Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-03, 22:23
Medlem
Skånskan har i efterhand tagit bort två debattinlägg av en kvinna som bor i Seved i Malmö (där det kryllar av somaliska narkotikahandlare)

Skånskans raderade sidor
http://blogg.skanskan.se/seved/2012/...edemokraterna/
http://blogg.skanskan.se/seved/2012/06/29/vi-och-dom/

Det förbjudna materialet finns dock kvar i cachen
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

I boken 1984 av George Orwell så arbetar huvudpersonen Winston Smith (mot sin vilja) med att ändra och ta bort artiklar i gamla utgåvor av tidningar för att få dem att överensstämma med den verklighet man vill ge allmänheten. - Vitpixlingar, självcensur, nyspråk, raderande av artiklar osv, osv.

I boken 1984 så finns fyra ministerier. I Sverige 2012 är sanningsministeriet ersatt av vår media.

Fyra myndigheter som kallas Minisann (sanningsministeriet), Minifred (fredsministeriet), Minilek (kärleksministeriet) och Miniflöd (överflödsministeriet) styr allting. Minisann har hand om propagandan och lögner. Minifred har hand om krigen som ständigt rasar. Minilek har hand om ”lag och ordning” genom tortyr och tankepolisen. Miniflöd har hand om ekonomin, eller rättare sagt fattigdomen som råder i Oceanien. Huvudpersonen, Winston Smith, jobbar på Minisann.

Ministeriernas namn är exempel på nyspråk, ett språk speciellt framtaget för att minska individens förmåga att tänka fritt och kritiskt. Språket beskrivs ingående i ett appendix till boken och där beskrivs att syftet med det är att medborgarna inte ska kunna tänka kritiskt eftersom det inte är möjligt i språket."

* Dubbeltänk innebär att kunna hålla två motsägande trossatser i huvudet samtidigt och att dessutom acceptera båda som sanna, att kunna ljuga medvetet och ändå vara fullständigt övertygad om att man talar sanning.

* Krimtänk är en tanke som är kriminell. Det behöver inte vara något som man medvetet tänker. Det kan vara något man av misstag uttrycker i sömnen.

* Nyspråk är ett språk som utvecklas med syfte att begränsa individens tankeutrymme.

Vad är det för bakomliggande mekanismer och krafter som får medierna att tom ändra i historien precis som i boken 1984?

Aftonbladet har även de tagit bort obekväma tidigare utgivna artiklar. (då om de fyra herrarna som skulle utplåna Jyllandspostens redaktion) Vilket den numera borttagna skribenten Kafir avslöjade.
https://www.flashback.org/t1406383
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-07-03 kl. 22:35.
Citera
2012-07-03, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skånskan har i efterhand tagit bort två debattinlägg av en kvinna som bor i Seved i Malmö (där det kryllar av somaliska narkotikahandlare)

Vad är det för bakomliggande mekanismer och krafter som får medierna att tom ändra i historien precis som i boken 1984?

Aftonbladet har även de tagit bort obekväma tidigare utgivna artiklar. (då om de fyra herrarna som skulle utplåna Jyllandspostens redaktion) Vilket den numera borttagna skribenten Kafir avslöjade.

De har naturligtvis läst boken precis som jag gjort. Skillnaden är att jag såg det som fiction till allt började dyka upp som ett manus till boken. De har iscensatt hela förändringen av Sverige med hjälp av boken manuskript.
Citera
2012-07-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Skånskans raderade sidor
http://blogg.skanskan.se/seved/2012/...edemokraterna/

Det förbjudna materialet finns dock kvar i cachen
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

I boken 1984 av George Orwell så arbetar huvudpersonen Winston Smith (mot sin vilja) med att ändra och ta bort artiklar i gamla utgåvor av tidningar för att få dem att överensstämma med den verklighet man vill ge allmänheten. - Vitpixlingar, självcensur, nyspråk, raderande av artiklar osv, osv.

I boken 1984 så finns fyra ministerier. I Sverige 2012 är sanningsministeriet ersatt av vår media.

Fyra myndigheter som kallas Minisann (sanningsministeriet), Minifred (fredsministeriet), Minilek (kärleksministeriet) och Miniflöd (överflödsministeriet) styr allting. Minisann har hand om propagandan och lögner. Minifred har hand om krigen som ständigt rasar. Minilek har hand om ”lag och ordning” genom tortyr och tankepolisen. Miniflöd har hand om ekonomin, eller rättare sagt fattigdomen som råder i Oceanien. Huvudpersonen, Winston Smith, jobbar på Minisann.

Ministeriernas namn är exempel på nyspråk, ett språk speciellt framtaget för att minska individens förmåga att tänka fritt och kritiskt. Språket beskrivs ingående i ett appendix till boken och där beskrivs att syftet med det är att medborgarna inte ska kunna tänka kritiskt eftersom det inte är möjligt i språket."

* Dubbeltänk innebär att kunna hålla två motsägande trossatser i huvudet samtidigt och att dessutom acceptera båda som sanna, att kunna ljuga medvetet och ändå vara fullständigt övertygad om att man talar sanning.

* Krimtänk är en tanke som är kriminell. Det behöver inte vara något som man medvetet tänker. Det kan vara något man av misstag uttrycker i sömnen.

* Nyspråk är ett språk som utvecklas med syfte att begränsa individens tankeutrymme.

Och minsann har vi inte lika härliga hatstunder som i gamla goda Oceanien. Media pekar på vem vi ska hata och folk hatar väldigt duktigt.

