Resultat: "Vilken-låt"-underforum i Musik istället för tråd?
Ja, det skulle vara bättre.
67,67%
90 röster
Ja, men bara om detta inte finns med i "Nya inlägg".
16,54%
22 röster
Vet inte.
7,52%
10 röster
Nej, det blir för många trådar.
3,76%
5 röster
Nej, det är bättre som det är.
4,51%
6 röster
2005-03-13, 18:22
Medlem
Nämen

Jofan det här låter bra. Det funkar ju injte att ha låtfrågorna i normala forumet tycker åtminstone jag... Men de drunknar ju lätt i den där lilla tråden. Jag tycker det här är ett bra förslag
Citera
2005-03-13, 18:33
Medlem
Capones avatar
jag förutspår att ungefär varannan tråd kommer ha en rubrik i stil med "Söker en låt"
Citera
2005-03-13, 19:43
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
jag förutspår att ungefär varannan tråd kommer ha en rubrik i stil med "Söker en låt"

Då får ni väl vara hårdare på regel 0.1 i det forumet. Är ju inget större problem egentligen.

/Spader
Citera
2005-03-26, 11:41
Medlem
äppelkakas avatar
Har det här förslaget helt fallit i glömska?
Citera
2005-03-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Har det här förslaget helt fallit i glömska?
Jag har skickat PM till admin, men hur han gjort med det hela har jag ingen aning om.

Edit: Mitt läskvitto är inte ens bekräftat.
Citera
2005-03-26, 14:04
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant Märta
Jag har skickat PM till admin, men hur han gjort med det hela har jag ingen aning om.

Edit: Mitt läskvitto är inte ens bekräftat.
admin har varit på semester, han är dock tillbaka nu. Han har säkert massor att gå igenom, ha lite mera tålamod så är ni goa!
Citera
2005-03-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
admin har varit på semester, han är dock tillbaka nu. Han har säkert massor att gå igenom, ha lite mera tålamod så är ni goa!
Okej, han (?) är förlåten.
Citera
2005-03-29, 21:18
Medlem
Annorlundas avatar
Jag bumpar upp den här tråden eftersom jag efterlyser ett svar i frågan. "Vilken låt?"-tråden är fortfarande omöjlig att ha att göra med att admin verkar vara tillbaka från semestern nu så...
Citera
2005-03-29, 22:04
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annorlunda
Jag bumpar upp den här tråden eftersom jag efterlyser ett svar i frågan. "Vilken låt?"-tråden är fortfarande omöjlig att ha att göra med att admin verkar vara tillbaka från semestern nu så...

Trots att min moderatorkollega Hybreed ställer sig bakom förslaget, så tycker jag det är en dplig idé. Generellt gillar jag inte systemet med underforum. Det blir oftast börkigare och krångligare.

Då tillåter jag heller fråga-om-låt-trådar i vanliga musikforumet.
Citera
2005-03-29, 22:16
Medlem
Annorlundas avatar
Jag håller faktiskt med dig om den saken. Jag har aldrig riktigt förstått varför dessa frågor inte tillåts med hänvisning till att det är för många sådana trådar. Det betyder ju bara att det är frågor som betyder mycket för många så att säga.

Dagens system funkar hur som helst inte. Senast idag svarade jag på en förfrågning som tydligen varit uppe i "vilken låt?"-tråden först, men där förblivit obesvarad. Den tråden ger jag mig inte längre in i eftersom den inte längre är överskådlig men nu när frågeställaren medvetet frångick reglerna fick han sitt svar på mindre än två timmar.

Om man jämför med litteratur och filmforumet så är det i dessa helt ok att starta en tråd där man efterfrågar en specifik film eller bok så jag förstår inte riktigt varför det ska fungera annorlunda i musikdelen.

Ett underforum är en mycket bättre lösning jämfört med hur det fungerar idag men jag skulle också vilja se att det blev tillåtet att fråga om låtar i det vanliga forumet.
Citera
2005-03-29, 22:33
Medlem
Pellenezs avatar
Jag kan avslöja hur det gick till när tråden skapades och utvecklades till vad den är idag. .

För ungefär ett år sedan var det ganska många trådar med folk som frågade om låtar. Då (2004-02-15, 15:57) startade THEIDF den nu omdiskuterade tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Ett tips är att söka på de textrader man kommer ihåg från låten. T.ex. så kan man i sökmotorn[Google, Altavista..] skriva: "There are places" +"With lovers and friends". Man får då rimligtvis fram Beatles "In my life" om det funkar. Bara en tanke..

EDIT[2004-04-28]: Om detta inte funkar så kan ni posta era funderingar här.

Jag tycker att tråden innehöll bra tips och valde därför att klistra tråden redan samma dag (2004-02-15, 19:41):
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Gör sticky av den här tråden, åtminstone ett tag.

Då var inte alls min tanke att folk skulle börja fråga efter låtar i den tråden. Jag tror inte heller det var THIDFs tanke. Trots det började frågorna postas i den tråden. Alltså var det användarna, inte moderatorerna, som bestämde hur att den tråden skulle användas till låtfrågor. Så kan det gå.
Två och en halv månad efter att tråden startades la THEIDF till att man även kunde använda tråden till att posta frågor. Efter ytterligare ett tid började hybreed och jag att låsa andra trådar där det frågades efter låtar. Vi anpassade oss alltså bara till det användarna indirekt bestämt.
Citera
2005-03-29, 22:36
Medlem
Annorlundas avatar
Så kan det gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in