Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-27, 11:09
  #565
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Vi pumpas med tv-program hur okej det är att leva ett oansvarigt liv. Vi har ju Two and a half och kvinnornas motsvarighet Sex and the city. Varför gör man såna här program? Vad är syftet?

Är det såhär alla kommer leva i framtiden?

Det jag tycker också märks i just Two and a half men är att Alan som är den som faktiskt har någon form utav värderingar i början blir framställd som en förlorare medans Charlie som inte tar ansvar för något är den som framställs som vinnaren.

Det är väll på något sätt det samhället vi lever i. Där personer som lever ett självisktliv på något sätt framställs som vinnare och de som lever ett liv med värderingar kring familjen blir sedda som förlorare som kastar sitt liv åt sidan eller bakåtsträvande moralkärringar.

Jag kollar knappt på tv längre, om jag ser något så brukar jag helst kolla på något som inte verkar vara skrivet utav ett par självupptagna femtonåriga tjejer som anser att det här är livet.
Citera
2012-03-27, 23:50
  #566
Medlem
Ni kan inte vara seriösa?
Anledningen är väl för att det säljer? inte något hemligt budskap som ska få samhället lata.
Vem skulle vilja kolla på en kristen familj som går till kyrkan varje söndag och ber? Det kommer troligtvist inte att sälja.
Utan ta en en vanlig man som går till kyrkan och somnar (Homer Simpson) då blir det underhållning!
Bara därför behöver väl inte budskapet vara "kyrkan är något man bör bara ouppmärksam till och ignorera"
Citera
2012-03-30, 20:39
  #567
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miztrr
Haha vilket djupt kontaktnät. Seg uppkoppling på den eller? Var ju en månad sedan.

Ta en titt igen gosse lilla. Tråden som citerad TS startade har raderats och innehållet har vi sett till att förvisa till en tråd som startades 2005.

Och för din trots och kaxighet förklarar jag dig härmed bannad från FB.
Ja, tvivlaren kan ju kolla din status att vi har makten att göra oss av med obekväma element.

//Brute
Citera
2012-03-31, 18:38
  #568
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figureout
Ni kan inte vara seriösa?
Anledningen är väl för att det säljer? inte något hemligt budskap som ska få samhället lata.
Vem skulle vilja kolla på en kristen familj som går till kyrkan varje söndag och ber? Det kommer troligtvist inte att sälja.
Utan ta en en vanlig man som går till kyrkan och somnar (Homer Simpson) då blir det underhållning!
Bara därför behöver väl inte budskapet vara "kyrkan är något man bör bara ouppmärksam till och ignorera"
"Illuminati" tror jag inte alls på men faktum är att kärnfamiljen håller på att ändras. Det är okej att ha barn och vara skild idag. Det är okej för homosexuella att ha barn. Det är okej för ensamstående att ha barn. Alla ska få ha familj! Förändringen skyller jag dock inte på "illuminati"

---


Varför kallar ni det illuminati? Det är ju solklart att det hela handlar om FRIMURARNA förövrigt. Det är deras symboler ni pratar om!
__________________
Senast redigerad av Amadeuss 2012-03-31 kl. 18:40.
Citera
2012-04-01, 14:33
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Man kan bara se till amerikanska presidenter, vad jag vet är det bara en som inte varit medlem i illuminati ordern...
Citera
2012-04-22, 23:00
  #570
Medlem
Illuminati finns överallt bland oss.

En del är redan valda o det finns ingen återvändå.
Du kan aldirg till 100 procent veta ifall du är medlem eller inte. bara dom vet vilka som är medlemarna.
Det finns ett inträdes prov du måste gå igenom, du måste möta dig själv mellan liv o död o sen återvända.
Du kan dö på kuppen..
Överlever du då är du medlem.
Så priset är högt för att komma med....
Citera
2012-04-27, 14:47
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sekten
Illuminati finns överallt bland oss.

