• 1
  • 2
2012-07-13, 00:41
Medlem
Nohulos avatar
Tja grabbar. Har i ett år nu ungefär funderat på att göra en sleeve, inte en halv, utan en full, med färger. Något i den här stilen har jag tänkt mig:
Överarm: http://25.media.tumblr.com/DXRTy7Pq1...u4opo1_500.jpg
Underarm: http://www.tattooedworld.com/wp-cont...ttoosleeve.jpg

Vad tror ni, hade dessa två passat bra ihop?
Ja jag vet att det kanske är tattigt att ta någon annans tatuering, men hittade dessa längst ner i internets djupaste hålor och tycker de är sjukt nice.

Har redan en tatuering på höger underarm: http://i.imgur.com/E0IA3.jpg (Detta står för min mamma som har gått bort och inte bara Liverpool, så inga haters tack). Tycker ni jag ska göra sleeven på vänster arm istället, eller ska jag försöka få tatueraren att på något sätt väva in denna text i sleeven? Vad kommer bli snyggast? Funderar på om det kommer se dumt ut med en arm bara med en liten text och andra fullsmockad med färger.

Slutfrågorna är väl vad ni tror priset kommer ligga på samt hur snabbt man kan få den gjord (pengar har jag så behöver inte betala lite i taget).

Är djupt tacksam för era tips och råd; har inga rutinerade tatuerarkompisar och tatueringsstudion är givetvis stängd nu och jag jobbar tills kväll varje dag så tid att gå till tatueraren har jag inte förrän nästa vecka, vilket är på tok för lång tid för mina tankar att vänta.
Citera
2012-07-13, 00:44
Medlem
Napis avatar
Tror det där är min polares gaddning, bor du i sthlms området finns det då en risk för att du kan få skämmas.
Citera
2012-07-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Tja grabbar. Har i ett år nu ungefär funderat på att göra en sleeve, inte en halv, utan en full, med färger. Något i den här stilen har jag tänkt mig:
Överarm: http://25.media.tumblr.com/DXRTy7Pq1...u4opo1_500.jpg
Underarm: http://www.tattooedworld.com/wp-cont...ttoosleeve.jpg

Vad tror ni, hade dessa två passat bra ihop?
Ja jag vet att det kanske är tattigt att ta någon annans tatuering, men hittade dessa längst ner i internets djupaste hålor och tycker de är sjukt nice.

Har redan en tatuering på höger underarm: http://i.imgur.com/E0IA3.jpg (Detta står för min mamma som har gått bort och inte bara Liverpool, så inga haters tack). Tycker ni jag ska göra sleeven på vänster arm istället, eller ska jag försöka få tatueraren att på något sätt väva in denna text i sleeven? Vad kommer bli snyggast? Funderar på om det kommer se dumt ut med en arm bara med en liten text och andra fullsmockad med färger.

Slutfrågorna är väl vad ni tror priset kommer ligga på samt hur snabbt man kan få den gjord (pengar har jag så behöver inte betala lite i taget).

Är djupt tacksam för era tips och råd; har inga rutinerade tatuerarkompisar och tatueringsstudion är givetvis stängd nu och jag jobbar tills kväll varje dag så tid att gå till tatueraren har jag inte förrän nästa vecka, vilket är på tok för lång tid för mina tankar att vänta.

Har en bekant som har en full-sleeve, är osäker men har hört något om att han gav ca 30k. Väldigt osäker som sagt, men det kostar inte gratis
Citera
2012-07-13, 00:47
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Tror det där är min polares gaddning, bor du i sthlms området finns det då en risk för att du kan få skämmas.
Varför då?
Citera
2012-07-13, 00:52
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion
Varför då?

För att det är pinsamt att sno någons gaddning rakt av.
Citera
2012-07-13, 00:58
Medlem
Citat:
För att det är pinsamt att sno någons gaddning rakt av.

-
Citera
2012-07-13, 01:53
Medlem
Nohulos avatar
Citat:

Bor inte ens i närheten av Stockholm men tack för din upplysning. Låter skumt dock att jag hittade din polares tatuering på en utländsk sida jag aldrig någonsin stött på tidigare dock. Eller du kanske syftade på tumblr (yin & yang tatueringen)? Kan tänka mig att en sleeve endast med drakmotiven i grönt kan vara snyggt längs hela armen, vad tror ni?
Citera
2012-07-13, 02:18
Medlem
Vad är tanken med den, alltså har du någon bakomliggande mening med tatueringen eller vill du bara ha den "för att det är snyggt"?
Citera
2012-07-13, 03:45
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Vad är tanken med den, alltså har du någon bakomliggande mening med tatueringen eller vill du bara ha den "för att det är snyggt"?

spelar det någon roll?
Citera
2012-07-14, 01:54
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
Har en bekant som har en full-sleeve, är osäker men har hört något om att han gav ca 30k. Väldigt osäker som sagt, men det kostar inte gratis

Räkna med ett ungefärligt pris på 1000:- timmen hos en tatuerare.. Jag jobbar mig neråt armen för en full sleeve, har 80% av överarmen täckt och har lagt ut 7 tkr.. så mellan tummen och pekfingret .. 20-30 tkr
Citera
2012-07-15, 10:13
Medlem
Fortasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Tja grabbar.

Får man kommentera trots att man inte är grabb?

I alla fall.. Det känns kanske som att det är lite olika stilar på de olika bilderna, men om du går till en bra tatuerare så kan den självklart lösa det så det passar ihop
Men om du ska ha den på samma arm som du har texten så kommer nog texten försvinna lite bland det andra..

Kanske du kommer tatuera båda armarna i framtiden? I så fall kanske texten passar bättre in i dina framtida planer för den andra armen?

Hur snabbt det går att göra en full sleeve är lite beroende på hur du och tatueraren lägger upp det. Kan ju vara bra att inte stressa alltför mycket och ta en bit i taget, så det får läka emellan sittningarna.
En polare gjorde nyligen klar sin full sleeve, det tog ca 4 månader och 5 sittningar. Då hann det precis läka helt innan de fortsatte.
Han fick betala ca 15 för sin.

Jag har också en full sleeve och jag har betalat ca 10 för min (har rätt liten arm ). Den tog dock längre tid att göra klar, ca 2 år från början till slut.

Men som föregående talare sagt så får man räkna med ca 1000 kr timmen, det som kan underlätta på priset är en schysst tatuerare och att man är/blir stamkund och att man har stora planer.
Jag kommer gå till denna killen så länge han håller på och det vet han om, därför får jag stor rabatt
Citera
2012-07-15, 19:23
Medlem
ToniQ92s avatar
Sno inte en tatuering rakt av från internet du kommer att ångra dig med tiden, om du nu har så dålig fantasi kan jag istället rekommendera att ta små saker från ritningar och detaljer från varje tatuering, besök denna sida : http://browse.deviantart.com/?qh=&se...+sleeve+tattoo

Här har du en hel del inspiration, tar du små delar ifrån alla tatueringar så ska du se att du blir mer nöjd än att dra en hel full sleeve från internet, var kreativ, det är endå kreativiteten som är anledningen till att man gör en tatuering till att börja med. Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in