Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej, eftersom du upphöjer den västerländska människans ideal som den normala, medan du i samma veva åberopar muslimer som efterblivna.. Du diskuterar inte innehållet medan du gärna använder etablerade etiketter, såsom föreställningar att muslimer är pedofiler..
Vad som gör diskursen till en rasistisk är just utgångspunkterna. En muslim måste börja debattera på andra vilkor, tex att anpassa Islam till en del krav och anklagelser. Det är sällan ni för diskussionen vidare för att kolla på er egna måttstock. Det är inte så en givande diskussion går till..
Jag har redan förklarat att rasismen är inbäddad i begreppen och utgångspunkterna, och detta är en seriös invändning i akademiska atmosfärer..
Jag upphöjer en humanistisk människosyn där jag poängterar att alla människor har lika värde, oavsett kön, sexualitet och religiös tillhörighet. Jag försöker stå upp för något som flera generationer innan mig kämpat och också dött för. Ingen ska behöva utstå förtryck, särbehandling och hat oavsett om det är från politiken eller religionen. Mot detta ställs till min förvåning gamla unkna religiösa texter från en svunnen tid. För mig är det egalt om det är koranen, bibeln eller torahn vi pratar om. De abrahamitiska religionerna har det unkna gemensamt sen finns det olika inriktningar där man mer eller mindre bortser från det värsta. Andra tolkar det fotfarande budskapen bokstavligt.
Ditt inlägg här är ett bra exempel på hur du vill sätta muslimer i en offerroll. Ni ges inte samma förutsättningar i debatten och att ni måste anpassa er osv. Sorry, ni har exakt samma förutsättningar som alla andra. Ni måste på samma sätt debattera utifrån era ståndpunkter och ni får acceptera att ni får mothugg. Den dag ni kan komma med något bevis för att er religion är sann så har ni en helt annan möjlighet att få acceptans för era värderingar. Tills ni kan göra det så får ni glatt köpa att många ser det som rena fantasier. Så upp till bevis!
Det handlar om att jag anser att du och andra med dig har en moral och syn på era medmänniskor som borde dött ut samtidigt med dronten. Det handlar om människovärde. Du står för en människosyn som är rent fascistisk och du representerar en religion som har många baksidor som ni inte vill ta itu med. Du tror att vår religionsfrihet ger er utrymme att sprida era obehagliga budskap men du misstar dig.
Att du försöker påstå att jag med mitt debatterande utgår från en rasistisk diskurs är bara löjeväckande. Det handlar snarare att du har så svårt att förstå och då försöker du förminska mina och andras inlägg genom att etikettera dem som rasistiska. Då behöver du inte bemöta dem utan kan fortsätta som vanligt. Att du försöker koppla dina grumliga tankar till den akademiska sfären är ett hån mot akademin. Bara för att du lärt dig orden innebär inte att du förstår innebörden av dem. Att du känner dig kränkt innebär inte att du har rätt.
Jag särbehandlar ingen som hävdar att människan stod på sin moraliska topp några hundra år efter den påstådda Jesus födelse. Jag anser att alla som gör det, oavsett religiös- eller politisk tillhörighet, vara efterblivna. Eller åtminstone mentalt begränsade.