En del är redan valda o det finns ingen återvändå.
Du kan aldirg till 100 procent veta ifall du är medlem eller inte. bara dom vet vilka som är medlemarna.
Det finns ett inträdes prov du måste gå igenom, du måste möta dig själv mellan liv o död o sen återvända.
Du kan dö på kuppen..
Överlever du då är du medlem.
Så priset är högt för att komma med....

Intressant, hur vet du detta?
Citera
2012-04-27, 17:13
  #572
Medlem
Det finns nog mest troligt ingenting i den här världen som heter illuminati nåmer..

Det finns frimurare, bilderberggruppen och liknande gruppen som har makt på liknande sätt, men illuminati är bara teorier
Citera
2012-06-03, 07:50
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Lol. Där försvann din trovärdighet. Jag menade en faktisk källa inte typ "öppna ögonen mannen". Öppna mina ögon! Visa mig en övertygande, riktig källa på det du just sa. För jag vet invandrare som lever precis som vilken svennebanan som helst. Är de inte invandrare då? Eller är de bara infiltratörer som är militanta islamister i hemlighet? :3

Inte för att lägga mig i ert argument men jag tror inte han syftade på dina invandrarvänner utan invandrare i allmänhet. De flesta känner invandrare som är som svenskar, käkar knäckebröd, snusar, spelar ishockey, pratar flytande svenska och andra saker som de kan ha gemensamt med oss. Och visst finns det även svenskar som beter sig som om de skulle vara från irak, käkar kebabpizza, skriver rap, pratar med brytning trots att de kan svenska...

Men jag TROR att rökning är vanligare i arabländer för att ALLA mina vänner som kommer från sådana är rökare. Det här kanske bara är en slump, eller ligger det något i vad jag säger?
Citera
2012-06-05, 03:54
  #574
Medlem
Buttersss avatar
Satt och tänkte på hur Amerikas pop-ikon Justin Bieber och hans inflytande över den yngre publiken för några månader sedan minns jag. Låtar som "baby, baby", "boyfriend" etc måste ju genom ständig repetition och någon kladdig bakgrundsmusik hjärntvätta ur småflickor överallt? Med den ständigt växande tillgången till internet, och en stor faktor som reklam på youtube eller liknande mediasajter, så hittade jag detta sjuka för någon dag sedan;

http://nyheter24.se/noje/kandisar/69...r-i-gummibatar

http://www.vgtv.no/#!id=53535

sen hittade jag detta här

http://www.youtube.com/watch?v=B3_lUccownY

Jag tror inte på "Illuminati" fullt ut, men det ligger absolut något bakom det. Sen tror jag att "baby"-låten som jag länkade och vad som händer där, jag är skeptisk.

Men det är väl något sorts häx-verk, satanist-verk, eller bara en kedjereaktion av hormoner som sätter igång? det är onekligen väldigt... sjukt?

Edit

En annan pusselbit i det hela kan kopplas till Kanyee West och Jay Z-konserten där triangeln de gör representeras som något "coolt" för den publiken?

http://se.tunigo.com/2012/02/29/jay-...st-till-malmo/ skum bild?

http://birdreynolds.com/?p=4267 detta jag menade, likt propagerar för det.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2012-06-05 kl. 04:05.
Citera
2012-06-27, 00:02
  #575
Medlem
http://www.tankafetast.com/tv-serier/6691-the-arrivals alla borde ta sig en titt
Citera
2012-07-10, 20:12
  #576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakobnilsson1
Det finns nog mest troligt ingenting i den här världen som heter illuminati nåmer..

Det finns frimurare, bilderberggruppen och liknande gruppen som har makt på liknande sätt, men illuminati är bara teorier

Illuminati är nog namnet på helheten av allting? Tror inte att 2pac skulle släppa albumet "Killuminati" om det inte fanns något som hette Illuminati.
Tyvärr så kommer vi vakna upp en dag pch undra varför vi inte öppnade ögonen tidigare..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback