nu vill jag reda ut det här. Vad menar man med karate pinnar. Har mailat polisen och inte ens dom vet. Då jag tränar kampsport kan det vara bra att veta vad jag får ta in i landet. . .
nu vill jag reda ut det här. Vad menar man med karate pinnar. Har mailat polisen och inte ens dom vet. Då jag tränar kampsport kan det vara bra att veta vad jag får ta in i landet. . .
Det skall inte vara några probs att ta in dem. Jag har kompisar som beställt flera, tror de går under knivlagen men det gäller inte dem i gummi med ett snöre emellan. Trä varianten är jag osäker på, annars så finns de ju på SBI el Budo&Fitness
Ta in? Gå till kinesvaruhuset på söder, ligger nära ringen och Åhlens i en källare, öppet jämt. Köpte ett par kromade där förra veckan för en hundring. Ingen toppkvalité men med gängor på ena pinnen så man kan göra en slags batong av dem. Rätt kul och billigt.
Mycket väsen för ett jordbruksredskap som från början hjälpte bönderna på Okinawa att skörda, men då feodalherrarna förbjöd konventionella vapen förvandlades till ett stridsredskap.
okej nunchakus... men är det verkligen något som man letar efter. JAg menar Budo fitness säljer väl det och vi andvänder både bo, jo nunchaku, hanbo, tonfa mm. på träningarna. . .
tänkte bara det var skoj att veta. . .
Det roliga i sammanhanget är väl att karate betyder tom hand.
Annars känns det lite 80-tal över det ordet. Ungefär som att det står i tidningen att "mannen fick utanför järnvägsstationen ta emot upprepade karatesparkar av okända män". Kul liksom att dom vet att det var just karatesparkar och inte en thaikick.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!