2013-04-11, 17:49
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det klart du inte förstår saken, du förstår knappt dig själv. Du kan inte diskutera Islam eftersom du inte är påläst. Att visa upp slakterier och halalkött, är inget annat än en diskurs,propaganda och demoniseringar. Det framgår tydligt att ni inte har något att kritisera utan liknande barnsligheter.

Berätta för oss , vad är ateism för något..

Nej, vi kanske inte vet mer om islam än vad muslimer gör, men vi gör bedömningar av vad ni säger och argumenterar utifrån dessa premisser.
Citera
2013-04-11, 17:49
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
En sak som veterinären inte verkar förstå är att när man tar bort blodtillförseln till hjärnan tappar kossan medvetandet på någon sekund. Förutsatt att man gör det rätt så klart. Sen så fortsätter ju ryggraden att fungera ett tag efteråt. Det är samma sak när man använder vanlig slaktmetod, de kan sprattla för att ryggraden fortfarande sänder ut kommandon. En fördel med halal är att en mycket stor del av blodet pumpas ut så man slipper det i köttet. Inte för att jag bryr mig så väldigt om det men iaf.

Hanteringen innan slakten har jag inte mycket att säga till om. Jag har inte någon koll på det.

Nja, jag har läst en hel del undersökningar om halalslakt och djuren lider, med aktiva smärtcentra (kollat i mri) i ungefär en halvminut. Nu avskyr jag att använda youtube i bevisföring, men man kan med fördel jämföra halalslakt med slaktmask. Med slaktmask stupar djuret omgående (om än med tillhörande reflexryckningar), med halalslakt står djuren och försöker aktivt hämta sig från skadan. Ganska ordenligt otäckt att se.

En fråga jag ställt många halalproponenter som jag konstigt nog aldrig fått svar på är:

Om du skulle avrättas och fick välja mellan avrättningsmetod, ett skott i huvudet eller att få halsen avskuren, vad skulle du välja?
Citera
2013-04-11, 17:50
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Om det är invandringskritiker handlar det ju bara om att göra miljön så ogästvänlig som möjligt för muslimer, dock är halalslaktens vara eller inte vara ett av de effektivare och faktiskt ett som jag kan acceptera att de driver då frågan faktiskt är en befogad sådan att diskutera ur ett etiskt perspektiv. Men det är som du säger lite "where's the beef" över hela den debatten då övrig politik i det området, i princip saknas, med några enstaka motioner som undantag. Det gör ju deras trovärdighet betydligt mindre.

Exakt min åsikt.
Citera
2013-04-11, 17:52
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:

Tråden handlar inte om ateism. Nu har du börjat gå till personangrepp. Heja!
Du förklarar inte varför han inte är påläst nog för att diskutera med dig, hittills har du inte visat några kunskaper om islam alls. Du bortförklarar att halalslaktskritiken inte är bevärdigat att diskuteras för att det bara är propaganda och demoniseringar men du bevisar inte att så är fallet.

Jag vill bara fråga dig varför du deltar i denna "diskussion". Du diskuterar inte något utan anklagar bara andra för att vara ignoranta, icke pålästa, rasistiska och att vi är indoktrinerade. Själv uppvisar du inte någon kunskap inom islam.

Ateism är avsaknaden av tro på gudar eller högre makter.

Muslimer är oftast så jäkla stolta att de inte har den minsta förmågan till självkritik. En svaghet som de måste bli av med om de vill kunna bli lika accepterade på samma sätt som andra stora religiösa grupper.
Citera
2013-04-11, 17:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Nja, jag har läst en hel del undersökningar om halalslakt och djuren lider, med aktiva smärtcentra (kollat i mri) i ungefär en halvminut. Nu avskyr jag att använda youtube i bevisföring, men man kan med fördel jämföra halalslakt med slaktmask. Med slaktmask stupar djuret omgående (om än med tillhörande reflexryckningar), med halalslakt står djuren och försöker aktivt hämta sig från skadan. Ganska ordenligt otäckt att se.

En fråga jag ställt många halalproponenter som jag konstigt nog aldrig fått svar på är:

Om du skulle avrättas och fick välja mellan avrättningsmetod, ett skott i huvudet eller att få halsen avskuren, vad skulle du välja?
För mig sak samma faktiskt.
Och det är ärligt min åsikt.
Citera
2013-04-11, 17:59
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan

Okej, du har jag fel. Jag baserade detta på vad som sker om man skjuter ett djur så att någon stor artär eller om hjärtat träffas så svimmar djuret mer eller mindre omedelbart på grund av blodtrycksfall. Jag är väl skadad, pappa jagar och jag har varit med och styckat djur och så.

Jag vet inte om 30 sekunders lidande är mycket.

Om jag inte har någon chans till räddning skulle jag välja att bli skjuten så klart. Man kan ju överleva ett tag om artärerna i halsen inte skärs av ordentligt.
Det är något ambivalent om jag blir skjuten eller får halsen avskuren för jag ska ändå dö. Jag kommer ju inte leva med det.
Senast redigerad av koffski 2013-04-11 kl. 18:08.
Citera
2013-04-11, 18:06
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Okej, du har jag fel. Jag baserade detta på vad som sker om man skjuter ett djur så att någon stor artär eller om hjärtat träffas så svimmar djuret mer eller mindre omedelbart på grund av blodtrycksfall. Jag är väl skadad, pappa jagar och jag har varit med och styckat djur och så.

Om jag inte har någon chans till räddning skulle jag välja att bli skjuten så klart. Man kan ju överleva ett tag om artärerna i halsen inte skärs av ordentligt. Det är något ambivalent om jag blir skjuten eller får halsen avskuren för jag ska ändå dö. Jag kommer ju inte leva med det.
Har själv blivit rejält knivskuren och skurit av artärer två ggr i olyckor.
Du känner knappt ett skit.
Du blir lite dåsig av blodförlusten och får ont i kinderna när folk klappar till dig för att du inte ska somna in och gå in i koma antar jag de oroade sig för.

Men av skadan känner du inget möjligen en liten liten stickande känsla.
Citera
2013-04-11, 18:08
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Har själv blivit rejält knivskuren och skurit av artärer två ggr i olyckor.
Du känner knappt ett skit.
Du blir lite dåsig av blodförlusten och får ont i kinderna när folk klappar till dig för att du inte ska somna in och gå in i koma antar jag de oroade sig för.

Men av skadan känner du inget möjligen en liten liten stickande känsla.

Okej. Det närmaste jag gjort är att hugga mig i benet, typ 2-3 cm djupt. Det gjorde mindre ont än det gör att slå i smalbenet lätt.
Citera
2013-04-11, 18:12
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Okej. Det närmaste jag gjort är att hugga mig i benet, typ 2-3 cm djupt. Det gjorde mindre ont än det gör att slå i smalbenet lätt.
Visst är det så sårchocken tar bort nästan all smärta.
Citera
2013-04-11, 18:43
Medlem
Painfields avatar
Citat:

Haha, garvade lite. Eller för all del, att slå i stortån! ARGHJMVNBDSHFND!!!!! (ledsen för onödig OT)
Citera
2013-04-11, 19:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Inte för den som förstår! Har du standardiserat intellektualiteten? Vad kommer härnäst?
Trådens ämne säger ingenting om den tunga massiva rasismen som texterna innehåller.

Rasism är det starkaste du kan komma på, medan islam förespråkar pedofili, stening, piskrapp etc och muslimerna utför massmord på andra muslimer (sunni och shiit) i islams namn, för att inte glömma könsstympning, månggifte och förtrycket av kvinnor. Mord på småflickor som vill gå i skola. Islamister som spränger bomber i nästan alla muslimska länder, till och med en som försökte i sverige. Så du kan ta din rasism och stoppa upp någonstans där solen inte skiner. Det är för övrigt också vanligt bland yngre män eftersom de inte får ha sex före äktenskapet och inte får hålla på med flickor, sägs vara vanligt i iran/irak iaf.

Massiv rasism i sverige... det är så dumt att bara du kunde ha sagt det.
Citera
2013-04-11, 19:43
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:

Om jag inte har någon chans till räddning skulle jag välja att bli skjuten så klart. Man kan ju överleva ett tag om artärerna i halsen inte skärs av ordentligt.
Det är något ambivalent om jag blir skjuten eller får halsen avskuren för jag ska ändå dö. Jag kommer ju inte leva med det.

Det är ju helt uppenbart att ni skiter fullständigt i om djuren lider eller inte. Så skriv det direkt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in