2012-07-05, 12:23
Medlem
bomhulls avatar
vilken plats är det bästa alternativet ?om man inte vill bosätta sig i en liten by på landsbygden.
Citera
2012-07-05, 12:27
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
vilken plats är det bästa alternativet ?om man inte vill bosätta sig i en liten by på landsbygden.
Bromma utom hyreshusområdena i Blackeberg, Abrahamsberg, Riksby och till en viss del Åkeshov.
Citera
2012-07-05, 12:38
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whockie
Vellinge kommun deras slogan säger allt "Här är friheten större och skatten lägre" = inga blattar

Vellinge är riktigt nice.

Även Lomma kommun är ett bra ställe att bo i.
Citera
2012-07-05, 12:44
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Vellinge är riktigt nice.

Även Lomma kommun är ett bra ställe att bo i.

Lomma är riktigt nice. Nästan ett helt vitt område.
Citera
2012-07-05, 13:30
Medlem
Messials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
nej, nej inte alls.

Det är inte så farligt, Om man själv inte sysslar eller handlar med narkotika. Försök inte intala mig saker och ting, falska rykten - då jag som sagt har strövat omkring i Rinkeby, och varit i Rinkeby Centrum.

Jag vet vad jag pratar om, jämfört med andra som bara läser på flashback - och jämför Rinkeby med en krigszon.
Citera
2012-07-05, 14:03
Medlem
kackes avatar
fel
Citera
2012-07-05, 14:09
Medlem
Mortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Det är inte så farligt, Om man själv inte sysslar eller handlar med narkotika. Försök inte intala mig saker och ting, falska rykten - då jag som sagt har strövat omkring i Rinkeby, och varit i Rinkeby Centrum.

Jag vet vad jag pratar om, jämfört med andra som bara läser på flashback - och jämför Rinkeby med en krigszon.
Vet precis vad du pratar om, min brorsa bor i Rinkeby och jag har bott hos honom i perioder och förstås varit där många gånger. Allt som oftast ett helt lugnt ställe!
Citera
2012-07-05, 14:11
Medlem
Om du vill framtidssäkra dig själv och dina nära mot invandrarghetto-kidz ska du flytta till ett ställe som uppfyller följande kriterier:

*Inte bra kommunaltrafik, ghettot flockas runt tunnelbana och stora busslinjer.
*Inget stort centrum skall finnas. Som regel - finns det McDonalds är det för stort.
*Inga hyreslägenheter. Ghettot vill inte slanta för sitt boende.

Detta kommer inte säkra dig mot mörkhyade men däremot mot ghettot. De mörkhyade som klarar av att ta hand som sin villa/tvätta bilen/skotta uppfarten är i regel bra folk precis som vilken svensk som helst.
Citera
2012-07-05, 15:27
Medlem
.ANDERSs avatar
Någon i Norrtort? Rimbo finns det knappt invandrare i.
Citera
2012-07-05, 15:34
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial

Kanske lugnt på så sätt att det inte sker bilbränder och skottlossning varenda dag.
Men bara synen av folket, och att lyssna på deras skrik och se de äckliga gängen stå och hänga vid centrum och skrika.

Det är nog det de flesta menar med lugna områden.
Citera
2012-07-05, 15:46
Bannlyst
Nu är det dock inte i Sthlm men har hört att Vellinge mellan Malmö och Trelleborg är klockrent!
Plus att dom har låg kommunal skatt
Citera
2012-07-05, 16:12
Medlem
TheMPGs avatar
Ekerö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem