Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: "Vilken-låt"-underforum i Musik istället för tråd?
Ja, det skulle vara bättre.
67,67%
90 röster
Ja, men bara om detta inte finns med i "Nya inlägg".
16,54%
22 röster
Vet inte.
7,52%
10 röster
Nej, det blir för många trådar.
3,76%
5 röster
Nej, det är bättre som det är.
4,51%
6 röster
2005-03-11, 23:44
Medlem
Jag tycker att det skulle vara bättre om man hade ett underforum i Musik där man just kan fråga efter låtar. Nu finns det bara en tråd i vanliga Musik-forumet som är klistrad (ajabaja, inte bra). Man skulle få en bättre översikt av vad som "efterlyses" om man har ett forum där man helt enkelt skapar en tråd om man söker en låt man inte finner. Sökning skulle dessutom bli lättare om man har trådar istället för enstaka inlägg i en tråd.

För att sammanfatta:
Bättre översikt. (Vilket innebär):
Enklare för modsen. (Eller?)
Enklare sökning. (Bättre för mods och användare).

Hoppas ni förstår...

Edit: Tillägger att 'Alla "Vilken-låt" trådar' är uppe i 1046 inlägg i skrivande stund = dålig översikt = jobbigt att leta = folk skapar nya trådar i vanliga musik-forumet, som i sin tur blir låsta...
Citera
2005-03-12, 19:56
Medlem
Spaders avatar
Ett forum är för stort och för mycket, medans en tråd är alldeles för lite.
Synd det inte finns något mellanting.

Kanske bäst med ett forum ändå. Det mesta man skriver där inne försvinner ju bara pga massa struntsnack (jasså så hette låten!!!, tack!!!)(ja det är en skön låt...)(bla bla, off-topic bla).
Hade varit mycket enklare att få svar där om allt enbart var fråga/svar, men eftersom folk har svårt med sådant så är väl ett forum bäst... antagligen.

/Spader
Citera
2005-03-12, 19:59
Medlem
jols avatar
bara det går att fixa så att det eventuella underforumet inte syns i sökningen "nya inlägg"
Citera
2005-03-13, 00:40
Medlem
Instämmer! Ställer man en fråga i den tråden så verkar själva frågan allt som oftast försvinna i "världs alltet" pga den stora strömningen av förfrågningar där. Lås tråden och skapa ett underforum i "Musik" forumet istället, underbar idé!

Ps: Faktum är att jag själv tänkt på detta en tid och skulle just posta en liknande tråd. Snacka om tankeläsning! Ds:
Citera
2005-03-13, 00:42
Medlem
Raazs avatar
tycker det låter som en lysande idé
Citera
2005-03-13, 00:49
Medlem
Nikolajevitjs avatar
En underbar idé!
Den enda riktiga nackdelen är att det kommer vara väldigt många, väldigt korta trådar, men fördelarna är många och den stora är väl att det blir väldigt enkelt att söka.

Frågan är hur det skulle modereras för att det inte skall explodera i storlek. Två förslag kan vara att ta bort trådar efter en viss tid eller (ett logiskt sådant) rensa trådar som är triviala (dvs snabbt går att hitta via en sökning på google) men det kanske bara är jag som misstar mig i att det skulle bli så många trådar där.
Citera
2005-03-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
En underbar idé!
Den enda riktiga nackdelen är att det kommer vara väldigt många, väldigt korta trådar, men fördelarna är många och den stora är väl att det blir väldigt enkelt att söka.

Frågan är hur det skulle modereras för att det inte skall explodera i storlek. Två förslag kan vara att ta bort trådar efter en viss tid eller (ett logiskt sådant) rensa trådar som är triviala (dvs snabbt går att hitta via en sökning på google) men det kanske bara är jag som misstar mig i att det skulle bli så många trådar där.

Det är nog den enda nackdelen jag kan komma på, men om modsen är duktiga så borde det gå rätt så bra ändå...

Nu får vi väl se om admin tycker att idén är lika bra, som de flesta andra i denna tråd.

PS. Någon moderator kanske kan skapa en poll?

Edit: Rättade till ett fel.
Citera
2005-03-13, 12:03
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant Märta
PS. Någon moderator kanske kan skapa en poll?
Skicka ett PM till mig med de fågor och svarsalternativ du vill ha med så fixar jag det!

Edit: Pollen på plats!
Citera
2005-03-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Skicka ett PM till mig med de fågor och svarsalternativ du vill ha med så fixar jag det!

Edit: Pollen på plats!

Tackar!
Citera
2005-03-13, 13:47
Medlem
äppelkakas avatar
Mycket bra ide! Finns väl inget vettigt argument för att det skulle vara dåligt?
Citera
2005-03-13, 14:24
Medlem
Bra! Jag har klagat på det här förut, även i samband med "Posta din egen musik"-tråden, eftersom inlägg väldigt ofta drunknar där. Mycket bättre med ett underforum just för den typen av frågor.
Citera
2005-03-13, 16:12
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Mycket bra ide! Finns väl inget vettigt argument för att det skulle vara dåligt?
Det skulle väl kunna vara att det saknas diskussionsunderlag vilket verkar vara ett krav lite överallt? Men det gör det ju å andra sidan i passwords-forumet också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in