Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag tycker inte det vore rätt att dra alla svenska män över en kam heller om det istället var de som var överrepresenterade i brottsstatistiken.
Jag förnekar heller inte att det finns en problematik med invandring från t.ex. MENA-länder som inte uppmärksammas tillräckligt. Det är helt klart ett problem att vi har invandrare som tar med sig en kvinnosyn som vi har lagt bakom oss. Jag tror att dessa problem kommer i skymundan för att man inte vågar belysa det och ta tag i det. Ett väldigt konkret exempel är de religiösa domstolarna som man tillåter i Storbrittanien - judiska Beth Dins och muslimiska Sharia Courts. De är rent bedrövliga ur jämställdhetsperspektiv och borde förbjudas omedel bums.
Om jag ska generalisera tycker jag att svenska, medelålders män är en alldeles utomordentligt förträfflig grupp av människor. Sunda värderingar, livserfarenhet och mognad är min ryggradsreaktion. Och förhoppningsvis en liten kalaskula som pricken över i:et. Me likes.
Jag förnekar heller inte att det finns en problematik med invandring från t.ex. MENA-länder som inte uppmärksammas tillräckligt. Det är helt klart ett problem att vi har invandrare som tar med sig en kvinnosyn som vi har lagt bakom oss. Jag tror att dessa problem kommer i skymundan för att man inte vågar belysa det och ta tag i det. Ett väldigt konkret exempel är de religiösa domstolarna som man tillåter i Storbrittanien - judiska Beth Dins och muslimiska Sharia Courts. De är rent bedrövliga ur jämställdhetsperspektiv och borde förbjudas omedel bums.
Om jag ska generalisera tycker jag att svenska, medelålders män är en alldeles utomordentligt förträfflig grupp av människor. Sunda värderingar, livserfarenhet och mognad är min ryggradsreaktion. Och förhoppningsvis en liten kalaskula som pricken över i:et. Me likes.
Bra. Jag är helt enig med dig, och har inget att tillägga.
MEN om man tittar t.ex. på facebook-gruppen "vita kränkta män", så är det helt uppenbart att fienden är vi, vita män, och ingen annan. Citat där vita män uttala sig om kvinnor eller invandrare korsar varandra, och blandas ihop. Om det är en nazist, sd:are, en Pär Ström, eller Johan Lundberg, som uttala sig, spelar ingen roll - det är "samma sak". Kvinnoförtryck och "islamofobi", klumpas ihop som ett uttryck för samma sak. Däremot var det knäpptyst efter uppdrag gransknings undersökning av de svenska moskéerna, där 9 av 10 av de tillfrågade imanerna tyckte inomäktenskaplig våldtäkt, misshandel med mera, va helt okej. Det var knäpptyst. VKM har snart 50000 medlemmar. Och jag är lika säker, som att jorden är rund och himmelen är blå, att "de där" människorna på VKM skulle gå i taket om etniskt svenskar var 23 gånger mer benägna att våldta. Vänstermänniskor hade skrivit debattartiklar, genusforskare skulle skriva avhandlingar - det hade talats om försvar av privilegier, den imperialistiska vita manliga mentaliteten med mera. "Varför inte liksom? Vita män är fienden, nu har vi konkreta bevis på det i form av våldtäkter." "Oj då, är det utländska män som dominerar? Bäst att inte ta upp det, vi vill ju inte spä på rasismen, våltäkt är ju trots allt en våldtäkt, oberoende om vem som utför den"
Även om jag vet att det finns olika typer av feminismer, så tycker jag ändå att den här typen av feminism som dominerar VKM, får på tok för mycket utrymme och stöds av allt för många. Det är en feminism som vill skada mig, och förstöra allt jag tycker är bra med Sverige. Som dömmer mig, och vill missgynna mig - oberoende vem jag är som person, eller vad jag tycker, eller vad jag gör. Jag kommer aldrig någonsin kompromissa med sådan människor, de är genuint illvilliga.
Senast redigerad av Caesar Johansen 2012-11-13 kl. 12:27.
Senast redigerad av Caesar Johansen 2012-11-13 kl. 12:27.

Jag diskuterar mer än gärna med radikalfeminister också.