2013-04-05, 20:24
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Tack, vi har alltid sagt att ni inte vet mer om Islam än det som står i böckerna eller det som ni får lära er i skolan. Ni blir hjärntvättade redan i barnaåldern, men ni har fortfarand ett ansvar att ta reda på sanningen, ni har fått förnuft av den vise att använda det och utrota lögnen, ni kommer att stå till svars för att ni inte använder ert förstånd.
Så du menar att SD inte har rätt då de bara vill kasta ut er då ni inte har något konstruktivt att bidra till det svenska samhället med ?
Citera
2013-04-05, 20:25
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Det är inte sant att jag blev upprörd. Jag blir sällan upprörd på ett forum som Flashback och på en tråd där jag diskuterar med ateister. Tror du verkligen att jag ''vacklar'' i min tro för att jag diskuterar med er på Flashback? Inte undra på att du inte tror på Gud, du tror ju på sånt som behagar dig. Nej så förhåller det sig inte, faktum är att jag bli starkare i min tro för varje dag jag argumenterar med er, jag inser mer och mer hur vilsna och okunniga ni är.

Åjo, du blir lätt upprörd. Varför annars ägna sig åt meningslösa religiösa hot?

Citat:
Människor i muslimiska länder har en god utbildningsnivå. Turkiet, Saudiarabien, Iran, Irak, Egypten, Jordaninen, till och med i Palastina trots allt krig och elände satsar alla Palestinier på utbildning. Högre utbildningar är mer vanliga i dessa länder än vad det är i Sverige. I Sverige är det vanligt att man inte vidareutbildar sig direkt efter gymnasiet utan man börjar jobba istället.

Men du fick ju statistik gällande utbildningsnivån. Varför ignorerar du den? Satsar verkligen ALLA Palestinier på utbildning?

Citat:
Ni är helt ute och cyklar, varför beger du inte dig ut i den muslimiska världen och ser med egna ögon?

Får jag då se ALLA i högre utbildning? Eller får jag se det som statistiken visar?

Citat:
Det spelar ingen roll vad du önskar och hoppas, det som existerar, existerar mot eller med din vilja och det som inte existerar , existerar inte mot eller med din vilja. Sanningen hinner ikapp en förr eller senare.

Så då ställer vi våra hopp mot varandra.

Citat:
Det spelar ingen roll vad du tycker, människor vill ha Islam, att du inte vill ha det innebär inte att alla andra människor som sett ljuset och sanningen ska följa dina fotspår.

Nej, en stor majoritet av jordens befolkning vill inte ha islam. Jag vill att människor börjar tänka själva och inte följer religiösa snitslade banor.

Citat:
Nej det är verkligen inte synd om mig. Har jag sagt det eller? Jag är ingen uteliggare, jag är inte utblottad, jag är inte sjuk, jag är frisk till kropp och själ. Lever ett gott liv, har allt jag önskar mig och är anhängare av världens finaste och rakaste religion. Vad mer kan jag begära?

Jaja, jordens skäggigaste religion kanske. I övrigt är den inte mycket att ha. Huruvida du är frisk eller ej vill jag inte uttala mig om. Men min erfarenhet säger mig att de som ständigt betonar sin lycka och välgång inte mår så bra...
Citera
2013-04-05, 20:28
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Jag är orolig för din och dina vänners mentala hälsa om jag ska vara ärlig samtidigt tycker jag synd om er. Att du ändå nämner Bogomil, snor-lyktan, ja och dig själv såklart tycker jag bara är sorligt. Ni är en bunt outbildade individer som kommer med personliga åsikter och det ni har blivit hjärntvättade med av sidor som sprider hat mot Islam fortsätt med detta ni så fortsätter vi troende med vårt så kan vi väl få se vem som tar hem segern. Och precis som dina vänner så gick du till personangrepp i det här inlägget, nåt som ingen vinner på och som definitivt inte leder till nån debatt.

https://www.youtube.com/watch?v=L8xzrDpkyFg

https://www.youtube.com/watch?v=nSlAfUMryUE

Att en ateist skulle vara orolig för någons mentala hälsa, som säger sig tro på gudomliga krafter är väl knappast ett personangrepp IP. Det ligger i vetenskapens natur att misstänka galenskap när någon säger sig tro på mystiska väsen eller ha kontakt med krafter som inte går att påvisa. Jag har en juristexamen samt lite ströpoäng i ekonomi och sociologi som totalt uppgår till dryga 300 hp vilket jag med dagens mått inte skulle kalla outbildad.

Du är oförmögen att debattera sakligt och kommer fortsätta i dina cirkelargument som poängterats innan samt din totala avsaknad till någon som helst data när du hävdar t.ex. att bildningsnivån är hög i muslimska länder, vilket vi redan fått siffror på är helt motsatt.

