• 1
  • 2
2012-07-15, 21:52
Medlem
Nohulos avatar
Tack för svaren. Ja, håller med er lite angående att ta en hel sleeve från internet. Det är något jag får fila på. Sen att ni påstår att det kostar 1000:- i timmen säger inte mig ett piss då jag inte har en blekaste aning om många timmar det tar att göra en tatuering liknande den jag länkade. Grejen är ju att jag inte vill gå runt med en halvfärdig sleeve i 2 år, vill ha klart den så fort som möjligt isåfall.

Hade ni gjort den på vänster arm eller försökt väva in texten och ta den på samma arm?
Citera
2012-07-18, 00:02
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToniQ92
Sno inte en tatuering rakt av från internet du kommer att ångra dig med tiden, om du nu har så dålig fantasi kan jag istället rekommendera att ta små saker från ritningar och detaljer från varje tatuering, besök denna sida : http://browse.deviantart.com/?qh=&se...+sleeve+tattoo

Här har du en hel del inspiration, tar du små delar ifrån alla tatueringar så ska du se att du blir mer nöjd än att dra en hel full sleeve från internet, var kreativ, det är endå kreativiteten som är anledningen till att man gör en tatuering till att börja med. Lycka till

Bra sagt! Vem vill vara "unik" med någon annans "originalverk" ?? Ett bra tips är att prata med din tatuerare om vad du har för idéer/stil på tatueringen, e.t.c. Ta med bilder och låt tatuerarens skissa upp något!! Ett kustomjobb är roligare/mer utmanande och kreativt för atatueraren, dels är du ju säker på att få ett "one of a kind"-arbete.

Jag tog med en bilderbok med H.R.Giger-målningar och sa till tatueraren att inspireras av detta, men inte planka rakt av.. han tittade i boken, vi tog en kaffe och pratade lite om det hela, sen började han skissa direkt på armen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in