Citat:
Den som är mest alfa och har bäst gener är den som kvinnorna prefererar såklart. Det hela är ingenting man kan tvinga fram, utan är ett resultat av maximalt alfa män, som kvinnorna vill vara med oavsett om han har fler, finns ju verkliga exempel. Så det handlar egentligen inte om någon "modell" vi kan tvinga fram i samhället, det enda jag gör är att jag säger att om man är maximalt alfa, har man potential att ha fler fruar, och detta har väldigt stora fördelar i ett framtida samhälle, och det hade på ett positivt sätt kunnat prägla normen om vad det innebär att vara framgångsrik (föra vidare sina framgångsrika gener på bästa sätt). Och alla behöver inte, och bör inte anamma detta i nuläget, då poängen skulle försvinna om fel sorts män började föra sina gener vidare genom flera kvinnor. Det här är vad alla riktiga män egentligen vill ha, alla män VILL av naturen ha flera kvinnor.
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Och vad säger din eventuella partner i nuläget om en idé som detta, som sagt?
Väldigt många ideer funkar ju i skallen. Verklighet är en annan sak. Låt säga att din eventuella partner heter Mari och du och Svempa, Jimmi och Åke vill köra den här modellen. Dessutom finns där Emma, Jenny och Åsa som också tycker att det verkar bra.
Hur gör ni upp om vem som är mest alfa och ska få alla kvinns? Röstar ni om vilken man som är snyggast? Gör intelligenstest? Slåss om saken?
Om ni då kommer fram till att Åke har bäst gener och ska få föra dem vidare. Stannar ni andra män kvar då och uppfostrar hans barn även fast ni inte får föröka er eller sticker ni? Hur motiveras kvinnorna att stanna kvar?
Vågar du svara på frågan om hur gammal du är? Och som sagt: hur är det med eventuell partner i nuläget? Har du nån?
Väldigt många ideer funkar ju i skallen. Verklighet är en annan sak. Låt säga att din eventuella partner heter Mari och du och Svempa, Jimmi och Åke vill köra den här modellen. Dessutom finns där Emma, Jenny och Åsa som också tycker att det verkar bra.
Hur gör ni upp om vem som är mest alfa och ska få alla kvinns? Röstar ni om vilken man som är snyggast? Gör intelligenstest? Slåss om saken?
Om ni då kommer fram till att Åke har bäst gener och ska få föra dem vidare. Stannar ni andra män kvar då och uppfostrar hans barn även fast ni inte får föröka er eller sticker ni? Hur motiveras kvinnorna att stanna kvar?
Vågar du svara på frågan om hur gammal du är? Och som sagt: hur är det med eventuell partner i nuläget? Har du nån?
Angående dina personliga och egentligen väldigt irrelevanta frågor så är jag en ung man över 20, jag har ingen fast partner utan har sex med olika kvinnor. Givetvis vill jag själv ha det jag förespråkar, men det är någonting jag kan få först efter att ha utvecklats mer(om jag får det dvs. vilket jag själv tror jag har potential till, annars kommer jag precis som var det viktiga naturligt "sållas bort" bland de andra som inte får föra sina gener vidare optimalt, och istället lever monogamt).
Detta är alltså naturligt urval i sin renaste form.
Senast redigerad av Mesomorph- 2012-07-06 kl. 13:44.
Senast redigerad av Mesomorph- 2012-07-06 kl. 13:44.
Det jag förespråkar är det som är det naturliga för den riktiga alfahannen, det är naturligt urval i sin renaste form, och främst av allt det är naturligt. Det är det enda bra sättet att förbättra den genetiska kvaliten hos befolkningen, alla andra metoder är väldigt komplicerade, alternativt tar det extremt lång tid. Sterilisering kan vara bra att göra på de som har olika sjukdomar, men att sterilisera alla förutom den genetiska eliten vore ett rätt bisarrt sätt att försöka leka gud på. Istället vill vi använda oss av naturens egen metod, det är det enda som är hållbart i längden. Sen kommer det nog dröja oerhört lång tid innan befolkningen kommer acceptera tvångssterilisering igen, det jag förespråkar däremot skadar inte någon, det handlar om en ömsesidig överenskommelse och är egentligen inte ens olagligt (man behöver inte gifta sig för att tillämpa det egentligen). Därför är det ett ideal som folk kan anamma och tillämpa redan nu.