Sedan har jag en sak som jag alltid undrat över. Får muslimska kvinnor också en chans att belönas med 72 oskulder i himlen eller gäller detta bara för männen? Vart kommer alla dessa oskulder ifrån och är det bara kvinnliga oskulder? Sedan har jag varit väldigt nyfiken på hur någon skulle överleva 100 st piskrapp? Stod det inte att den som piskade skulle ta i också? Varför är tortyr ett bra straff eller döden genom tortyr?

Frågorna är många, jag antar att svaren som vanligt blir få.

/Nocet
Citera
2013-04-05, 20:29
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så du menar att SD inte har rätt då de bara vill kasta ut er då ni inte har något konstruktivt att bidra till det svenska samhället med ?

haha, mer ironi tack Kasta ut oss? De kan ju alltid försöka. Men varför gör de inte det då? vad väntar de på?
Citera
2013-04-05, 20:33
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Det har redan diskuterats att Koranen är från samma källa som bibeln och Tora, och det är inget konstigt att budskapen är lika eller till och med identiska, självklart skiljer det sig på vissa ställen eftersom koranen är det ursprungliga sanna budskapet, självklart hittar du inget trams i koranen som att säga att Gud har en son och att Guds son kom till jorden i form av människa för att ta på sig människornas synder.
Som du vet finns det en uppsjö av tolkningar inom Islam, så gäller även kristendomen och Judendomen.
Vad ger dig rätten att yttra dessa två religioner när du inte har studerat dem själv?
Vart kan du hänvisa att Islam är den sanna budskapet, när både Judendomen och Kristendomen säger samma sak? Varför är din religion bättre än dem tidigarenämnda `?

Källhänvisning krävs!
Youtube och Wiki gills inte!
Citera
2013-04-05, 20:33
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Har du frågar varenda en? hur kom du till ditt svar? Lille vän, statistik för er är nåt heligt va? Låt mig lära dig om att det är missvisande, jag lovar dig att i många muslimiska länder är högre utbildningar mycket bredare bland människorna än vad det är i Sverige. Men tro vad du vill om det gör dig glad och får sig sova bättre om nätterna, sanningen kvarstår.

Dina löften väger jävligt lätt i sammanhanget. Du har lovat dyrt och heligt att du har högre utbildning än oss också, och ja... ehm... det är inget som direkt märks. Din första fråga visar t.ex. med all önskvärd tydlighet på det.

Mina källor kommer från flertalet undersökningar och varenda en är mer tillförlitlig än dina löften.

Hur känns det att ETT universitet, Harvard, årligen publicerar fler artiklar än 17 hela jävla muslimska länder? Hur känns det att ETT land (och ett ur europeiskt sammanhang fattigt land dessutom) årligen översätter mer litteratur än HELA DEN MUSLIMSKA VÄRLDEN gjort de senaste tusen åren?
DÄR har du muslimsk forskning i ett nötskal, hur gärna du än vill ignorera och sopa under mattan.
Citera
2013-04-05, 20:34
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
haha, mer ironi tack Kasta ut oss? De kan ju alltid försöka. Men varför gör de inte det då? vad väntar de på?

Jag misstänker de väntar på politisk majoritet. Skulle det hända skulle invandrare finna sig i ett rätt otrevligt klimat, misstänker jag.
Citera
2013-04-05, 20:40
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Tack, vi har alltid sagt att ni inte vet mer om Islam än det som står i böckerna eller det som ni får lära er i skolan. Ni blir hjärntvättade redan i barnaåldern, men ni har fortfarand ett ansvar att ta reda på sanningen, ni har fått förnuft av den vise att använda det och utrota lögnen, ni kommer att stå till svars för att ni inte använder ert förstånd.

Jag är uppväxt i ett hem med kristna värderingar och har även konfirmerat mig och när jag var liten var jag medlem i scouterna som var väldigt noga med att predika kristendomen. I skolan undervisades vi om de olika världsreligionerna och från högstadiet och framåt kan jag med handen på hjärtat intyga att det var religionsneutral undervisning. Jag bestämde mig i samband med konfirmationen att religion aldrig kommer att vara något för mig, inte ens för sociala belöningar. Mitt beslut att inte tro på gud eller tomten i vuxen ålder har alla som betyder något respekterat, oavsett deras egna uppfattningar rörande gud. Visst blir många hjärntvättade in i religioner, politiska partier eller idrottsrörelser när de är unga i Sverige men detta beror på bristande förebilder. Jag upplever däremot Sverige som ett land där det är väldigt lätt att bryta med indoktrinering när du väl når mogen ålder.

