2012-10-04, 23:53
Medlem
lessthan3s avatar
Ingen som försöker bevisa mig fel? För att ni vet att jag har rätt.
LOL muslimer. Prisa Odin, en gud värd att dyrka.
Citera
2012-10-04, 23:54
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Om vi människor vore så intelligenta sen uppenbarelsen: varför måste ni muslimer studera koranen från att ni är 4 år gamla, tills ni dör? Kan ni inte tänka utan koranen?
För att varje människa behöver vägledning. Det är lätt att hamna på fel stig i en tid som denna!.
Citera
2012-10-05, 00:01
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Men, ta nu diskussionen när du har chansen, var det du som manade och eggade fram en polariserad svartvit vi/dom stylad diskussion här?

Lite kicktalk efter att du laddat dig?

Vad vill du eg. dryfta om din svartvita värld, där det är antingen paradis eller helve, right?
Den som inte ler är ju jätte jättetyngd av sin saknad av gud.. stackars som inte kan veta vart stegen går?

Annars finns lagar som du är helt bunden till oavsett vilka tankar du har, varken du eller någon kan ännu göra något åt det, det räcker att försöka vara snäll, ärlighet som ni kanske inte har full koll på ännu, men det är ju därför ni tror, ni tror på att bättra er och förstå världen, ja varför föds en människa, för att bedja sig fram eller för att trivas?
Ursäkta? Hur kom rättsväsende in i bilden. Vad försöker du säga. Jag ogillar människor med en dold agenda om du vill ha något sagt så gör det rakryggad, göm dig inte bakom en massa svammel.

Vad är din fråga?
Citera
2012-10-05, 00:03
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Du skrev att stjärnor kunde utvecklas på två sätt, antingen av en Gud eller så skapade dom sig själv.
Jag gav en annan förklaring.

Nej, då har du tolkat det fel. Det är inte antingen eller. Inget kan skapa sig självt så den alternativet tog jag med för att se om du köpte det inte för att det är ett alternativ för mig. Jag menar att Gud har skapat alltet och bara för att vi inte kan se, eller förstå hur Gud arbetar innebär det inte att Gud inte existerar. Det vi gör är ju att försöka oss på att beskriva Guds verk hur han gör det.
Citera
2012-10-05, 00:03
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag är absolut inte orubblig. Allt jag begär är bevis. En grund för att acceptera det du säljer, om man säger så. Varför ska man tro på något helt utan belägg? Det känns oresonabelt att kräva av någon annan.
Jag har inget att sälja men delar gärna med mig av budskapet, sen om du köper det eller inte får du avgöra.
Citera
2012-10-05, 00:39
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Jag ser att du är orubbligt i din ignorans, meningslöst att diskutera med dig. Jag har varken orken eller tiden att käbbla med dig idag. Tack för samtalet.

Jag märker du lägger enbart tid på de inlägg du kan svara på(som du tror du kan svara på)...dom som du ser som svåra och du förstår du framstår som en idiot och full med önsketänkande, undviker du.

Grattis! Du har precis visat exakt din position.

Länge leve Nalle Puh!
Citera
2012-10-05, 00:45
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Är det alltså så konstigt att vi får leva på jorden och inte får råda över universum? Frågan är om du ändå skulle tro på Gud. Vet du vad sanningen är? Sanningen är att även om Gud skulle visa sig med änglarna så skulle du säga att det är synvillor för du vill inte tro. För en troende är det tvärtom, för en troende räcker det med att han/hon reflekterar över alltet så förstår hon att någon måste ha legat bakom detta.

Men alltså för fanken SKÄRP dig!

Om du tror jag ska basera min tro på en saga (koranen) som är motbevisad på flera punkter och totalt omoralisk, som en utgångspunkt till att tro på Gud?
Du är ju helt vrickad!

Ja min sanning kommer aldrig leva i din sfär av önsketänkande att tro på allt i en dum bok full av sagor.

Nej den utan kunskap och förståelse vad vetenskapen säger kan göra det påståendet. MEN en med lite hjärna och försök till förståelse kan se inget ligger bakom allt. OCH framförallt INTE den där mongoguden du tror ska vara allt. Seriöst... vet du hur dum du framstår med dina koranverser? Vet du hur mediokra och pinsamma dom är?

Du är skrattmaterial och inget annat. Du är nere i rännstenen och tror du kommer med goda punkter.
Citera
2012-10-05, 00:54
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursäkta? Hur kom rättsväsende in i bilden. Vad försöker du säga. Jag ogillar människor med en dold agenda om du vill ha något sagt så gör det rakryggad, göm dig inte bakom en massa svammel.

Vad är din fråga?

Som att gömma dig bakom en svammelbok?
Citera
2012-10-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Nej, då har du tolkat det fel. Det är inte antingen eller. Inget kan skapa sig självt så den alternativet tog jag med för att se om du köpte det inte för att det är ett alternativ för mig. Jag menar att Gud har skapat alltet och bara för att vi inte kan se, eller förstå hur Gud arbetar innebär det inte att Gud inte existerar. Det vi gör är ju att försöka oss på att beskriva Guds verk hur han gör det.

Jag förstår inte vad du försöker säga!

Vi vet hur stjärnor och planeter skapas, det går jättebra utan någon Gud.
Citera
2012-10-05, 00:56
Medlem
Citat:
Jag har inget att sälja men delar gärna med mig av budskapet, sen om du köper det eller inte får du avgöra.

Är det inte konstigt tycker du? det finns människor som Gud inte kan sälja in sitt budskap till. Borde inte en allsmäktig varelse kunna bättre?
Citera
2012-10-05, 01:11
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Men alltså för fanken SKÄRP dig!

Om du tror jag ska basera min tro på en saga (koranen) som är motbevisad på flera punkter och totalt omoralisk, som en utgångspunkt till att tro på Gud?
Du är ju helt vrickad!

Ja min sanning kommer aldrig leva i din sfär av önsketänkande att tro på allt i en dum bok full av sagor.

Nej den utan kunskap och förståelse vad vetenskapen säger kan göra det påståendet. MEN en med lite hjärna och försök till förståelse kan se inget ligger bakom allt. OCH framförallt INTE den där mongoguden du tror ska vara allt. Seriöst... vet du hur dum du framstår med dina koranverser? Vet du hur mediokra och pinsamma dom är?

Du är skrattmaterial och inget annat. Du är nere i rännstenen och tror du kommer med goda punkter.

Du bekräftar ju bara dess ord och mening. Är du medveten om detta?

''De säger också: ''(Det är bara) sagor från förfäderans tid som han har låtit skriva ned och som han får upplästa för sig morgon och afton.''

Säg (Muhammad): ''Den som har uppenbarat denna (Koran) är Den som känner himlarnas och jordens hemligheter. Han är Gud, ständigt förlåtande och barmhärtig!''

[Koranen 25:5-6]

''Vi vet väl vad det är de lyssnar efter då de lyssnar till dig; när de samlas för sig själva säger nämligen (några av) dessa orättfärdiga (människor till andra); (Följer ni Muhammad) följer ni bara en man som står under (inflytande av) trolldom.''

[Koranen 17:47]

''VI HAR uppenbarat Skriften med sanningen för dig (Muhammad), för att du skall döma mellan människorna med (stöd av) Guds uppenbarelse. Men försvara inte dem som sviker (alla förtroeden som dom fått), men bed Gud förlåta (dem), Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig. Och tala inte till förmån för dem som bedrar sig själva; Gud är inte bedragares och förhärdade syndares vän.

De försöker gömma sig för människorna, med de kan inte gömma sig för Gud; Han är med dem när de överlägger i nattens mörker om lögnaktiga utsagor, som Han inte godkänner. Ja, Gud har full uppsikt över allt vad de företar sig.

Här är det ni som tar dem i försvar i frågor som gäller det jordiska, men vem skall försvara dem på Uppståndelsens dag inför Gud? Vem skall vara deras talesman? Den som begår en dålig handling eller (på annat sätt) syndar mot sig själv och som därefter ber Gud förlåta honom, skall finna att Gud är förlåtande, barmhärtig. Den som syndar, skadar nämligen bara sig själv. – Gud är allvetande vis. Men om någon begår ett fel eller en synd och sedan skjuter skulden för (den) på en oskyldig, bär han (ansvaret för) förtal och uppenbar synd.

Om inte Gud i Sin nåd hade förbarmat Sig över dig (Muhammad) skulle några av dessa (bedragare) ha försökt leda dig vilse; men de leder ingen vilse utom sig själva. Och de skall inte kunna skada dig på något sätt, Gud har nu uppenbarat Skriften för dig, skänkt dig visdom och lärt dig vad du inte visste. Gud har visat dig stor nåd. ''

[Koranen 4:105-113]

Säg mig vilka punkter du menar som finns i koranen som ni har motbevisat?
Citera
2012-10-05, 01:12
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jag förstår inte vad du försöker säga!

Vi vet hur stjärnor och planeter skapas, det går jättebra utan någon Gud.

Jo, En Gud är nödvändig annars hade skapelsen aldrig intäffat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in