Citat:
Vad jag syftar på är att om vi ska kunna fastställa hur många invandrare som våldtar gentemot hur många "svenskar" som våldtar så måste vi veta SAMTLIGA brottslingar för att kunna ta fram den statistiken. Annars blir inte statistiken komplett.
Citat:
Vad gäller arv kontra miljö så är tvillingstudier bäst eftersom det handlar om genetiskt lika individer som vuxit upp i olika miljöer. Det här inga teorier som jag för fram utan empiriska studier och de har ett högre vetenskapligt värde än rena teorier.
Jag kan t.ex rekommendera en metastudie, "Current Directions in Psychological Science", som Thomas Bouchard gjorde 2004, en sammanställning av ett flertal tvillingstudier. Siffran Bouchard fick fram för intelligensens ärftlighet var 85% för vuxna(>18 år) som medelvärde. Bouchard gjorde också en sammanställning för olika åldrar. Misstaget egalitärer gjort är att studera barn och dra slutsatser om ärftlighet, men det blir fel eftersom generna får fullt genomslag först när hjärnan vuxit färdigt.
5 år (22%), 7 år (40%), 10 år (54%), 12 år (85%), 16 år (62%), 18 år (82%), 26 år (88%), 50 år (85%), >75år (54-62%).
Jag kan t.ex rekommendera en metastudie, "Current Directions in Psychological Science", som Thomas Bouchard gjorde 2004, en sammanställning av ett flertal tvillingstudier. Siffran Bouchard fick fram för intelligensens ärftlighet var 85% för vuxna(>18 år) som medelvärde. Bouchard gjorde också en sammanställning för olika åldrar. Misstaget egalitärer gjort är att studera barn och dra slutsatser om ärftlighet, men det blir fel eftersom generna får fullt genomslag först när hjärnan vuxit färdigt.
5 år (22%), 7 år (40%), 10 år (54%), 12 år (85%), 16 år (62%), 18 år (82%), 26 år (88%), 50 år (85%), >75år (54-62%).
Lyckas inte komma åt att läsa studien. Har du någon länk till någonting läsbart? Hur gjordes studien och hur hade tvillingarna vuxit upp?