Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-05, 14:03
  #1
Medlem
Hej!
Idag när jag vaknade så var allt som vanligt, men satte mig vid datorn direkt när jag vaknade och efter ca 3 minuter så blev mina ögon helt knasiga. Det började snurra, kändes som att jag inte kunde styra ögonen och det kändes som att ögonen bara snurrade runt hej vilt.
Har ej gjort något speciellt än att ha druckit alkohol 5 dagar i rad, varit mycket i solen, och fått ganska lite sömn. Har nämligen varit på peace and love.
Vad kan detta bero på, någon som har nån aning alls?
Tack för svar!
Citera
2012-07-05, 14:10
  #2
Medlem
plucaps avatar
Har det gått över nu då?
Citera
2012-07-05, 14:18
  #3
Medlem
Ja, nu har det gått över.
Citera
2012-07-05, 14:56
  #4
Medlem
RazorTongues avatar
Sluta sup så mycket, och sov ordentligt.
Citera
2012-07-05, 15:16
  #5
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iq-badboll
Hej!
Idag när jag vaknade så var allt som vanligt, men satte mig vid datorn direkt när jag vaknade och efter ca 3 minuter så blev mina ögon helt knasiga. Det började snurra, kändes som att jag inte kunde styra ögonen och det kändes som att ögonen bara snurrade runt hej vilt.
Har ej gjort något speciellt än att ha druckit alkohol 5 dagar i rad, varit mycket i solen, och fått ganska lite sömn. Har nämligen varit på peace and love.
Vad kan detta bero på, någon som har nån aning alls?
Tack för svar!

Det kallas för nystagmus!

Alkoholkonsumtion och för dålig sömn
Citera
2012-07-05, 15:33
  #6
Medlem
Okej, tack! Ska hålla mig borta från alkoholen ett tag framöver..
Citera
2012-07-05, 16:44
  #7
Medlem
yellowblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iq-badboll
Hej!
Idag när jag vaknade så var allt som vanligt, men satte mig vid datorn direkt när jag vaknade och efter ca 3 minuter så blev mina ögon helt knasiga. Det började snurra, kändes som att jag inte kunde styra ögonen och det kändes som att ögonen bara snurrade runt hej vilt.
Har ej gjort något speciellt än att ha druckit alkohol 5 dagar i rad, varit mycket i solen, och fått ganska lite sömn. Har nämligen varit på peace and love.
Vad kan detta bero på, någon som har nån aning alls?
Tack för svar!

Haha, ja vad kan det bero på?!
Du har ju inte precis haft en lugn vecka, men kom ihåg att det heller inte är bra att sätta sig vid en skärm så fort du vaknat. Vänta några minuter, så ögonen hinner "vakna".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback