• 1
  • 2
2012-07-06, 13:53
Medlem
swimmingpools avatar
Finns det något samlingsnamn för skagenröra, smörgåstårta, räkmacka och sånt. Dom har ju liknande ingridienser. Eller heter det skagenröra?

Och hur säger man skagenröra på engelska?
Citera
2012-07-06, 13:55
Medlem
emmarrs avatar
kallskänka? eller?
Citera
2012-07-06, 13:57
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
kallskänka? eller?
Jag är inte kallskänka. (?) Jag bara gillar alla den maten och undrar hur jag ska förklara att jag älskar den smaken på ett smidigt sätt.
Citera
2012-07-06, 13:57
Medlem
Fickludds avatar
Kallskänken då kanske?
Citera
2012-07-06, 14:05
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Kallskänken då kanske?
Jaha! Men det inkluderar väl sallader, efterrätter, förrätter och allt möjligt annat?

Jag menar alltså ingredienserna räkor, ägg, dill, sallad, tomater och den där vita geggan som jag inte vet vad det är.
Senast redigerad av swimmingpool 2012-07-06 kl. 14:08.
Citera
2012-07-06, 14:18
Medlem
Eftersom du gillar den typen av mat så kan det vara dags för dej att lansera ett samlingsnamn för detta "skärgårdsklet"??
Citera
2012-07-06, 14:33
Medlem
emmarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jaha! Men det inkluderar väl sallader, efterrätter, förrätter och allt möjligt annat?

Jag menar alltså ingredienserna räkor, ägg, dill, sallad, tomater och den där vita geggan som jag inte vet vad det är.

varför skulle dom ingredienserna ha ett samlingsnamn?!?!?! Skagenröra är ju en röra sen kan man ha liknande ingredienser i en smörgåstårta(om inte skagenröra) men varför skulle det ha ett samlingsnamn? Det är som att ingredienserna till en köttfärssås borde ha ett samlingsnamn bara för att dom ingredienserna påminner lite om lasagne?! ASSÅ WHAT?
Citera
2012-07-06, 15:04
Medlem
christerys avatar
Kallskuret? svensk metze, julbord
Citera
2012-07-06, 15:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Kallskuret? svensk metze, julbord

Exakt, kallskuret är rätt ord för sånt här

edit; hmmm, skagenröra på engelska kan nog bli lite knepigt då de inte har något motsvarande riktigt vad jag vet...
Citera
2012-07-06, 16:04
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr

varför skulle dom ingredienserna ha ett samlingsnamn?!?!?! Skagenröra är ju en röra sen kan man ha liknande ingredienser i en smörgåstårta(om inte skagenröra) men varför skulle det ha ett samlingsnamn? Det är som att ingredienserna till en köttfärssås borde ha ett samlingsnamn bara för att dom ingredienserna påminner lite om lasagne?! ASSÅ WHAT?
Heter den där vita geggan skagenröra? Jag är förvirrad.
Citera
2012-07-06, 16:11
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Heter den där vita geggan skagenröra? Jag är förvirrad.

..brukar också kallas majonnäs
Citera
2012-07-06, 16:13
Medlem
emmarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
..brukar också kallas majonnäs

EXAKT!
Asså driver du eller? Skagenröra är ju namnet på själva röran med räkor, majo, rödlök, dill och andra eventuella ingredienser.. herregud, vilken planet är du ifrån? har du inte hört talas om skinkröra, ishavsröra, räkröra osv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in