Hedersmord känns inte riktigt på tapeten bland ateister heller 2013.

/Nocet
Citera
2013-04-05, 20:40
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jag misstänker de väntar på politisk majoritet. Skulle det hända skulle invandrare finna sig i ett rätt otrevligt klimat, misstänker jag.

Usch ja. Ibland skulle jag önska att personer som IP insåg vilka effektiva reklampelare för SD de faktiskt är. Men det kanske är precis det som de önskar?
Citera
2013-04-05, 20:41
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
=smidigast]Åjo, du blir lätt upprörd. Varför annars ägna sig åt meningslösa religiösa hot?

Ånej, jag skulle aldrig tillåta mig själv bli upprörd, och verkligen inte på Flashback, Varför känner du dig hotat? Jag skickar inget i förhoppning om att ni ska känna er hotade, det är ni själva som känner er hotade. Jag skickar koranverser som källa på mina påståenden. Tror ni på det eller inte struntar jag blanka fan i. Som det har sagts så många gånger förut. Jag bär inte er börda och ni bär inte min.

Citat:
Men du fick ju statistik gällande utbildningsnivån. Varför ignorerar du den? Satsar verkligen ALLA Palestinier på utbildning?

Här ska du få en lite mer tillförlitligare statistik som talar om mer än bara utbildningar. jag skulle vilja att du kollade Palastina till att börja med, hade inte förvånat mig om deras höge utbildningar var bättre än det som råder i Sverige trots allt elände och krig som är deras öde.

http://www.globalis.se/

Citat:
Får jag då se ALLA i högre utbildning? Eller får jag se det som statistiken visar?

va?

Citat:
Så då ställer vi våra hopp mot varandra.

Men saken är att du saknar hopp ju. Hur kan vi då ställa mitt hopp mot ditt när du saknar det? Vad hoppas du på?

Citat:
Nej, en stor majoritet av jordens befolkning vill inte ha islam. Jag vill att människor börjar tänka själva och inte följer religiösa snitslade banor.

Grejen är att en stor majoritet inte vill ha ditt sätt att tänka, judarna kristna avskyr ditt sätt att tänka också. Du rör om det hela, du säger att majoriteten av jordens befolkning inte vill ha Islam men inte i den bemärkelsen som du vill lyfta fram.

Citat:
Jaja, jordens skäggigaste religion kanske. I övrigt är den inte mycket att ha. Huruvida du är frisk eller ej vill jag inte uttala mig om. Men min erfarenhet säger mig att de som ständigt betonar sin lycka och välgång inte mår så bra...

Säg det till dina vänner, en av de skröt om att han renoverade sitt hus för nån vecka sen En annan sa att hon hade läst biologi de slår sig för brösten liksom du gör och ler för sig själva och tror att de har vunnit nåt med att vara skrytsamma. Vad de inte förstår är att vem som helst kan köpa och renovera ett hus, allt som behövs är ett fast jobb och då kan man lätt ta ett lån haha, dt är så det funkar, jag menar mindre än 2% av Sveriges befolkning har råd att investera i nåt som hus, bil och sånt utan att ta lån, jag tillhör de 2% som finns. Din andra kompis som sa att hon läste biologi förstod inte att det inte är så märkvärdigt, min lille bror kan säkert läxa upp henne och han är bara 17 år.

Här ska du få en lite mer tillförlitlig statistik även fast jag inte tror på statistiker så mycket.

http://www.globalis.se/
Citera
2013-04-05, 20:43
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:

Vi väntar otåligt på denna dag.
Citera
2013-04-05, 20:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Dina löften väger jävligt lätt i sammanhanget. Du har lovat dyrt och heligt att du har högre utbildning än oss också, och ja... ehm... det är inget som direkt märks. Din första fråga visar t.ex. med all önskvärd tydlighet på det.

Mina källor kommer från flertalet undersökningar och varenda en är mer tillförlitlig än dina löften.

Hur känns det att ETT universitet, Harvard, årligen publicerar fler artiklar än 17 hela jävla muslimska länder? Hur känns det att ETT land (och ett ur europeiskt sammanhang fattigt land dessutom) årligen översätter mer litteratur än HELA DEN MUSLIMSKA VÄRLDEN gjort de senaste tusen åren?
DÄR har du muslimsk forskning i ett nötskal, hur gärna du än vill ignorera och sopa under mattan.

För det första så finns betydligt fler än bara 17 muslimiska länder, där var du ute och cyklade, sen kan du sluta med dina lögner och bevisa dina påståenden genom att skicka en tillförlitlig källa, Ingen hemsida som en SD:are har skapat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in