Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-03, 22:24
  #1
Medlem
Ronilles avatar
Ja, jag är riktigt klantig med mina Iphones. Har kraschat tre och det spelar liksom ingen roll. Nu har jag en ny och nu jäklar ska jag vara rädd om den.

Så min fråga är:

Vilket är det tåligaste skalet?

Sådan där skärmfilm eller vad man ska säga, är det värt det? Blir det inte bara bubbligt av det?

Andra tips?
Citera
2012-07-03, 22:33
  #2
Medlem
craschpangbooms avatar
be att nissarna i butiken sätter på filmen, då blir det nästan garanterat bra (annars gör de väl om den om de nu skulle misslyckas), hjälper mot repor men visst behöver man byta efter ett tag. Skulle säga att en bumper är bäst då den skyddar framsidan bäst om man tappar den

Hade ett tunt plastskal som inte hjälpte ett piss, mobilen ramla ur när jag satt på muggen och skärmen sprack
Citera
2012-07-03, 22:41
  #3
Medlem
Johan_08s avatar
Skärmfilm + Bumper är det bästa du kan göra med ett bibehållet snyggt utseende.
Citera
2012-07-03, 23:02
  #4
Medlem
beavertands avatar
Använd skärmfilm såklart för att skydda mot repor. Sen har jag använt allt från gummi, plast, aluminium och läder skal till min iPhone.

Var noga med att ha ett skal som är högre än iPhones framsida, för då tar skalet stöten istället.
De skal som jag använt och som jag tyckt skyddat bäst är utan tvekan gummiskalen som kan vara lite jobbiga och bulkiga eller läderskalen
Citera
2012-07-04, 11:05
  #5
Medlem
Eller så köper man en en mobil som inte är gjord av glas..
Citera
2012-07-04, 11:13
  #6
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Ja, jag är riktigt klantig med mina Iphones. Har kraschat tre och det spelar liksom ingen roll. Nu har jag en ny och nu jäklar ska jag vara rädd om den.

Så min fråga är:

Vilket är det tåligaste skalet?

Sådan där skärmfilm eller vad man ska säga, är det värt det? Blir det inte bara bubbligt av det?

Andra tips?

Flipcase. Frugan tappade sin S2 med resultatet att hållaren i fodralet gick sönder. Telefonen höll.
Ska köpa nytt case på tradera för under hundralappen till henne som tack för att jag slapp köpa en ny telefon till henne.

Klistrar in en länk till en sökning på tradera.
http://www.tradera.com/finding.mvc/i...e=2&listtype=2

Vet inte om man får länka till en explicit auktion...
__________________
Senast redigerad av KongKeyDon 2012-07-04 kl. 11:17.
Citera
2012-07-04, 13:12
  #7
Medlem
Ronilles avatar
Tack snälla för alla bra tips! Jag vill enkom ha en Iphone så några alternativ finns det inte. Underlättar mitt arbete nämligen.

Ska ta och kika på auktionen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback