2014-02-04, 15:28
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Om synen har varit helt perfekt tills det att jag började med pyra, sen ca ett år sen är den åt helvete. Ser du nån annan anledning än att det är pyrans fel??
Sluta dra halmstrån nu och inse att Pyrazolam inte är nåt annat än gift!

Skaffa er riktigt benso om ni mår dåligt istället för att utsätta er för risker

Fast egentligen får man ju skylla sig själv som stoppar i sig outforskade saker i stora mängder, men ändå.
Skulle iofs vara intressant att veta hur en person klarar sig/blir om man matar en människa med 10mg pyrazolam i några år och se vilka skadeverkningar som skulle bli på kroppen.... tumörer fulla hjärnan, blind, döv, spasmer i hela kroppen, kanske t.o.m död :P
Citera
2014-02-04, 17:14
Medlem
archeons avatar
En fråga till er som påstår sig ha skadat synen av pyran.

Hur mycket och hur länge tog ni? 10 pellets per dag? Varje dag? Nån gång i veckan? Var ni beroende?
Citera
2014-02-04, 19:09
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
En fråga till er som påstår sig ha skadat synen av pyran.

Hur mycket och hur länge tog ni? 10 pellets per dag? Varje dag? Nån gång i veckan? Var ni beroende?

mellan 10-20 pellets nästan varje dag i ca ett halvår. Ja jag var/är väldigt beroende både fysiskt och psykiskt av bensodiazepiner

Betalar numera dyra överpriser på gatan för att överleva (Xanor)
Citera
2014-02-04, 21:30
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Man kan undra lite hur folkhälsomyndigheten tänker.
Iom att Pyrazolam legat på listan över utredning säkert x2 i tid av resten av substanserna så kan man tolka det som att det inte är en allt för giftig substans.

Kan det inte vara taktiskt av dem att "dra ut" längre på tiden med klassningen i syfte att inte få in en ny potentiellt skadligare substans.
Flubromazepam + de flesta andra grejjer på listan spelar i en helt annan liga.
Förstår att det inte fungerar så, men att låta en light benso vara laglig kan vara taktiskt bra, främjar folkhälsan
Sen kanske sjukhusen svämmar över utav Pyrazolamöverdoser, men jag tror inte det.

Edit: Efter senaste läsningen i denna tråd så tar jag tillbaka det som står ovan.
Senast redigerad av Etizopapaya 2014-02-04 kl. 21:53.
Citera
2014-02-04, 21:52
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jaja skyll er själva, fortsätt proppa i er den smörjan. Hoppas ni slipper ha samma otur som jag

Mvh

Är din syn permanent nedsatt eller vad säger dom?
Kroppen brukar annars vara en mästare på att reparera sig.

Vad ger läkaren för förklaring? Är det substansen i sig som orsakat skadan eller innehåller det något annat som är boven.

I sommras eller i början av denna tråd så var det någon som påstod sig ha gjort tester på pyrazolam(in-vivo) och kommit fram till att det var skadligt för känslig vävnad(eller något sådant) så som i ögonen etc.
Det kom aldrig någon rapport på det sen, vilket var utlovat så alla tog det med en nypa salt.
Citera
2014-02-04, 22:41
Medlem
Klartos avatar
Alltså, om det är så som vissa här hävdar, att de nästan förlorat synen i ena ögat osv, och att t.o.m. deras läkare hävdar att det troligen är p.g.a. pyrazolamen, så är det ju riktigt allvarligt. Den läkaren borde kontakta myndigheter och informera om detta så att åtgärder tas, att den klassas snabbare osv. Är det så allvarligt borde ju SVT dra igång ett inslag om det eller till och med en dokumentär. Ni som nästan tappat synen borde ju delta, åtminstone anonymt.
Är det så att det finns ett samband mellan försämrad syn och pyrazolam så är ju pyrazolam ren skit.
Att den fungerade bra i all ära, men en sådan radikal bieffekt är inte acceptabelt.
Citera
2014-02-04, 23:56
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
mellan 10-20 pellets nästan varje dag i ca ett halvår. Ja jag var/är väldigt beroende både fysiskt och psykiskt av bensodiazepiner

