Citat:
Ursprungligen postat av
limE86
mellan 10-20 pellets nästan varje dag i ca ett halvår. Ja jag var/är väldigt beroende både fysiskt och psykiskt av bensodiazepiner
Betalar numera dyra överpriser på gatan för att överleva (Xanor)
Citat:
Ursprungligen postat av
Klarto
Alltså, om det är så som vissa här hävdar, att de nästan förlorat synen i ena ögat osv, och att t.o.m. deras läkare hävdar att det troligen är p.g.a. pyrazolamen, så är det ju riktigt allvarligt. Den läkaren borde kontakta myndigheter och informera om detta så att åtgärder tas, att den klassas snabbare osv. Är det så allvarligt borde ju SVT dra igång ett inslag om det eller till och med en dokumentär. Ni som nästan tappat synen borde ju delta, åtminstone anonymt.
Är det så att det finns ett samband mellan försämrad syn och pyrazolam så är ju pyrazolam ren skit.
Att den fungerade bra i all ära, men en sådan radikal bieffekt är inte acceptabelt.
Ok två saker till pundaren och nojaren(helt förståeligt)
LimeE86, räknar man att du tryckt i dig 20(10mg) pellets om dagen i cirka 182.5 dagar så är det 3650 tabletter. En aprox på HT(halveringstiden) är 17h när det gäller 1MG pyra dvs 2 tabbs. Du ser själv i länken och bör som van benzoanvändare vet att skiten sitter kvar längre än HT, alltid olika tills du blir nollställd.
Räknar du själv så kommer du se att du knappt hinner halvera substansen innan du redan är igång igen, utan paus så blir du missbrukare/beroende. Tror du det är bra att ha THC i kroppen i ett halvår? Gärna precis under HT som i ditt fall.
Skulle jag kicka en gås var fjärde timme i ett halvår skulle jag vara helt annorlunda 6 månader senare med garanterade komplikationer. Tänk om... dina doser e fan löjligt mycket över toleranströskeln, bara för du inte känner något på typ 4 mg så betyder det inte att kroppen gör det.
Det står någonstans vad pyra motsvarar ungefärligt i Xanor, ta dina doser och kolla hur larvigt det kommer se ut då ingen läkare skulle skriva ut sådana monsterdoser som dags dos. riiight? För mycket av det goda mannen.
Jag orkade inte fullfölja matematiken då det tog för mycket energi och att jag är fett sliten men ville ge dig/er en tankeställare iaf. Så blabla eller info, döm själva.
http://www.uniklinik-freiburg.de/rechtsmedizin/live/forschung/Conferences/MoosmannTIAFT201301.pdf