Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Om nu polygami vore det "biologiskt naturliga" tillståndet för vita västerlänningar så skulle knappast antalet skilsmässor varit så extremt lågt under så lång tid som skilsmässor varit tillåtet i Europa (oavsett om du skyller på Bibelns påverkan eller ej):
Lär dig grundläggande evolutionsbiologi innan du börjar slänga vilt med ord som ”biologiskt naturliga”. Biologiskt är varken män eller kvinnor(kvinnor inte till 100%) gjorda för sexuell monogami. Men jag förutsätter att du redan visste om det, och bara uttryckte dig lite fel. Du får skilja på det biologiskt naturliga, och det som är anpassat efter sociala omständigheter. Det är bara några få tusen år sedan vi övergick från att ha varit
jägare/samlare till att bli bönder, vid detta skede slutade vi leva som flock. I bondesamhället var det väldigt svårt att ha mer än en kvinna, eftersom att man inte kunde försörja fler. Att skilsmässorna var så låga, beror helt enkelt på att äktenskapets viktigaste funktion, var att kvinnan skulle kunna bli försörjd (annars blir det svårt för henne att ens överleva), samt att hon var tvungen att ta hand om barnen, skilsmässa hade blivit oerhört problematisk, och familjen hade inte klarat sig utan båda 2. Därför vägde det (överlevnaden) tyngre än mannens fullständiga sexuella vilja, och det som de facto är biologiskt naturligt för män, att sprida sina gener till så många bra kvinnor som möjligt.
Citat:
Att skilsmässorna först under andra halvan av 1900-talet skjutit i höjden beror förstås till stor del på judiskt kulturradikalt inflytande i Väst.
Ointelligent rationalisering, även om det finns viss sanning i det. Att skilsmässorna har ökat så drastiskt beror till största del på den förvirring som uppstod vid övergången från jordbrukssamhället till konsumtionsamhället. Vi har levt som bönder i några ynka tusen år, vi är fortfarande jägare biologiskt. När samhället förändras så drastiskt, och överlevnad inte är någon svårighet överhuvudtaget, i kombination med all passivitet många lever i jämfört med hur det var tidigare, uppstår förvirring. En kvinna har inte längre något behov av att bli försörjd, och en man kan ha sex med vem han vill utan negativa konsekvenser, även en kvinna kan ha det utan att någon får reda på det. Och när inga hinder från att leva ut sexualiteten maximalt finns, visar det sig att monogami helt enkelt inte fungerar.
Vore intressant om du kunde visa mig 1 I land där inte en stor del av befolkningen lever som bönder, som inte har hög skilsmässostatistik. Fram tills du har gjort det har du inga som helst belägg för att monogami fungerar i ett modernt samhälle.
Citat:
Tramsig tråd (vars rubrik mystiskt nog ändrades efter att jag postade mitt förra inlägg), tramsigt inlägg. Som man ropar får man svar och bl.a. Heladageniskogen har redan sopat mattan med dig så det finns inte så mycket att tillägga. Det finns inte en enda evolutionsbiolog som skulle skriva under på dina hemsnickrade pojkrumsteorier. Du har inte fått något medhåll av någon och jag har aldrig hört talas om någon vit nationalist som förespråkar polygami. Det är du, islamisterna och de judiska queerfeministerna.

Ha-ha ingen har debatterat ner mig gosse lille, ingen har lagt fram något bra argument mot de eugeniska fördelarna. De flesta evolutionsbiologer är överens om att mannens natur är polygyn, medan kvinnor är mer monogamt lagda (inte helt monogamt dock, då de alltid strävar efter att få ha sex med just alfahannen), läs ”The Red Queen: Sex and the Evolution of Human Nature” så får du lite insikt i evolutionsbiologi, då du är uppenbart okunnig i ämnet.
Grejen med det här är att det handlar inte direkt om att så många som möjligt ska hålla med mig, då tanken är att bara eliten ska ta alla kvinnor, så det är bara kontraproduktivt om fel folk håller med mig. De flesta attraktiva män är ganska så öppna för den här iden, då en stor del av dem har svårt att vara trogna i vilket fall, och normalt faktiskt har sex med flera olika kvinnor regelbundet, vet även en och annan som har haft mer än 1 flickvän vid nått tillfälle. En stor del av alla nationalister tillhör knappast den genetiska eliten, så är knappast den viktigaste målgruppen. Däremot är det här jag vill diskutera det, eftersom att det handlar om vilka värderingar som ska spridas i samhället, för rasens eugeniska utveckling.