Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Har aldrig förstått mig på det här med att stå i bostadskö. Vad är det man vill uppnå? Vill man flytta så flyttar man utan kö.
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Håller med.. och jag menar..wtf.. under den tid man står i kö kan man väl för fan lägga undan en slant varje månad till en handpenning på en bostadsrätt istället?
Du står i kö. Betalar varje år. Efter X antal år får du erbjudande om att flytta in i Y-hus för Z kronor per månad.
En kö helt enkelt.
Istället för att lägga ut 1-2 miljoner, alternativt låna dessa kronor så hamnar du i en kö där du kan ta del av erbjudanden. Tex. " 2a i Älvsjö. 5000 kr i hyra". Take it or leave it. Denna man har förmodligen skippat alla dessa skiterbjudanden och väntar på något fett.
Att lägga undan 225 kr/år kommer få dig ett tält ute på något avlägset flygfält inom ett par år..
Men lyckas du, så vill jag att du PMar mig!
Saxat från Stockholms Stads Bostadsförmedling.
Citat:
Bostadsförmedlingen förmedlar hyreslägenheter i turordning. Ju längre kötid du har desto större möjlighet har du att få en lägenhet.
Du kan ställa dig i kön när du fyller 18 år. Du behöver svenskt personnummer eller ett samordningsnummer.
Det kostar 225 kr per år att stå i bostadskön. Vi skickar en inbetalningsavi till dig när vi fått din anmälan.