• 1
  • 2
2005-03-14, 14:48
Medlem
nu vill jag reda ut det här. Vad menar man med karate pinnar. Har mailat polisen och inte ens dom vet. Då jag tränar kampsport kan det vara bra att veta vad jag får ta in i landet. . .
Citera
2005-03-14, 14:50
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
nu vill jag reda ut det här. Vad menar man med karate pinnar. Har mailat polisen och inte ens dom vet. Då jag tränar kampsport kan det vara bra att veta vad jag får ta in i landet. . .

nunchakos förmodar jag. (stavning).
Citera
2005-03-14, 16:31
Medlem
Rolzs avatar
Det är väl två pinnar som har en kedja mellan sig ?
Citera
2005-03-14, 17:02
Medlem
P3tters avatar
jo, Nunchakus syftar de på.
Citera
2005-03-14, 20:48
Medlem
bajenvraks avatar
Det skall inte vara några probs att ta in dem. Jag har kompisar som beställt flera, tror de går under knivlagen men det gäller inte dem i gummi med ett snöre emellan. Trä varianten är jag osäker på, annars så finns de ju på SBI el Budo&Fitness

/B
Citera
2005-03-14, 21:52
Medlem
vad heter en sån där pinne som donatello har då?
Citera
2005-03-14, 22:07
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Sailor

Om Donatello är killen med staven så kallas det Bo.
Citera
2005-03-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Sailor
okej, vet du vart man kan få tag på sånna
Citera
2005-03-15, 00:19
Medlem
Mahres avatar
karatepinnar

Ta in? Gå till kinesvaruhuset på söder, ligger nära ringen och Åhlens i en källare, öppet jämt. Köpte ett par kromade där förra veckan för en hundring. Ingen toppkvalité men med gängor på ena pinnen så man kan göra en slags batong av dem. Rätt kul och billigt.
Citera
2005-03-15, 00:21
Medlem
Mysonoxens avatar
Mycket väsen för ett jordbruksredskap som från början hjälpte bönderna på Okinawa att skörda, men då feodalherrarna förbjöd konventionella vapen förvandlades till ett stridsredskap.
Citera
2005-03-15, 00:38
Medlem
okej nunchakus... men är det verkligen något som man letar efter. JAg menar Budo fitness säljer väl det och vi andvänder både bo, jo nunchaku, hanbo, tonfa mm. på träningarna. . .
tänkte bara det var skoj att veta. . .
Citera
2005-03-15, 10:46
Medlem
eantrs avatar
Det roliga i sammanhanget är väl att karate betyder tom hand.

Annars känns det lite 80-tal över det ordet. Ungefär som att det står i tidningen att "mannen fick utanför järnvägsstationen ta emot upprepade karatesparkar av okända män". Kul liksom att dom vet att det var just karatesparkar och inte en thaikick.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in