2012-09-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Som sagt. Det upp till dig att tro på innehållet. Och vet du vad du talar om ?

Självklart finns det inga evidens på att det är Guds ord men det finns evidens på att det är en bok som uppmanar folk att söka sig till tron. Om det fanns bevis för att det var Guds ord skulle väl du vara muslim i dagsläget ?

Men varför tro på den om det inte finns något bevis för tron överhuvudtaget?

Och nej, jag skulle inte vara muslim, utan på alla sätt jag kan motarbeta den grymma, sadistiska, egoistiska och självupptagna guden med mindrevärdeskomplex som beskrivs i koranen.
Citera
2012-09-28, 09:08
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
1. Och vad vill du ha för bevis ? Skulle vara intressant och veta vad du vill veta. Innehållet är till dom vill tro. Vill du inte tro, fine. Ingen har tvingat dig att tro.

2. Ta och läs detta så kanske din bild ljusnar :

http://u2.lege.net/friaordet.nu/friaordet.nu-20110820/sv/2011/04/28/profetens-avtal-med-egyptens-kristna/

Det handlar ju inte om tro utan att veta. Jag vill veta sanningen.
Om du inte klarar av att producera några bevis så ska du väl inte tvinga mig att leta i en text jag inte är bekant med? Det är ju ni som hävdar att koranen är speciell, då borde ni ju ha anledningar till varför ni anser det vara så. Är det önsketänkande eller ligger det mer bakom?

Jag vet vilka dokument du menar och texten i länken förklarar ingenting gällande om dokumenten är verifierade och tidsbestämda. Finns det ingen forskare som gjort ett genuint försök att tidsbestämma dokumenten åtminstone?
Citera
2012-09-28, 09:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
1. Det du länkade är inget annat en ett namn för dom som följer Koranen. Ska vi börja kalla folk bibellister eller torahister för att man enbart följer Guds bok ?

Sure, För mig är det inget problem. Jag kallar mig inget annat än den som följer den rena ursprungliga tron på en Gud och jag tror på dem skrifter som uppenbarats innan Koranen ( Några undantag ) och jag tror på Guds profeter som står omnämnda i skrifterna. Enkelt eller ?

Nej, för koranister är en ovanlig avart, medans bibelister och torahister är normen. Om någon kristen bestämde sig för att vara kristen utan evangelierna skulle man nog anses vara en avart med. Det finns en titel för sådana som tror ungefär som du. Om du väljer att identifiera med den eller inte är inte mitt problem, så det känns onödigt att dryfta mer.
Citera
2012-09-28, 14:53
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
OK, vad finns det för bevis att koranen skulle vara mer än en helt vanlig bok skriven av beduiner med dålig fantasi snarare än inspirerad av gud?

Kan du direkt komma på någon sorts bevis för att Muhammed ens fanns, som kan tidsbestämmas inom, säg, hundra år från hans död?

Jag vet inte om du skojar eller om du är seriös, jag har dock i baktanken att vi är på ett forum där osanningar och idioti förekommer. Men det är ändå ganska frustrerande att du förnekar muhammeds existens. Men samtridigt så försvinner den frustrationen om att du förnekar Guds existens för att om du förnekar någon som faktiskt har existerat, någon vars liv är så detaljerat skildrat, varför skulle inte du förneka Gud som inte kan förnimmas?

Och enligt dina egan premisser så förnekar du med andra ord exsistensen av Alexander den store, Napoleon, Arn de Gothia osv.
Citera
2012-09-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag vet inte om du skojar eller om du är seriös, jag har dock i baktanken att vi är på ett forum där osanningar och idioti förekommer. Men det är ändå ganska frustrerande att du förnekar muhammeds existens. Men samtridigt så försvinner den frustrationen om att du förnekar Guds existens för att om du förnekar någon som faktiskt har existerat, någon vars liv är så detaljerat skildrat, varför skulle inte du förneka Gud som inte kan förnimmas?

Och enligt dina egan premisser så förnekar du med andra ord exsistensen av Alexander den store, Napoleon, Arn de Gothia osv.
ARN????
Är du totalt slut i huvudet?
Citera
2012-09-28, 15:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Är det så svårt att läsa vad jag skriver så att ni har missat alla gånger jag fastställt att jag inte förnekat något? Jag har bara frågat om NI har något bevis för vad NI tror på. Det här med läsförståelse är inte er starka sida.

Om Muhammeds liv är så detaljerat skildrat så borde du inte ha problem att hitta några autenticerade och tidsbestämda dokument som nämner Muhammed inom 100 år från hans egen livstid?
Citera
2012-09-28, 15:08
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellström
ARN????
Är du totalt slut i huvudet?

Enligt IP-logik så är allt som är skrivet i böcker sanning. Han är en av de starkast troende napkinisterna jag känner till.
Citera
2012-09-28, 15:15
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Ingen människa är perfekt.

Skriv vad du vill men jag kommer inte att dyrka dig
Du hädar!! Enligt min lära skall du verka som grillkol för världens barbequeälskare till tidens ände, dvs 3043. Burn mf burn!

Att du bara vågar :0
Citat:

ARN?? Hahahahahahahahahaha ja döör hahahahahaha.
Citera
2012-09-28, 15:19
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:

Hey, Mr Banner...dont get angry but you just fucked up the last of your flashback-cred !!!!

-Nooo.... SMASH!!!!!!
Citera
2012-09-28, 15:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Arn de Gothia

Haha den åker in i signaturen....
Citera
2012-09-28, 15:26
Medlem
Citat:
Arn de Gothia

Här har vi en klassiker av högsta rang .
Citera
2012-09-28, 15:33
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Det står inte någonstans vad han tror i inlägget du quotar så varför du fått för dig att han förnekar muhammeds existens bara för att han frågar efter bevis för existensen. Det tyder på att du inte läser ordentligt, eller tolkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in