2013-06-04, 23:26
Medlem
knulladnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Alltid allergitest som på alla andra nya substanser. Sen som jag redan skrivit så var de 50mg jag nämnde ovan riktat som svar till en användare som är väl bekant med opiater/oider och att nolltoleranta blr börja mycket lägre och lugnt känna sig fram. Läs lite nogrannare, det är ingen som ger några vårdslösa råd här så ingen mening att kliva upp på nån vit jävla häst och kasta ur sig självklara saker som du här ovan.
Vad blir nästa dos för dig vid nästa försök? Lät inte direkt som du hade mätt upp din dos idag då du benämnde det som 'en pytteliten dos'.
Kommer du höja eller var du nöjd med dagens effekt?

Mvh

Är du verkligen nyfiken eller ska du bara fortsätta flänga ur dig idiotiska råd som tidigare?
Citera
2013-06-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Skriver under på att köra 50 mg som startdos. Både jag och en vän som testat är eniga om den totala värdelösheten i att börja med fjuttdoser och fylla på allteftersom, bättre då att köra en högre dos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av knulladnunna
Det här är en rc-drog, man börjar jävligt smått för att se hur man reagerar på såna, visa respekt för drogerna!

Startdos är inte samma sak som nybörjardos? Första gången bör man ju alltid prova en "för liten" mängd bara för att se så att man inte får någon allergisk reaktion. Så ni kan ju båda ha rätt
Citera
2013-06-04, 23:28
Medlem
knulladnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvalidSoul
Man gör väl ändå allergitest på doser runt milligrammet och skraptest där man har litet i själva såret för att se om man reagerar oavsett? Får man inte reaktion på det bör det ju vara lungt att ta 50. 50 mg av detta motsvarar ju ungefär 50 mg morfin, vilket borde även för lättviktare vara en rimlig nybörjardos. Man kan aldrig vara för försiktig, men när det rör sig om små doser lär negativa reaktioner också vara små. Har man erfarenhet med liknande substanser kan man anta att man lär reagera på liknande sätt. Det du säger är inte fel, men man behöver inte vara så extremt försiktig att man bygger upp till önskad dos. Klart att i värsta fall mister man livet, men jag hoppas ju att folk har vett nog att ta sig till sjukhus innan de kolar av en allergisk reaktion.

Ja, det är bra att du vet vad du ger dig in på iaf! Det värsta vore ju om dom kom med råd som 50 mg på en helt ny rc-drog första gången. Helt sjukt.
Citera
2013-06-04, 23:31
Medlem
knulladnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Startdos är inte samma sak som nybörjardos? Första gången bör man ju alltid prova en "för liten" mängd bara för att se så att man inte får någon allergisk reaktion. Så ni kan ju båda ha rätt

Undrar vad för reaktion jag fick, som inte verkar få det där morfin-ruset alla talar om. Min vän fick det ju inte heller.
Citera
2013-06-04, 23:31
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ja, det är bra att du vet vad du ger dig in på iaf! Det värsta vore ju om dom kom med råd som 50 mg på en helt ny rc-drog första gången. Helt sjukt.

Men återigen sade Synatt det riktat till Messiah som har väldigt hög tolerans och mycket erfarenheter av opioider och Synatt poängterade ju även att det inte var riktat till nybörjare.

Jag håller med er om att man ska vara förbannat försiktig ändå, oavsett tidigare vana. Däremot behöver vi ju inte hålla på att tjabba.

Ta hand om er mina vänner!
Citera
2013-06-04, 23:38
Medlem
Citat:
Undrar vad för reaktion jag fick, som inte verkar få det där morfin-ruset alla talar om. Min vän fick det ju inte heller.

Ska jag tolka det här inlägget som att du inte har erfarenheter av morfin eller liknande preparat sedan tidigare?

Och vilka doser tog ni? Ska vi anta att ni tog 20mg/var och att 20mcg var en typo eller sitter du på ett precisionslabb? Första gången stog det 20mcg, sedan en pyttedos, kanske bara ögonmåttat?
Citera
2013-06-04, 23:39
Medlem
PlasticWikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
20 mcg alltså 0,02 mg?

skulle det verkligen säljas i GRAM om det ska doseras i mcg?

20 mg skulle det vara. Knulladnunna har ju mått skitkasst under dagen och jag har (som nämnt) känt av det i vågor... dvs lyckades ta mig till affären efter nån timme men fastnade ett par timmar i en stol när jag kom tillbaka.
Citera
2013-06-04, 23:43
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlasticWiking
20 mg skulle det vara. Knulladnunna har ju mått skitkasst under dagen och jag har (som nämnt) känt av det i vågor... dvs lyckades ta mig till affären efter nån timme men fastnade ett par timmar i en stol när jag kom tillbaka.

Om du skulle jämföra denna med någon annan mer etablerad opiat/opioid, vilken skulle du då säga att den liknar mest? Är det några jobbiga bieffekter så som illamående eller extrem klåda?
Citera
2013-06-04, 23:46
Medlem
knulladnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Ska jag tolka det här inlägget som att du inte har erfarenheter av morfin eller liknande preparat sedan tidigare?

Och vilka doser tog ni? Ska vi anta att ni tog 20mg/var och att 20mcg var en typo eller sitter du på ett precisionslabb? Första gången stog det 20mcg, sedan en pyttedos, kanske bara ögonmåttat?

Jo, det har jag. Morfin, metadon och sub.

Ruset gick från myspys morfin till sub-tungt... jag mådde skit i slutet
Citera
2013-06-04, 23:52
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Jo, det har jag. Morfin, metadon och sub.

Ruset gick från myspys morfin till sub-tungt... jag mådde skit i slutet

Anser du att ruset var värt i förhållande till eftereffekterna? Du kan ju annars alltid prova att ta Postafen innan ruset nästa gång. Det fungerade ju åtminstone ypperligt för att dämpa illamåendet på AH-7921.
Citera
2013-06-04, 23:56
Medlem
PlasticWikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Om du skulle jämföra denna med någon annan mer etablerad opiat/opioid, vilken skulle du då säga att den liknar mest? Är det några jobbiga bieffekter så som illamående eller extrem klåda?

Se vad knulladnunna skrev angående jämförelsen, har typ bara testat sub tidigare vad gäller den här typen av drog.
Jag kände väl inte direkt några jobbiga bieffekter mer än att det kom och gick hela tiden, men sånt kan man ju gilla ibland det med Iofs kan väl räkna eftersmaken som en jobbig bieffekt om man vill. Gick ett par cigg för att döda tillräckligt med smakceller

Nunnan var ju också ganska väck nar han skrev mängden tidigare. Det var jag som vägde upp 20mg var, eftersom man tar det försiktigt med RC-droger och nya droger överhuvudtaget.
Citera
2013-06-04, 23:56
Medlem
knulladnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Anser du att ruset var värt i förhållande till eftereffekterna? Du kan ju annars alltid prova att ta Postafen innan ruset nästa gång. Det fungerade ju åtminstone ypperligt för att dämpa illamåendet på AH-7921.

Jag vet inte, jag ska prova igen och inte ta det på tom mage, kanske mindre dos. Det gick upp i styrka så mycket. Sen låg jag där i sängen och drömde, men jag fick välja mina egna drömmar. Det var så förbannat konstigt.

Heja äkta morfin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in