Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-23, 17:28
  #553
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
?? Befolkningen ökar. Den har ökat varenda år sedan 1880. Om man drar bort invandring (men lägger till utvandring) har befolkningen ökat varje år sedan 1870 [1].
Källa SCB (http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____26046.aspx)


Fast av din signatur att döma
så kanske du har ditt eget sätt att räkna människor...



[1] Sista året befolkningen sjönk i absoluta tal var 1880, med 13000 personer vilket beror på att 42000 utvandrade.
Varför tror du Reinfeldt vill öka pensionsåldern? Utan invandringen hade befolkningen minskat.
Citera
2012-03-23, 21:11
  #554
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Varför tror du Reinfeldt vill öka pensionsåldern? Utan invandringen hade befolkningen minskat.

Menar du att källan är inkorrekt?
Citera
2012-03-24, 13:44
  #555
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Menar du att källan är inkorrekt?
Källan säger ingenting om oss svenskar bara då den inkluderar invandrare.
Citera
2012-03-24, 18:31
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Varför tror du Reinfeldt vill öka pensionsåldern?
För att medellivslängden ökar: http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____25830.aspx
Den som fyllde 65 år 1983 hade i snitt 14,65 (män) respektive 18,49 (kvinnor) år under vilka de fick pension. 2011 var de siffrorna 18,39 respektive 21,2, dvs runt tre år längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Utan invandringen hade befolkningen minskat.
Om vi bortser från all migration och bara tittar på skillnaden mellan antal födda och antal döda har befolkningen ökat sedan 2002.
Citera
2012-03-24, 19:56
  #557
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
För att medellivslängden ökar: http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____25830.aspx
Den som fyllde 65 år 1983 hade i snitt 14,65 (män) respektive 18,49 (kvinnor) år under vilka de fick pension. 2011 var de siffrorna 18,39 respektive 21,2, dvs runt tre år längre.


Om vi bortser från all migration och bara tittar på skillnaden mellan antal födda och antal döda har befolkningen ökat sedan 2002
.
Som invandrare föder ja men det pratar jag inte om. Invandrare har en annan livsstil
Citera
2012-03-25, 22:23
  #558
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Jag har tänkt på en av punkterna som "illuminati" sägs vilja införa och det är avskaffandet av familjen. Om vi tänker efter lite grann... är det inte de som håller på att hända? Vår livsstil är påväg att förändras. Allt färre folk lever i familjer nu för tiden. Vi ser det som något okej. Folk knullar runt till höger och vänster, skaffar barn på ett one night stand och barnet växer upp med skilda föräldrar.

Varför tror ni vi har fått denna utveckling? För ett land är denna livstil inte positivt överhuvudtaget. Det enda som händer är att vuxna människor kan leka tonåringar tills de är 35. Dessutom leder det till att befolkningen minskar vilket vi ser av oss svenskar idag.

Jag har också haft liknande tankar. Det känns som att många jag umgås med "fördummas" utav serier som Jersey Shore,Big Brother,Kungarna av Tylösand etc, som säljer in en livsstil som verkar gå ut på att man ska ta minimalt ansvar och bara "leva" livet.

Jag har växt upp i en familj som inte har överdrivet mycket pengar men mina föräldrar har båda långa utbildningar och har redan från tidig ålder lärt mig om historia och politik. T.ex när jag var nio kollade jag inte på disney channel som de flesta andra i min ålder utan jag kollade på Band of Brothers och dylikt med min far. Jag har också alltid fått mycket böcker och dylikt sen jag var liten. För mig är de naturligt att läsa böcker och annat som har mer djup än Jersey Shore. Då har jag jämnåriga kompisar som inte ens har läst en hel bok under hela sitt liv (jag är fyller 19 i år).

Jag tror att det här har hänt under en mycket längre tid än bara de senaste åren, det känns som att många människor har släppt kristna värderingar till förmån för att istället ta in mer "öppna" tankar kring vad ansvar är.
Citera
2012-03-26, 07:52
  #559
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Invandrare har en annan livsstil

Källa på det?
Citera
2012-03-26, 08:03
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Källa på det?
Malmö
Citera
2012-03-26, 08:05
  #561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
DU har INGEN rätt att komma här och starta frågetrådar om oss!
Du är ute på mycket djupt vatten nu och som bevis för det så kommer den här tråden att raderas via vårt kontaktnät som når mycket långt, överallt.

//Brute

Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Schhhhh! Förihelvete! Du vet vad jag menar!

22-22-22

Haha vilket djupt kontaktnät. Seg uppkoppling på den eller? Var ju en månad sedan.
Citera
2012-03-26, 17:13
  #562
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miztrr
Malmö

Lol. Där försvann din trovärdighet. Jag menade en faktisk källa inte typ "öppna ögonen mannen". Öppna mina ögon! Visa mig en övertygande, riktig källa på det du just sa. För jag vet invandrare som lever precis som vilken svennebanan som helst. Är de inte invandrare då? Eller är de bara infiltratörer som är militanta islamister i hemlighet? :3
Citera
2012-03-26, 23:17
  #563
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Jag har också haft liknande tankar. Det känns som att många jag umgås med "fördummas" utav serier som Jersey Shore,Big Brother,Kungarna av Tylösand etc, som säljer in en livsstil som verkar gå ut på att man ska ta minimalt ansvar och bara "leva" livet.

Jag har växt upp i en familj som inte har överdrivet mycket pengar men mina föräldrar har båda långa utbildningar och har redan från tidig ålder lärt mig om historia och politik. T.ex när jag var nio kollade jag inte på disney channel som de flesta andra i min ålder utan jag kollade på Band of Brothers och dylikt med min far. Jag har också alltid fått mycket böcker och dylikt sen jag var liten. För mig är de naturligt att läsa böcker och annat som har mer djup än Jersey Shore. Då har jag jämnåriga kompisar som inte ens har läst en hel bok under hela sitt liv (jag är fyller 19 i år).

Jag tror att det här har hänt under en mycket längre tid än bara de senaste åren, det känns som att många människor har släppt kristna värderingar till förmån för att istället ta in mer "öppna" tankar kring vad ansvar är.
Vi pumpas med tv-program hur okej det är att leva ett oansvarigt liv. Vi har ju Two and a half och kvinnornas motsvarighet Sex and the city. Varför gör man såna här program? Vad är syftet?

Är det såhär alla kommer leva i framtiden?
Citera
2012-03-26, 23:43
  #564
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Vi pumpas med tv-program hur okej det är att leva ett oansvarigt liv. Vi har ju Two and a half och kvinnornas motsvarighet Sex and the city. Varför gör man såna här program? Vad är syftet?

Är det såhär alla kommer leva i framtiden?


Vad menar du att man ska visa? En sitcom om familjeliv blir direkt en satir och oerhört avskräckande från familjebildandet. Våra värsta år, The Simpsons, Family Guy vittnar ju allihopa om det. Så egentligen är ju tvprogram om singelliv det absolut bästa man kan göra, eftersom det samtidigt finns element som vill få dessa karaktärer att 'settla'' sig. Syftet är helt enkelt att dra in så mycket cash man kan och det fungerar alldeles utmärkt. Att vi människor är skapta att ha en fri vilja kanske är något som irriterar många foliehattar men det är helt enkelt bara något vi får leva med om vi inte skulle vilja leva i en diktatur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback