Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-09-18, 20:02
  #37
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1600388

Har den här. Bästa smörgåsgrillen jag ägt hittills.
Hur många har du ägt? Jag har bara 2, en dubbel som går på el och en enkel som jag kan ha med mig och köra över öppen eld eller på plattan direkt.

Men det låter som om du har testat fler, vad gör denna så bra jämfört med andra undrar jag över.

Är ju inte raketforskning direkt att bränna en macka. Eller har jag missat nåt då jag inte testat flera grillar.
Citera
2016-09-21, 14:39
  #38
Medlem
japanskbruds avatar
http://professional.electrolux.com/P...-Panini-Grill/ <- så ser en riktig smörgåsgrill ut .. inget jävla bullshit som är riktad till konsumentmarknaden .. bara 120 000 spänn, men resultatet blir säkert jättebra. Ser inte ut att va problem med stora brödskivor heller.
__________________
Senast redigerad av japanskbrud 2016-09-21 kl. 14:41.
Citera
2018-12-14, 13:43
  #39
Medlem
TraXzmans avatar
Uppskattar verkligen Smörgåsgrillar.. och älskar varma mackor i ugn men

En tråd i tråden

(Om ni vill citera så citera bara rubriken eller det ni vill svara på för nu kommer det mycket text)

Tänk så mycket petiga "lyxproblem" med info triviala saker man kan skriva om relativt andra, men produktutveckling är ju nåt man ska motivera tycker jag ..så...

Har ett par stycken 4 st... en där teflonet lossnat (används inte) sen en annan för mindre mackor, och en "mycket" större med laggor för bredare och högre mackor. Krups Grcic FDK4

Själva grejen med smörgåsgrillar är ju att innehållet tex hårdosten ska ju smälta ordentligt och resten av innehållet värmas som tex tomater, röror, kött mm mellan bröden innan bröden blir lätt till tufft gyllenbrynt eller tom bränt

Har märkt att dessa sk problem med för grillat vidbränt bröd före (smält, uppvärmt) tilllagat innehåll uppstår ganska så allmänt ofta på smörgåsgrillar utan reglering - termostat av effekt även när dubbelmackan är låg på höjden eller maxpackad fylld pga av för hög direktmatad uteffekt

Sett till hur jättemånga smörgåsgrillar saknar watt reglering förutom en verkar det som : Gear by Carl Douglas Eddy 3.1. Se länk:

Hur gör ni med icke varmt osmält innehåll :

1- Värmer, smälter ni innehållet före i micron före ni applicerar det mellan bröden

2- Steker ni innehållet innan ni applicerar det mellan bröden

3- Använder ni lätt självtryck mellan plattorna på grillen innan ni på slutet ev klämmer ihop grillen

4-Aanvänder ni en bordsgrill med lagom effekt och tryck istället för smörgåsgrill där innehållet bara rinner ut på sidorna pga av att formen är helt räfflat plant?

5- Använder ni nåt underlag mellan bröden som tex smörpapper, aluminum folie (kortslutning ev) eller annat grill bakpappers material för att värma, smälta innehållet utan att först få grillränder, stekyta på bröden, som ni sen tar bort och pressar ihop ?

6- Klämmer ni ihop allt hastigt så en slute kant nästan limmas ihop med bröden och innehållen sen kör den i ugnen på en plåt och eller med ett lock över en stekpanna så det ång värmes

7- Smörgåsgrillen Gear by Carl Douglas Eddy 3.1. verkar ha nån sorts justerbar termostat eller?, Varför har inte alla klämgrillar det till ett ändå ett så lågt pris och varför har dom för hög effekt eller icke reglerbar?

Så Vad är era tips och åsikter om detta ? för jag anser inte att smörgåsgrillar fungerar speciellt bra och är behov av nya funktioner i massor
Citera
2018-12-14, 17:20
  #40
Moderator
fredrik686s avatar
Matlagning och metoder --> Matredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
2023-01-26, 16:27
  #41
Medlem
Finns det kunskap om eller erfarenhet av smörgåsgrill med borttagbara grillplattor så man kan rengöra dom efter varje användning? Jag letar efter en sådan smörgåsgrill där plattorna som man tillagar smörgåsarna på, det material som brödet kläms mellan, ska vara möjligt att ta bort för att man lätt ska kunna rengöra dom, för det är rätt snuskigt annars anser jag.
Citera
2023-01-26, 19:11
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Finns det kunskap om eller erfarenhet av smörgåsgrill med borttagbara grillplattor så man kan rengöra dom efter varje användning? Jag letar efter en sådan smörgåsgrill där plattorna som man tillagar smörgåsarna på, det material som brödet kläms mellan, ska vara möjligt att ta bort för att man lätt ska kunna rengöra dom, för det är rätt snuskigt annars anser jag.

Jag köpte en toppenprodukt från LIDL, smörgåsgrill, våffeljärn ("Belgian waffle") och grilljärn i samma. Man byter ut plattorna utifrån vad man vill tillaga. När jag gjort någon geggig våffla har jag helt enkelt tagit ur plattan och diskat så.
Klipp på grillen i fråga:
https://www.youtube.com/watch?v=3BQ8...theBOXUNBOXING
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback