2010-12-30, 02:04
Avstängd
Kafirs avatar
Aftonbladet med Jan Helin har tagit bort alla tidigare snyftartiklar om en misstänkt terrorist som ville mörda journalister på Jyllandsposten. Söker man på Sahbi Zalouti så är alla AB artiklar borttagna, AB har städat febrilt.

Sahbi Zalouti har tidigare hämtats hem två ggr misstänkt för terrorism i andra länder.
Påtryckarna har alltid varit PK-pressen. Det försöker Aftonbladet febrilt gömma och glömma idag. Undrar hur det resonerats på rasrena red då man försöker gömma tidigare "misstag". Vad tror ni?

Dock så finns det en cache på Google där man kan läsa artikeln.

Länk:
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Svensken Sahbi fängslad i Pakistan - får ingen hjälp

13 okt 2009 Svensken Sahbi Zalouti, 36, sitter frihetsberövad i Pakistan sedan augusti.

Han har suttit av sitt tio dagar långa fängelsestraff men släpps inte fri.

- I morgon ska du få åka hem, säger de varje dag, men jag väntar och väntar, säger han till Aftonbladet från

fängelset.

Sahbi Zalouti, från Stockholm, greps i Baluchistan-provinsen i Pakistan i början av augusti och fördes till fängelset i staden Quetta.

Han reste runt för att träffa andra muslimer och sprida information om islam.

På resan blev hans ryggsäck stulen med id-handlingar, visum och pass.

- Brottsrubriceringen är illegal inresa. Han blev dömd den 29 augusti och fick böter som kunde omvandlas till tio dagars fängelse, säger Boris Vasic på UD:s pressavdelning.
Släpps inte

Sahbi Zalouti kontaktade några vänner i Sverige när han förstod att han inte skulle bli frisläppt. Nu vet han inte hur länge han ska behöva sitta kvar utan att någon ingriper.

- Jag sover direkt på betonggolvet. Det enda jag har är min trasiga sovsäck som jag värmer mig med även på dagarna. På nätterna kan det bli nedåt två grader och jag har inget att värma mig med.
Avråder från resor

Enligt UD har utvisningen dragit ut på tiden på grund av överföringen från provinsmyndigheten i Baluchistan till huvudstaden Islamabad och de federala myndigheterna.

- Vi avråder från resor till den här regionen, bland annat för att vi inte har någon representation där, säger Kent Öberg, vid UD:s presstjänst.

UD säger sig ha kontinuerlig kontakt med myndigheterna i Pakistan. Sahbi Zalouti ska också ha fått besök från den franska honorärkonsuln på plats.

- Jag har inte fått besök av någon. Jag har pratat med chefer här på fängelset som säger att de bara väntar på att höra ifrån svenska ambassaden, säger Zalouti på telefon.
Kan utvisas

Vänner till honom har varit i kontakt med svenska ambassaden som har försökt på alla nivåer att få Zalouti utvisad till Sverige, enligt ambassadören i Islamabad.

UD kan inte kommentera hur pakistanska myndigheter har bemött påtryckningarna.

Thomas Eriksson
Jessica Balksjö"
Senast redigerad av Kafir 2010-12-30 kl. 02:11.
Citera
2010-12-30, 02:06
Medlem
gorgonzolas avatar
Detta är väldigt intressant måste jag säga. Till stor del kan jag tycka att aftonbladet-hatet på fb är överdrivet men detta är ju ganska sjukt, folkbildning(hjärntvätt) ftw!
Citera
2010-12-30, 02:14
Medlem
Eftersom detta inte kommer att kunna ses inom en snar framtid, passar jag på att bekräfta att det stämmer. Det fanns även en vanlig artikel (inte mobil), men den cachades ej. Däremot kan man se en thumbnail av hur den såg ut på google, åtminstone än så länge.
Citera
2010-12-30, 02:21
Medlem
Swoopss avatar
Dessa uppgifter vore intressanta att förmedla vidare till konkurrerande medier runtom i Sverige. Skulle kunna bli en intressant debatt i mitt tycke!
Citera
2010-12-30, 02:23
Avstängd
Kafirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swoops
Dessa uppgifter vore intressanta att förmedla vidare till konkurrerande medier runtom i Sverige. Skulle kunna bli en intressant debatt i mitt tycke!

- Tipsa de danska medierna istället.
Citera
2010-12-30, 02:26
Medlem
Swoopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
- Tipsa de danska medierna istället.

Instämmer! I synnerhet Jyllandsposten...
Citera
2010-12-30, 02:27
Medlem
Caesar Johansens avatar
Om det här stämmer (har ännu inte sett några bevis på att personen i fråga är misstänkt för nåt), så en sak är uppenbar, aftonbladet är framför alla politiska halvmesyrer, framförallt intresserade av att tjäna flis. Bojkottningskampanjen fick dem att inse att de inte kunde komma undan med vad som helst, resultat: historierevisionism. Oändligt töntigt!
Senast redigerad av Caesar Johansen 2010-12-30 kl. 02:30.
Citera
2010-12-30, 02:28
Medlem
Bara för att jag är dålig på att googla: vart står det att han är terrorist?
Citera
2010-12-30, 02:28
Medlem
Kattafankens avatar
Nån som kan scriba den där mobil-cachen? Den lär ju inte ligga i evigheter.

edit: hatar att outa mig själv som pedant men det heter "artiklar", inget ck. Vore kul med en rättstavad rubrik med tanke på hur fort FB dyker upp i googlesökningar...
Senast redigerad av Kattafanken 2010-12-30 kl. 02:36.
Citera
2010-12-30, 02:45
Medlem
-Info-s avatar
Om man på Google söker på nyckelord ur artikeln, t ex dessa:

"Svensken Sahbi Zalouti, 36, sitter frihetsberövad i"

så får man upp länken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5944212.ab

Så det är helt uppenbart att artikeln existerat tills helt nyligen (annars skulle inte Google hitta den alls). Aftonbladet brukar ju normalt lagra sina artiklar i åratal, så visst är detta skumt.
Citera
2010-12-30, 02:52
Medlem
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Bara för att jag är dålig på att googla: vart står det att han är terrorist?

I dansk media:
http://jp.dk/indland/krimi/article2291020.ece
samt Politiskt Inkorrekt:
http://politisktinkorrekt.info/2010/...pna-i-danmark/
Citera
2010-12-30, 02:54
Avstängd
Kafirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCallahan
Heter man Sahbi Zalouti kan man inte vara svensk. Det är ett jävla daltande i detta land.
Passen måste dras in för svenska medborgare med utländsk härkomst och flyktingstatus om
dom besöker sina hemländer dom flytt från. Uppenbart mygel.
Om Reinfelt gjorde något skulle inte SD existera.

Makten ville gömma infon, - men flashbackleaks fann den!

En av de andra gripna i Danmark är den 29-årige libanesen med svenskt medborgarskap. Detta stämmer väl in på Munir Awad

Om detta stämmer är det explosivt så att säga. Hans unga fru/fästmö är numera niqab-täckta Safia Benaouda. Hennes mamma är Helena Benaouda, konveriten som basar för Södermalms stora moské.

Tanten har ännu sin snyftsida uppe. http://www.releasemychild.se/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback