Citat:
Ursprungligen postat av Legosoldaten
Hej! Jag har länge funderat över varför butiker i Sverige har öppet så kort tid, förutom vissa turistbutiker. Ibland är man ute och går på en söndagskväll runt 18.00 och blir sugen på att fika men då är allt stängt, Stockholm känns helt dött den tiden.
I den staden där jag bor stänger butikerna kl. 16.00 på lördag och söndagar och då menar jag stora butikskedjor.
Det finns ju inga särskilda regler för öppettider i Sverige, då ser jag inga anledningar till varför de stänger så tidigt. Det är ändå inget dåligt att butiker har öppet länge, de tjänar mer pengar istället.
Jag var i Grekland nyligen och det gick alltid att hitta en butik som var öppen, det gjorde att gatorna fick mer liv.
Vad tycker ni om det här?
Kom med egna tankar och synpunkter kring detta.
Jag jobbade på Glace-Bolaget en gång i tiden och jag föreslog för alla på frukostsamlingen att vi skulle ha semester under industrisemestern, alla var överens utom platschefen.
Stockholm känns faktiskt riktigt öde, träffade två vackra fransyskor i går och de påtalade hur många caféer som hade stängt och att vi stänger så förbannat tidigt om dagarna på de caféer som ändå hade öppet under sommaren.
I Sverige har vi ännu inte lärt oss att butikerna skall vara till för kunderna utan de som styr och bestämmer tycker att kunden skall vara till för butiken.