Affischer typ "Storebror ser dig" behövs dock inte. Alla vet ändå att Expo ser dig.
Citera
2012-07-04, 01:36
Bannlyst
Det kanske är hon som begärt att inläggen ska tas bort.
Har du kollat det TS?
Citera
2012-07-04, 01:50
Medlem
För säkerhets skull lägger jag in hela inlägget i sin helhet från skånska dagbladet som aldrig funnits. Det kan jag tillåta mig att göra och jag bryter därför inte heller mot några FB regler eller svenska lagar eftersom dessa tankar officiellt aldrig ens existerat.

Se själva, - de tankarna har aldrig existerat. Det är officiellt nu.

"Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka." Ur 1984

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Vi och dom?

Av Hera Lamppu Maduro 29 juni 17.45

"En vän till mig säger att man ska inte dela upp människor i vi och dom som jag har gjort på sistone. Jag lyssnar på henne och får tänka på vad hon säger. Hon har rätt på det sätt att om man ofta och återupprepande gånger pratar om dom som ”dom” bidrar man till den separation som vi egentligen inte vill ha. Vem det var som började med att separera sig från den andre har vi nog alla glömt vid det här laget. Sverige är ett land som strävar efter höga ideal och det tycker jag är bra, beundransvärt. Vissa är dock arga och tycker vi är för mesiga. Invandringsfrågan t.ex kan bli mycket het. Jag har alldeles för lite fakta och ska helst inte uttala mig om sådana saker men det är ändå viktigt att inte sopa under mattan saker som alla tänker på ändå.

Gängen som gör livet surt för oss tenderar att vara ihopsatta av andra generationens invandrare med en viss religös bakgrund. Malmö kommun har frikostigt tagit emot fler flyktingar än hela USA t.ex. Vissa kommuner vägrar att ta emot. Många är arga, se på Avpixlats läsare. Jag kan förstå det, jag är det med nu. Sverige har med öppna armar tagit emot flyende människor och erbjuder fred, mat och fri skolgång. Om då några svarar med att bli kriminella och skratta oss i ansiktet kan man förstå vreden, jag känner den, speciellt som jag varje dag konfronteras av deras förakt. Detta är ett stort ämne och en het potatis så jag ska inte fördjupa mig i ämnet. Nu är det som det är och vi bör ta det härifrån. Att fortsätta dela in oss i vi och dom är inte konstruktivt har jag nu kommit fram till. Jag kommer nog inte ta upp ämnet igen men kände att det behövdes luftas lite då det är några som hört av sig i ämnet. Det är ju inte alla som blir kriminella men de är starkt överrepresenterade. Jag har träffat många invandrare som jag tycker jättemycket om och är hur trevliga som helst så det är inte själva invandringen som är problemet, jag är andra generationens invandrare. Problemet är de som väljer kriminalitet, våld, samhällsförakt och ofredar människor och barn. Svenskar som gör det samma känner jag likadant för så det är inte vilken nationalitet folk har heller. Sverige har länge varit skonat från problem som tex USA, Mexico mfl har. Det är nya tider och våldet letade sig hit till oss med. På 60talet drev vi en generös invandringspolitik och tog emot människor med öppna armar. Nu har vi kvar samma politik fast tiderna har ändrats. För sent har vi insett konsekvenserna.

Jag har inga svar på hur vi reder upp situationen. Vi behöver bli bättre på att skydda kvinnor som utsätts för hedersrelaterade brott och andra hemskheter som kvinnor utsätts för. Vi behöver mycket, mycket bättre lagar för att kunna ta hand om våldsbenägna människor och alla ekonomiska brottslingar. Sverige har fortfarande en naivitet som inte längre fungerar i ett land som öppnat upp sina gränser för människor som tar hit ett våld som vi inte sett på flera hundra år.

Min slutkläm: allt våld från vem det än är oavsett nationalitet borde gå att straffa. Är man invandrad tycker jag att man ska utvisas. Ja, jag tycker faktiskt det. Många tycker synd om invandrare och tycker de ska åtnjuta samma rättigheter som svenskfödda. Många tycker det är Sverige som ska ändras och anpassa sig.De bor inte på Rasmusgatan.

Det är beundransvärt men så länge jorden inte är ett enda stort land med utsuddade gränser och att vi människor är ett enda folk som gemensamt gör världen bättre så fungerar det inte så bra."
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-07-04 kl. 01:55.
Citera
2012-07-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulturNazist
Det kanske är hon som begärt att inläggen ska tas bort.
Har du kollat det TS?

Ja. - Det är bara storebror som inte erkänner dem.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-07-04 kl. 01:57.
Citera
2012-07-04, 06:33
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Malmö kommun har frikostigt tagit emot fler flyktingar än hela USA t.ex.
Kanske var p.g.a. den meningen Skånskan beslutade att avbryta. Det ska förstås en tidning få göra utan att folk börjar ropa 1984
Citera
2012-07-04, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Kanske var p.g.a. den meningen Skånskan beslutade att avbryta. Det ska förstås en tidning få göra utan att folk börjar ropa 1984

Varför inte radera den meningen? Dock känner jag inte igen texten då den jag läste hade en överskrift om någonting med SD.

Har mina tvivel på att hon menade det hon skrev. Hon kanske ville bli känd utanför Möllevångstorget.
Citera
2012-07-04, 14:08
Medlem
nero1s avatar
Jag blev lite nyfiken på vem den här Hera är? Att hon arbetar som fotograf och Feng-Shui inredare gör ju att batik-häxa radarn får damp, men hennes texter är ju nästan ljuv poesi i sunt förnuft. Vilket land kommer hon ifrån? Söt är hon också!
Citera
2012-07-04, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Ja, den var ju inte direkt saklig.
Det är inte TS heller. Han vet inte på vems initiativ som inlägget tagits bort, eller varför.
I sin iver att "avslöja" öser han som vanligt på med saltkaret. Rätt vanligt att obildade personer blåser upp proportionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in