Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-18, 14:06
  #1
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Läste i Simon Gärdenfors blogg att han startat en podcast. Nån som kan hjälpa mig att fixa podden i mp3-format? Länken i hans blogg funkar inte för mig.

http://gardenfors.blogspot.sk/2012/0...odcast-ar.html
Citera
2012-07-18, 14:41
  #2
Medlem
zBr9s avatar
http://eufoni.se/as/feed.xml

Gå in på den så har du mp3. Funkar härifrån nu.
Citera
2012-07-18, 14:43
  #3
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
http://eufoni.se/as/feed.xml

Gå in på den så har du mp3. Funkar härifrån nu.
Funkar inte med Chrome, men testade med Firefox och då funkade det.
Citera
2012-07-18, 15:16
  #4
Medlem
Eisbiorns avatar
Att starta podcasts verkar vara som någon könssjukdom som smittar. Alex Schulman var intervjuobjekt i ett par, och vips hade han startat upp en egen. Tillsammans med Sigge Eklund, som klipper Filip och Fredriks och därför blev sugen på en egen.

Nu har Simon Gärdenfors varit gäst i TSKNAS, och senare fått ett avsnitt av Värvet tillägnat sig. Klart han ska ha en egen podcast nu också!

Säg mig, vad är temat? Är det bara några "sköna snubbar" som ska prata om ingenting särskilt? Personligen söker jag nu podcast med lite mer än så, det finns för många som bara pratar och hoppas att det ska funka.
Citera
2012-07-18, 16:05
  #5
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbiorn
Att starta podcasts verkar vara som någon könssjukdom som smittar. Alex Schulman var intervjuobjekt i ett par, och vips hade han startat upp en egen. Tillsammans med Sigge Eklund, som klipper Filip och Fredriks och därför blev sugen på en egen.

Nu har Simon Gärdenfors varit gäst i TSKNAS, och senare fått ett avsnitt av Värvet tillägnat sig. Klart han ska ha en egen podcast nu också!

Säg mig, vad är temat? Är det bara några "sköna snubbar" som ska prata om ingenting särskilt? Personligen söker jag nu podcast med lite mer än så, det finns för många som bara pratar och hoppas att det ska funka.
Sant. Dock så kommer ju de som inte bjuder på nåt innehåll att dö ut illa kvickt. Adam Alsing har också en podcast, och den suger häst! Likaså TSKNAS. Gärdenfors tror jag dock har stor potential!
Citera
2012-07-24, 15:09
  #6
Medlem
r0ckets avatar
Riktigt nice podcast, lyssnar på den as we speak.
Citera
2012-07-24, 23:14
  #7
Medlem
Falcãos avatar
Nja, den här var väl inte så bra. Gärdenfors känns tyvärr varken särskilt smart eller kul.
Citera
2012-08-06, 10:55
  #8
Medlem
Falcãos avatar
Efter att ha hört något avsnitt till så får jag nog nedgradera den från "inte så bra" till helt jävla värdelöst. Gärdenfors är sämst.
Citera
2012-08-06, 11:51
  #9
Medlem
Fasads avatar
Jag tycker den är svinbra! Väldigt laidback känsla man man får när man lyssnar. Däremot de senaste (?) avsnittet med han som hade varit kameraman i en porrstudio var lite lamt, de va ju nästan de enda dom pratade om och Snubben verkade ju ganska tråkig..

Citera
2012-08-06, 12:16
  #10
Medlem
Eisbiorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Efter att ha hört något avsnitt till så får jag nog nedgradera den från "inte så bra" till helt jävla värdelöst. Gärdenfors är sämst.
Haha!

Själv har jag inte orkat provlyssna på den. Gärdenfors har gjort ett för dåligt intryck i tsknas och värvet.
Citera
2012-08-14, 03:23
  #11
Medlem
Santadunks avatar
Är Simon Gärdenfors han som drog runt i Sverige och sov hos olika personer i olika städer och gjorde serier av det eller tänker jag på fel person nu?

Annars hur är hans podcast? Lätt beskrivning typ?
Citera
2012-08-14, 04:27
  #12
Medlem
Eisbiorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Är Simon Gärdenfors han som drog runt i Sverige och sov hos olika personer i olika städer och gjorde serier av det eller tänker jag på fel person nu?
Du tänker på rätt person. Simons 120 dagar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback