Citat:
Ursprungligen postat av Tuffluff
Vad vi säger är just detta: Gräver de inte guld skiter de i!
Och Skanska bygger väl för fastighetsbolag och för att sälja BR? De har väl ingen egen förvaltning att tala om?
Ska egenföretagare skippa häften av alla skatter och strunta i hälften av alla regler? Säkert svårt att få lönsamhet med de villkor som ligger, tvekar jag inte på. Men hur löses den frågan genom att Olle i Bredängs hyresvärd kan maximera hyran på hans sunkkkvart från 1964?
Vad är det åter för hyra du vill ta ut? Är det 17000 eller 32000 för en fyra?
Jag kan inte se att medborgarna skulle vilja ha ett system där man tog ut hyra som enbart de som kan "skicka vidare", offentliga och privata högdjur med fet utgiftsbudget kan betala.
Och Skanska bygger väl för fastighetsbolag och för att sälja BR? De har väl ingen egen förvaltning att tala om?
Ska egenföretagare skippa häften av alla skatter och strunta i hälften av alla regler? Säkert svårt att få lönsamhet med de villkor som ligger, tvekar jag inte på. Men hur löses den frågan genom att Olle i Bredängs hyresvärd kan maximera hyran på hans sunkkkvart från 1964?
Vad är det åter för hyra du vill ta ut? Är det 17000 eller 32000 för en fyra?
Jag kan inte se att medborgarna skulle vilja ha ett system där man tog ut hyra som enbart de som kan "skicka vidare", offentliga och privata högdjur med fet utgiftsbudget kan betala.
skanska exploaterar och bygger, om det är offentliga byggnader eller privata är ointressant (olika delar av koncernen där Skanska Sverige bygger sjukhus och Nya hem - BRF).
Och naturligtvis bygger dem inte BRF om det inte är lönsamt.
"Gräver de inte guld skiter de i" -Men snälla. Väx upp!
Och som småföretagare måste du "cut corners" för att få en lönsamhet, med alla skatter och avgifter sossarna opererat in i småföretagandet.
Jag vill ha en hyra som är relevant för det område den är placerad i. Av det enkla skäl att en villa i djursholm per m2 kostar mer än en i Skogås. Av samma skäl som en BRF på östermalm är dyrare än i Solna som är dyrare än en i gröndal...et.c.
Då blir det lönsamt att bygga hyresrätter och vi kommer få ett överflöd på bostäder. Helt plötsligt måste mäklare mäkla ut hyresrätter och vi blir den storstad vi förtjänar.
Och sluta snacka om bredäng och oförtjänta höjningar din rödstrumpa, det hör inte till.