Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-10, 06:38
  #1
Medlem
Visste inte var jag skulle posta för det är ju inte en drog, men...

Jag beställde nässpray med oxytocin, alltså inte oxycodone!, från Kanada. Det verkar ha fastnat i tullen.

Vad är det värsta som kan hända? Det är ju tydligen receptbelagt (visste inte det när jag beställde ) men inte heroin direkt.

Tyvärr betalde jag med direkt banköverföring så dom kan binda mig till köpet om dom kollar.

Jag har sökt här på flashback men inte hittat nåt svar om saker som bara är receptbelagda ämnen och inte smärtstillande tabletter eller så.
Citera
2012-07-10, 07:09
  #2
Medlem
undervattenfisks avatar
är det inte narkotikaklassat så kommer dom knappast orka gå vidare ifall du påstår att du beställde något lagligt (står ju inte på överföringen VAD du köpte) så säg att du köpte något som är helt lagligt och att dom skicka fel eller något liknande.
Citera
2012-07-10, 09:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
är det inte narkotikaklassat så kommer dom knappast orka gå vidare ifall du påstår att du beställde något lagligt
Ah tack för svaret men är det någon stor risk att de ändå går vidare (alltså inte bara ett brev man kan kasta) och bråkar lite? Man kanske inte borde beställa något annat den närmsta tiden då?
__________________
Senast redigerad av Flistuggarn 2012-07-10 kl. 09:13.
Citera
2012-07-10, 18:18
  #4
Medlem
Bump, ingen som har varit med om liknande? Köper ni bara knark?
Citera
2012-07-10, 18:42
  #5
Medlem
Metacognition.s avatar
Kan klassas som hälsovådlig vara = beslag. Samma sak gäller som i övriga fall - du har inte beställt något. Du kan ju göra anspråk på dem men jag är osäker på vad som gäller i det fallet så det lämnar jag åt någon annan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback