Citat:
bra infallsvinklar.. som många totalt ignorerar. kvinnor överför givetvis inte pojkar att våldta.. det argumentet borde spärras in och brännas upp.Jag tror först och främst att i stort sett inga kvinnor uppfostrar pojkar att våldta kvinnor per definition. Oavsett kultur. Det du missar är att mannen i många kulturer är familjens totalitära överhuvud. Kvinnan kan alltså inte uppfostra sina barn hur som helst (ex svenska värderingar) för a) sin egen säkerhets skull b) sina barns säkerhet skull eftersom frångåendet av kulturella normer följer med mannen genom våld, hot, utanförskap. Det är framförallt kvinnor som flyger ut ur balkonger, och det är framförallt män som står på andra sidan räcket.
Jag har egna barn och känner andra barn från blandade äktenskap vilket motsäger det du skriver. Det jag tror du helt missar är den enorma skillnaden mellan kvinnor som fortfarande har starka band med sin släkt, de kanske till och med bor i Sverige, och de kvinnor som flytt hit ensamma och har klippt alla band. Den första gruppen har förstås fortfarande starka kulturella band till sin familj, vilket självklart kommer påverka uppfostran. Den andra gruppen har inte dessa band, har inte det trycket från familj och släkt som ställer krav på hur barnen ska uppfostras. Istället har de enbart en svenska pappa, utomeuropeisk mamma, en svensk morbror, en svensk mormor osv och alla bor i det svenska samhället. Dessa kommer helt klart integrera sig bättre i det svenska samhället. Kom ihåg att idag har majoriteten av invandrarkvinnor kommit hit med sin man, pappa eller annan manlig släkting.
Jag har egna barn och känner andra barn från blandade äktenskap vilket motsäger det du skriver. Det jag tror du helt missar är den enorma skillnaden mellan kvinnor som fortfarande har starka band med sin släkt, de kanske till och med bor i Sverige, och de kvinnor som flytt hit ensamma och har klippt alla band. Den första gruppen har förstås fortfarande starka kulturella band till sin familj, vilket självklart kommer påverka uppfostran. Den andra gruppen har inte dessa band, har inte det trycket från familj och släkt som ställer krav på hur barnen ska uppfostras. Istället har de enbart en svenska pappa, utomeuropeisk mamma, en svensk morbror, en svensk mormor osv och alla bor i det svenska samhället. Dessa kommer helt klart integrera sig bättre i det svenska samhället. Kom ihåg att idag har majoriteten av invandrarkvinnor kommit hit med sin man, pappa eller annan manlig släkting.
men, man behöver bry sig lite om vetenskapliga analyser innan man kan förstå dem..
dock, kan många kvinnor anamma de försvarssystem som traditionalister har, som gr på räls.. vilket otroligt olyckligt - grupptrycket.. och de lågt ställda förväntningarna, utifrån bl.a fördomar som är mer boven i dramat här.
fördomar är otäckt rotade på många håll. infriar till och med de lättare "aningarna" och då heter det "vad var det jag sa.." , så ämnet är hyperaktuellt, som vanligt.