• 8 208 online
  • 1 135 278 medlemmar
  • 58 843 562 inlägg
2012-07-04, 13:19
Medlem
MANOFMYSERYs avatar
hej jag ville bara upplysa om en ny rc som kommit ut på marknaden som i dagsläget är fullt laglig och är lika potent som morfin och fungelar likadant. det finns i dagsläget inte mycket information om detta ämmne men såhär står det på wikipedia

"MT-45 (IC-6) is an opioid analgesic drug invented in the 1970s by Dainippon Pharmaceutical Co.[1] It is chemically a 1-substituted-4-(1,2-diphenylethyl)piperazine derivative, which is structurally unrelated to most other opioid drugs. Racemic MT-45 has around the same potency as morphine, with almost all analgesic activity residing in the (S) enantiomer (interestingly the opposite stereochemistry from the related drug lefetamine).[2][3] It has been used as a lead compound from which a large family of potent opioid drugs[4] have been developed, including full agonists, partial agonists and antagonists at the three main opioid receptor subtypes"

tyckte det var spännande så ville bara informera att detta ämmne finns tillgängligt
Citera
2012-07-04, 13:43
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Mycket spännande! Vad jag vet har det bara funnits en RC opioid förut! (O-Desmetyltramadol, eller Krypton som det hette)

Det finns inte att köpa utrikes? Vad vet du mer om detta?

Det är ju också intressant att det syntetiserades redan 1970, då har det förmodligen hunnits testats en hel del, och om det är direkt farligt borde det finnas artiklar om det på nätet!

Frågan är bara, om det är lika potent som morfin, varför används det inte inom vården?
Citera
2012-07-04, 15:40
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Nu har jag fått tag på en sida som säljer MT-45! Tyvärr står det "Coming soon" så får hoppas att det verkligen stämmer och att "Soon" inte är en allt för lång tidsperiod. Men när det kommer in är jag mkt sugen på att göra en beställning!

Någon annan som känner sig manad? Hoppas den personen som beställer förstår att h*n MÅSTE komma med en rapport här i tråden!

Sidan: zonkedzone.com
Citera
2012-07-04, 17:47
Medlem
Bertil85s avatar
Skulle vara trevligt om denna RC kom ut.
Citera
2012-07-04, 18:24
Medlem
Intressant helt klart! Instämmer i att om någon får fatt i't så efterfrågas en rapport i tråden!
Citera
2012-07-04, 18:31
Medlem
En opioid-RC! Finns ju mängder av oklassade och superpotenta opioider så det var bara en tidsfråga. Lagligt heroin rakt hem i brevlådan. Inget för mig men det är både skrämmande och intressant, kommer det här att påverka marknaden om Mt-45 är likt dolcontin t.ex? Kommer ju kunna bli löjligt billigt och vem som helst kan köpa. Kan tänka mig att det kan reta upp en och annan som tjänar storkovan på den svarta marknaden...
Citera
2012-07-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdobeSlats
En opioid-RC! Finns ju mängder av oklassade och superpotenta opioider så det var bara en tidsfråga. Lagligt heroin rakt hem i brevlådan. Inget för mig men det är både skrämmande och intressant, kommer det här att påverka marknaden om Mt-45 är likt dolcontin t.ex? Kommer ju kunna bli löjligt billigt och vem som helst kan köpa. Kan tänka mig att det kan reta upp en och annan som tjänar storkovan på den svarta marknaden...

För oss som inte har koll på dessa mängder, har du månne lite namn på några av dessa? Eller är det inget som vanligtvis är till försäljning i rc-shoppar så att säga?
Citera
2012-07-04, 19:30
Medlem
Psychoramas avatar
Denna verkar verkligen intressant! Om det är liknande Morfin i effekt så skulle det ju vara toppen. Undrar om denna kommer börjas säljas inrikes?
Citera
2012-07-04, 19:39
Medlem
Bangar_intes avatar
Känns lite konstigt att den har funnits i 40år och ändå så har man inte hört ett smack om den. Varken som medicin eller som drog. Jag tycker det låter lite för bra för att vara sant att den skulle vara lika potent som morfin osv. Hade jag köpt in denna hade jag letat ordentligt efter information om skador som leverpåverkan osv. Men vem vet, det kanske är så bra som det låter.
Citera
2012-07-04, 22:39
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Känns lite konstigt att den har funnits i 40år och ändå så har man inte hört ett smack om den. Varken som medicin eller som drog. Jag tycker det låter lite för bra för att vara sant att den skulle vara lika potent som morfin osv. Hade jag köpt in denna hade jag letat ordentligt efter information om skador som leverpåverkan osv. Men vem vet, det kanske är så bra som det låter.
Opioden är i alla fall en slags "Piperazine" opiod. Alltså samma släkte som BZP.. Om detta är bra eller dåligt återstår att se.
Citera
2012-07-04, 22:52
Medlem
bulan82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte

det är inte så konstigt när det finns flera flera milijoner olika medicin och dom som inte används inom svenska sjukvården blir ju inte lika uppmärksamma. så så jävla konstigt är det inte . Plus används det inte som en medicin i sverige så är det inte registerat hos läkemedelsverket osv . det finns Många många grejer . som melationin osv kommer som hälsokost sen inser staten att dom kan tjäna pengar på det och gör det till ett läkemedel som endast får säljas av svenska staten "svenska maffian" kostym nissarna . våra underbara politikiter . HEJA sverige
Citera
2012-07-04, 22:55
Medlem
dknerks avatar
Itressant! Skulle lätt kunna ställa upp som testperson

Edit: hittade lite mer info på försök på djur. Någon som är kunnigare än mig kanske kan få ut någon info.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/962421/

http://www.chemcas.com/msds/cas/msds96/52694-54-9.asp

http://www.bluelight.ru/vb/attachmen...1&d=1160245808
Senast redigerad av dknerk 2012-07-04 kl. 23:33.
Citera