Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-12, 11:07
  #1
Medlem
Swoggernauts avatar
Detta har hänt några gånger, första gången var för drygt 10 år sen, och då var det som intensivast.

Jag låg och vilade mitt på dagen, OBS jag sov inte! Och det var folk i samma rum.
Plötsligt är det som att det lossnar nåt i skallen, och en FLODVÅG av gamla drömmar väller fram så att skallen nästan sprängs! Som att massa gamla drömmar lagrats någonstans i hjärnan utan att jag vetat om det, och nu gick proppen ur och allt bara forsar fram!

Det är skitjobbigt med alla intryck, är som att hjärnan blinkar "OVERLOAD" men till slut lugnar det ner sig. Det som är mystiskt då är jag kan gå igenom drömmarna i lugn och ro och "utforska" de världarna som om de vore tv-spels världarna jag ser det exakt klart framför mig!

Detta har hänt några gånger sen dess också, när jag är vaken, och det kan bara komma när som helst, men första gången var kraftigast!

Vad sjutton var det som hände? Någon som varit med om något liknande?
Vissa påstår ju att hjärnan minns och lagrar ALLTING vi varit med om, och att man t.ex. med hypnos kan locka fram dolda minnen. Var det nåt sånt som hände där?
Citera
2012-07-12, 11:16
  #2
Medlem
Flaskpost23s avatar
Jävlar vad wierd
Citera
2012-07-17, 00:51
  #3
Medlem
Låter rent utsagt fantastiskt.
Citera
2012-08-04, 17:30
  #4
Medlem
Swoggernauts avatar
Ingen som varit med om något liknande?

Eller kan tipsa mig om en bra hjärn- eller drömforskare?
Citera
2012-08-04, 20:00
  #5
Medlem
Tucanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swoggernaut
Ingen som varit med om något liknande?

Eller kan tipsa mig om en bra hjärn- eller drömforskare?

Hmm... Har du upplevt Lucid Dreaming någon gång?

Mvh Tucane
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback