Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Okej. My bad förlitade mig på att siffrorna jag hade i minnet var korrekt utan att faktiskt dubbelkolla.
Läste någonstans i ett inlägg att du var muslim. Det är jag också dock inte praktiserande och jag delar absolut inte ateisternas åsikter och syn på religion. Jag tror på en högre makt men jag tror inte att den/det som skapat universum vill att vi ska bete oss så som vissa religiösa gör men eftersom vi inte kan beskriva skaparens vilja, egenskaper på ett konkret sätt, kan vi istället granska han som utgav sig för att vara den sista profeten.
Jag hoppas att du svarar på frågorna nedan.
Alla muslimer och de flesta icke muslimer vet att Muhammed ingick ett fullbordat äktenskap med en 9 årig flicka och penetrerade henne vid den åldern också. Anser du att man kan rättfärdiga denna handling på något sätt? Tycker du inte att skaparens förmedlare ska vara så barmhärtig som möjligt och så återhållsam som möjligt? Denna tradition har Muhammed lämnat efter sig där mogna män, om vi ska uttrycka det lite fint annars djuriska män penetrerar små flickor vid 9 års åldern med gott samvete.
http://sanningenommuhammed.files.wordpress.com/2010/07/barnbrud.jpg Afghanistan, flickan på bilden är 11 år. Irans högsta ledare gifte sig med en 10-11 årig flicka när han var 27-28. Allt detta med fullt gott samvete. Tycker du att det är rätt? Hur kan vi muslimer någonsin rättfärdiga det? Jag vill ha debatt kring detta, jag är inte emot Islam, då jag själv är muslim men tror vi verkligen på nåt som är gott och riktigt i grund och botten? Det ska inte vara förbjudet att diskutera sånt.
Alla muslimer och många icke-muslimer vet att Muhammed lät sin adoptivson skilja sig från sin hustru så att han själv, Muhammed, detvillsäga skulle gifta sig med henne. Alltså gifte Muhammed sig med sin adoptivsons hustru. Hur kan man rättfärdiga det? En religion som uppmanar till återhållsamhet när det gäller sexualiteten, en religion som grundades av en man som själv hade flera hustrur och många konkubiner (älskarinnor).
Idag fördömer många muslimer i väst giftemål som tjejen tvingas till med tvång, vi fördömer stening som straff, vi fördömer mycket som vi vet var vanliga på Muhammeds tid och han gjorde inget åt detta utan tvärtom är det tillåtet inom vissa riktningar i Islam med tvångsgifte så länge fadern ger sitt samtycke betyder kvinnans vilja ingenting. Muslimer i väst fördömer det men varför kan vi inte fördöma saker som Muhammed gjorde som vi vet inte går att rättfärdiga?
Tack för svar.