Betalar numera dyra överpriser på gatan för att överleva (Xanor)

Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Alltså, om det är så som vissa här hävdar, att de nästan förlorat synen i ena ögat osv, och att t.o.m. deras läkare hävdar att det troligen är p.g.a. pyrazolamen, så är det ju riktigt allvarligt. Den läkaren borde kontakta myndigheter och informera om detta så att åtgärder tas, att den klassas snabbare osv. Är det så allvarligt borde ju SVT dra igång ett inslag om det eller till och med en dokumentär. Ni som nästan tappat synen borde ju delta, åtminstone anonymt.
Är det så att det finns ett samband mellan försämrad syn och pyrazolam så är ju pyrazolam ren skit.
Att den fungerade bra i all ära, men en sådan radikal bieffekt är inte acceptabelt.

Ok två saker till pundaren och nojaren(helt förståeligt)

LimeE86, räknar man att du tryckt i dig 20(10mg) pellets om dagen i cirka 182.5 dagar så är det 3650 tabletter. En aprox på HT(halveringstiden) är 17h när det gäller 1MG pyra dvs 2 tabbs. Du ser själv i länken och bör som van benzoanvändare vet att skiten sitter kvar längre än HT, alltid olika tills du blir nollställd.

Räknar du själv så kommer du se att du knappt hinner halvera substansen innan du redan är igång igen, utan paus så blir du missbrukare/beroende. Tror du det är bra att ha THC i kroppen i ett halvår? Gärna precis under HT som i ditt fall.

Skulle jag kicka en gås var fjärde timme i ett halvår skulle jag vara helt annorlunda 6 månader senare med garanterade komplikationer. Tänk om... dina doser e fan löjligt mycket över toleranströskeln, bara för du inte känner något på typ 4 mg så betyder det inte att kroppen gör det.

Det står någonstans vad pyra motsvarar ungefärligt i Xanor, ta dina doser och kolla hur larvigt det kommer se ut då ingen läkare skulle skriva ut sådana monsterdoser som dags dos. riiight? För mycket av det goda mannen.

Jag orkade inte fullfölja matematiken då det tog för mycket energi och att jag är fett sliten men ville ge dig/er en tankeställare iaf. Så blabla eller info, döm själva.

http://www.uniklinik-freiburg.de/rechtsmedizin/live/forschung/Conferences/MoosmannTIAFT201301.pdf
Senast redigerad av SpooN. 2014-02-04 kl. 23:59.
Citera
2014-02-05, 00:06
Medlem
Finns det någon som tagit denna substans i mindre mängder som kan berätta vad bieffekterna är då? Någon som inte tar, eller har tagit, det regelbundet menar jag då.
Citera
2014-02-05, 00:14
Medlem
Har väl tagit ett par tusen Pyra men inget fel på mig än så länge. Dock bytt till Flubra då man inte behöver ta så ofta och sånna stora mängder. Får se vad nästa blir när Flubra blir klassat..
Citera
2014-02-05, 09:31
Medlem
unleash82s avatar
Synfel av pyra... yea right.
Citera
2014-02-05, 11:36
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TamGet
Finns det någon som tagit denna substans i mindre mängder som kan berätta vad bieffekterna är då? Någon som inte tar, eller har tagit, det regelbundet menar jag då.

Tagit 1-2 mg om dagen i typ 3-4 månader nu, har inte märkt av några bieffekter. Är inne på de sista pillerna i påsen nu och har tänkt ta en liten paus från dem, återkommer med hur det går.
Citera
2014-02-05, 11:55
Medlem
Strait0ns avatar
Alltså ni som snackar om dessa biverkningar, ni stoppar i er 20st piller om dagen i ett HALVÅR? Va i helvete alltså, om nu bara synen har påverkats borde ni vara glada, nej börja använda dem för sitt ändamål istället, ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in