2012-07-03, 02:58
Medlem
Wilow10s avatar
Jag har fått i uppgift att laga maten till imorgon till personalen här på mitt jobb. Vi som jobbar natt lagar maten för att de ska slippa göra det nästa dag. Det ska bli faluburgare.Jag har skurit upp korven men nu undrar jag bara om jag ska lägga den i kylen direkt för att de ska steka på den själva imorgon eller ska jag steka upp all korv nu på en gång och sedan lägga den i kylen?
Enligt mig är det godare med falukorv som kommer direkt från pannan... Dessutom tar det ju inte lång tid att steka den.
Vad säger ni?

Citera
2012-07-03, 03:04
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilow10
Jag har fått i uppgift att laga maten till imorgon till personalen här på mitt jobb. Vi som jobbar natt lagar maten för att de ska slippa göra det nästa dag. Det ska bli faluburgare.Jag har skurit upp korven men nu undrar jag bara om jag ska lägga den i kylen direkt för att de ska steka på den själva imorgon eller ska jag steka upp all korv nu på en gång och sedan lägga den i kylen?
Enligt mig är det godare med falukorv som kommer direkt från pannan... Dessutom tar det ju inte lång tid att steka den.
Vad säger ni?

Klart att du inte ska steka den redan nu... Det går som sagt snabbt att steka den i morgon. Micrad falukorv smakar skit.
Citera
2012-07-03, 03:09
Medlem
Wilow10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Klart att du inte ska steka den redan nu... Det går som sagt snabbt att steka den i morgon. Micrad falukorv smakar skit.

Bra tack, det var precis vad jag ville höra!
God kväll!
Citera
2012-07-03, 03:49
Medlem
Napis avatar
Är det gott?
Hade aldrig hört talas om faluburgare innan? Kanske ska testas =)
Citera
2012-07-03, 03:52
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Är det gott?
Hade aldrig hört talas om faluburgare innan? Kanske ska testas =)

Det är ju inte så mättande direkt.
Citera
2012-07-03, 04:38
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilow10
Vad säger ni?

Beror ju helt på kvantitet samt. workload inför morgondagen.
Utgår du från att de har tid och inte kommer lacka ur för att de får steka upp det så höjs ju kvalitén.
Om de har fullt upp är det ju en annan sak.
Citera
2012-07-03, 06:27
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Det är ju inte så mättande direkt.

Misstänker att TS använder sig av en pariserkorv.
Citera
2012-07-03, 06:52
Medlem
och burkaren som skall tillagas är då en klassisk "parisare"
Citera
2012-07-03, 13:30
Medlem
christerys avatar
Får man föreslå parisare istället? tex http://www.nyhlenshugosons.se/default.aspx?p=603

Det är alltså hamnurgarstora korvar som skivas och steks.

Stekt falukorv får du väl servera mellan mariekex för att få rätt storlek
Citera
2012-07-03, 13:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Får man föreslå parisare istället? tex http://www.nyhlenshugosons.se/default.aspx?p=603

Det är alltså hamnurgarstora korvar som skivas och steks.

Stekt falukorv får du väl servera mellan mariekex för att få rätt storlek
Om du kikar på inlägget innan ditt eget så ser du att detta redan har föreslagits .

~Paul~
Senast redigerad av dePaul 2012-07-03 kl. 13:43. Anledning: stavning
Citera
2012-07-03, 22:30
Medlem
Aldrig hört talas om faluburgare, men är det ens möjligt att man inte känner till namnet parisare och kallar dessa för det?
Citera
2012-07-04, 01:25
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Om du kikar på inlägget innan ditt eget så ser du att detta redan har föreslagits .

~Paul~
oopos.

Men min var bättre!
Senast redigerad av christery 2012-07-04 kl. 01:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in