2012-07-10, 22:52
Medlem
Tuffluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziemssen
Hemmaboende ungdomar, personer med andrahandskontrakt, personer som är inneboende, personer som hyr bostadsrätter vitt eller svart, potentiella inflyttare med mer pengar? Det finns många som skulle vilja ha ett förstahandskontrakt och som säkert är redo att betala högre hyror än genomsnittlig Rinkebybo. Som jag sa i mitt tidigare inlägg, även om det inte finns någon generell bostadsbrist i Stockholm (vilket i sig är tveksamt, men låt gå) så finns det definitivt en stor brist på förstahandskontrakt till hyresrätter.
Du glömde invadrarna. De sjuka. Pensionärer. Arbetslösa. OK om jag var paki och flyttade till ett arbland men behadla våra egna såhär?
Citera
2012-07-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Congrats. Efter 45 år i kö kanske det är dags att fatta galoppen och faktiskt köpa en lägenhet som alla andra? Parasit.

eh?
Citera
2012-07-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Hela detta system med köer är vansinne, släpp hyrorna fria istället. Folk måste lära sig att betala vad det faktiskt kostar att bo där man vill bo. Har man inte råd att bo på Lidingö eller i Djursholm så får man bo någon annanstans. Mycket enkelt.

Problemet med marknadshyror, åtminstone i Stockholm, är att det inte är områden som Djursholm och Lidingö (där det mest finns rikemansvillor) som skulle påverkas, utan hela staden/länet. Folk köar ju för att få en bostad till hyfsad avgift, inte för att få en bostad överhuvudtaget (i de allra flesta fall). Om vi inför marknadshyror i Stockholm blir hela länet ett nytt Djursholm.
Citera
2013-08-04, 16:56
Medlem
Jobbig för honom men regler är regler. Har själv stått i kö några år och man vill ju gärna få en lägenhet men tar ju jättemånga år innan man kommer längst fram i kön.
Citera
2013-08-04, 16:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Har stått sen 2005. Tror ni man får nåt bra inom närmaste livstiden? 1a eller 2a inte allt för långt bort...
Citera
2013-08-04, 17:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har stått sen 2005. Tror ni man får nåt bra inom närmaste livstiden? 1a eller 2a inte allt för långt bort...

Beror väl lite på hur gammal du är...

Själv har jag stått i tio år och jag är inte ens etta i Hökarängen...problemet är ju att det finns så få hyresrätter på marknaden med en human hyra (under 6000), kan vara en 10-20 stycken vid varje tillfälle och dem blir det huggsexa om.
Citera
2013-08-04, 17:11
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Beror väl lite på hur gammal du är...

Själv har jag stått i tio år och jag är inte ens etta i Hökarängen...problemet är ju att det finns så få hyresrätter på marknaden med en human hyra (under 6000), kan vara en 10-20 stycken vid varje tillfälle och dem blir det huggsexa om.
28..
Citera
2013-08-04, 17:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
28..

hehe, då tror jag nog att du har chans på en bostad under din livstid...grejen är väl också att man inte får ha för höga krav. En hyreslägenhet med bra hyra på Söder kräver ju typ 30 års kö och då kanske alla är omgjorda till bostadsrätter för länge sedan...

Men bangar du inte på förort så går det ju betydligt snabbare, inte lika många ombildningar där heller.
Citera
2013-08-04, 17:47
Medlem
Jag tappade 10 år i Stockholm för att jag lyckades slösa bort lönen innan de kunde dra på autogirot (jag var utomlands). Så de kunde alltså inte dra pengarna. Ringde och försökte reda ut det men nej, jag var välkommen att börja köa från dagens datum. 1 chans, sedan var jag rökt.

Som tur är har jag köpt min bostad nu, så summan av kardemumman så har jag säkert sparat en massa pengar på misstaget
Citera
2013-08-04, 20:53
Medlem
tryffs avatar
Bara att man kan stå i kö i 45 år e sjukt....
Citera
2013-08-04, 21:31
Medlem
kordens avatar
Det är väl inte så att killen bor hemma fortfarande
Han har nog ett hem som har trivs i, så varför stor jävla nyhet? Händer dagligen.
Citera
2013-08-04, 21:47
Medlem
Adolf-Einsteins avatar
45 år jag blir fan deppig. bygga en koja i skogen är fan så mycket mer givande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in