Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-23, 03:46
  #1
Medlem
Tuffluffs avatar
Jag har det enening trist nu och är arg och ...ja..pank, nästan.
Jag vill sova hela tiden efter som vaken tid enbart plågar.

Nu behövs preparat, för sjukvården diggar garanterat inte tanken, men..de ger säkert meds om amnesen är korrekt.
Vad ska man ta? Kom inte med tex Nozinan eller fluranitrazepam, man ska sova HELA TIDEN, vakna, pissa, skita, göra en macka och sen sova.

Förstår inte att jag ska tvingas leva och sen de horribla tankarna som läkarna har, fast jag förklarar mitt case. Men det är väl order.
Citera
2012-07-23, 03:58
  #2
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Vadå kom inte med Flunitrazepam? Det är ju den en av de bästa sömntabletterna som finns att få tag på.. Det är ju Rohypnol och den har ju väldigt lång halveringstid, fungerar den inte för dig??
Citera
2012-07-23, 04:05
  #3
Medlem
Lös dina problem och få lite riktig sömn istället, tablettsömn får dig bara att må tillfälligt bättre.
Citera
2012-07-23, 04:45
  #4
Medlem
Tuffluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Vadå kom inte med Flunitrazepam? Det är ju den en av de bästa sömntabletterna som finns att få tag på.. Det är ju Rohypnol och den har ju väldigt lång halveringstid, fungerar den inte för dig??
Ibland, en natt, i kombination med annat.
Polaren fick stora ögon när jag sa att jag smällt i mig 16 mg Iktorivil, vi satt och fikade och pratade, han blir helt väck på 1-2 pills.

Benz är b.

Så nu får vi köra det de kör med bältade patienter som varje vaken sekund skriker och slår.
Jag har rubbet man kan äta dödliga mängder och ändå ..ja...
Beroende, nej, hur blir beroende av skit som inte fäster? Och som sagt, 16 mg Iktro gjorde nada, kanske fick mig att inte slå sönder saker.

Citat:
Lös dina problem och få lite riktig sömn istället, tablettsömn får dig bara att må tillfälligt bättre.
Och vem ska betala det? OM det går, jag sover inte som du märker, trots en hel del droger som ska få en att somna. Jag tänkte på maxdos seroquel + remeron, jag lär blixtsnabbt vara gravt farligt överviktig. Vilket jag då anklagar Dr för. De har möjligheter, men de ger mig inte dem.
De vet att jag är för sjuk för att åka utomlands och "bli" akut sjuk.
Citera
2012-07-26, 01:53
  #5
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffluff
Ibland, en natt, i kombination med annat.
Polaren fick stora ögon när jag sa att jag smällt i mig 16 mg Iktorivil, vi satt och fikade och pratade, han blir helt väck på 1-2 pills.

Benz är b.

Så nu får vi köra det de kör med bältade patienter som varje vaken sekund skriker och slår.
Jag har rubbet man kan äta dödliga mängder och ändå ..ja...
Beroende, nej, hur blir beroende av skit som inte fäster? Och som sagt, 16 mg Iktro gjorde nada, kanske fick mig att inte slå sönder saker.
Jobbigt att det inte fungerar för dig, och väldigt mysko också. Går du och lägger dig direkt när du tagit dom? Om man sitter uppe så får det lite omvänd effekt (iaf för mig), du blir väck och det blir svårare att somna. Dödliga mängder är du långt ifrån, det är väldigt svårt att överdosera på benso.
Citera
2012-07-26, 08:17
  #6
Medlem
Theralen?
Citera
2012-07-26, 14:20
  #7
Medlem
Testat z-preparat som zopiklon eller zolpidem? Har du testat att boosta med alkohol? Du skriver ju att du äter sjuka mängder utan att det ger nåt.. testa då att boosta med typ några starköl?
Citera
2012-07-26, 18:31
  #8
Medlem
lithionits avatar
nån sorts kombinationsbehandling, benzo får du tolerans mot så det kommer inte hjälpa alls tillsist om du stoppar i dig massor varje dag i jakt på att sova.

Men det blir en ond spiral, att sova för mycket kan orsaka depression likväl som sömnbrist kan göra det också.
Om du körde nån kombination typ theralen och mirtazapin skulle du nog kunna sova rätt konstant :P
Citera
2012-07-28, 10:01
  #9
Medlem
Tuffluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Jobbigt att det inte fungerar för dig, och väldigt mysko också. Går du och lägger dig direkt när du tagit dom? Om man sitter uppe så får det lite omvänd effekt (iaf för mig), du blir väck och det blir svårare att somna. Dödliga mängder är du långt ifrån, det är väldigt svårt att överdosera på benso.
Nej, det är tolerans helt enkelt. Men det finns ju ingen större mening i att höja dosen över 16 direkt...
Och dödligt tvivlar jag på att det kan vara om man inte har otur.Men jag vill ju få sova!
Citat:
Ursprungligen postat av lifeisme
Theralen?
Nej, det är nog ett icke-val. Lergigan fungerar skitbra just nu om jag tar det max 2 ggr per månad. Jag blir helt väck då, tar jag det oftare händer inget alls förutom lite biverkningskänsla.

Citat:
Ursprungligen postat av Exu
Testat z-preparat som zopiklon eller zolpidem? Har du testat att boosta med alkohol? Du skriver ju att du äter sjuka mängder utan att det ger nåt.. testa då att boosta med typ några starköl?
Jo, en polare gillar ju, på vanliga arbetsdagar, att dricka sex bärs, röka 3-4 jointar, ta en lergigan och en 2:a iktro. Han brukar det fästa på. Jag åt z- preparaten direkt när de var nya, toeransen förde mig till 40 mg på recept då, det var ju inte narkotika ännu så...

Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
nån sorts kombinationsbehandling, benzo får du tolerans mot så det kommer inte hjälpa alls tillsist om du stoppar i dig massor varje dag i jakt på att sova.

Det funkar ibland skulle jag säga. Tar jag 4 mg iktro brukar jag bli en aning pömsig.
Tyvärr finns ju bara helvetesmediciner kvar, man kommer ju att bli allvarligt sjuk! Jag vet hur jag ser ut och känner mig när jag tagit en Nozinan när jag är helt uppvarvad och inget annat funkar.
Men det får man ta med läkarna, det är ju de som bestämmer. Näsläkaren, hudläkaren, fetmaläkaren får väl fixa det psykiatikern ställer till med. Och de gör det ju pga vad läkemedelsverk och socialstyrelse och folhälsoinstitut har sagt.

Citat:
Men det blir en ond spiral, att sova för mycket kan orsaka depression likväl som sömnbrist kan göra det också.
Om du körde nån kombination typ theralen och mirtazapin skulle du nog kunna sova rätt konstant :P
Polaren körde tillslut ...ja...Undrar om det var två flaskor theralen, men tyvärr så fick han ju...tolerans!

Man får ju tolerans på allt, tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback