemarbete."

http://www.scb.se/Pages/Article____331780.aspx

Citat:
Laga mat anser jag inte vara något kvinnoämne då många anser att det inte är speciellt kul och då blir resultatet därefter. Jag vill ha min mat som mina kvinnor - komplexa, njutfulla med en eftersmak som man bara vill ha mer av - därför står jag för matlagningen helt och hållet. Det är kul och samtidigt har jag ett enormt intresse av god mat, dryck och smakupplevelser utöver det normala. Min fru är exempelvis helt ointresserad och en tämligen dålig kock så jag är snarare glad när hon väljer att hålla sig borta från spisen.

Ja, det bästa är ju om man matchar varandra på det viset att den ena tycker om att göra en sak medan den andra tycker om något annat. Då blir fördelningen helt naturlig och man slipper onödigt tjafs.

Citat:
Angående din andra fråga: om man är såpass dum att man odlar en viss stereotyp och inte kan bryta mönstret får man finna sig att bli ihopknökad med sämre bemedlade människor.

Hur menar du nu? Vem är det som odlar en viss stereotyp och på vilket sätt? Jag är tacksam för ett förtydligande.
Citera
2012-11-13, 11:43
Medlem
Ja du Kate80,

Du har en del poänger, men som jag ser det attackerar du helt fel personer.
Citera
2012-11-13, 11:43
Medlem
Kate80s avatar
Citat:

Ni har en genuin, och väldigt obehanglig, antisvensk, antivästerländsk, ryggradsreaktion.

Jag tycker inte det vore rätt att dra alla svenska män över en kam heller om det istället var de som var överrepresenterade i brottsstatistiken.

Jag förnekar heller inte att det finns en problematik med invandring från t.ex. MENA-länder som inte uppmärksammas tillräckligt. Det är helt klart ett problem att vi har invandrare som tar med sig en kvinnosyn som vi har lagt bakom oss. Jag tror att dessa problem kommer i skymundan för att man inte vågar belysa det och ta tag i det. Ett väldigt konkret exempel är de religiösa domstolarna som man tillåter i Storbrittanien - judiska Beth Dins och muslimiska Sharia Courts. De är rent bedrövliga ur jämställdhetsperspektiv och borde förbjudas omedel bums.

Citat:
Den onde mannen är vit, medelålders och hetrosexuell - inget annat.

Om jag ska generalisera tycker jag att svenska, medelålders män är en alldeles utomordentligt förträfflig grupp av människor. Sunda värderingar, livserfarenhet och mognad är min ryggradsreaktion. Och förhoppningsvis en liten kalaskula som pricken över i:et. Me likes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in