Jag kan avslöja hur det gick till när tråden skapades och utvecklades till vad den är idag. .
För ungefär ett år sedan var det ganska många trådar med folk som frågade om låtar. Då (2004-02-15, 15:57) startade THEIDF den nu omdiskuterade tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Ett tips är att söka på de textrader man kommer ihåg från låten. T.ex. så kan man i sökmotorn[Google, Altavista..] skriva: "There are places" +"With lovers and friends". Man får då rimligtvis fram Beatles "In my life" om det funkar. Bara en tanke..
EDIT[2004-04-28]: Om detta inte funkar så kan ni posta era funderingar här.
Jag tycker att tråden innehöll bra tips och valde därför att klistra tråden redan samma dag (2004-02-15, 19:41):
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Gör sticky av den här tråden, åtminstone ett tag.
Då var inte alls min tanke att folk skulle börja fråga efter låtar i den tråden. Jag tror inte heller det var THIDFs tanke. Trots det började frågorna postas i den tråden. Alltså var det användarna, inte moderatorerna, som bestämde hur att den tråden skulle användas till låtfrågor. Så kan det gå.
Två och en halv månad efter att tråden startades la THEIDF till att man även kunde använda tråden till att posta frågor. Efter ytterligare ett tid började hybreed och jag att låsa andra trådar där det frågades efter låtar. Vi anpassade oss alltså bara till det användarna indirekt bestämt.