2012-07-01, 17:09
Medlem
drunknars avatar
Det var tydligen ett rejält slagsmål på Burger King på Dragarbrunnsgatan igår natt. Själv missade jag det med kanske ett par timmar men någon annan flashbackare bör ha varit där. Dags att avlägga rapport.

Länk till artikeln: http://www.unt.se/uppsala/storbrak-p...t-1785661.aspx

Stolar flög och det sparkades på redan nedslagna offer. Två personer blev allvarligt skadade och fördes till sjukhus för vård.
Citera
2012-07-01, 18:23
Medlem
Gestalts avatar
http://avpixlat.info/2012/07/01/sven...ang-i-uppsala/

Citat:
Så här beskriver ett vittne händelseförloppet för Avpixlat:

Det var en synnerligen brutal misshandel som utfördes av ett invandrargäng i uppskattningsvis 30-årsåldern med ursprung från Mellanöstern. Det hela började med att invandrargänget gick förbi snabbmatsrestaurangen My Gyros som ligger bredvid Burger King, varvid en av dem slängde iväg en stol över ett stängsel som avgränsade mot en byggarbetsplats.

En svensk man som sedan kom ut från My Gyros för att äta märkte att en stol var bortslängd från hans och vännernas bord, blev förbannad, gick efter in på Burger King och ropade “Vem var det som kastade iväg stolen?” Kort därefter kommer han flygande ut genom Burger King-dörren, med invandrarkillarna efter. De sparkar och slår honom brutalt så att han ramlar baklänges ner på marken. Där fortsätter han liggande att misshandlas tills ansiktet är helt sönderslaget.

När han sedan ligger ned avtuppad, med ett stort blödande jack i bakhuvudet, fortsatte de att banka honom brutalt i huvudet med stolar från My Gyros-restaurangen. Det var en fruktansvärt rå och brutal misshandel, och som vittne fick man inget annat intryck än att de försökte slå ihjäl honom. En av offrets vänner fick också rejält med stryk efter att ha ingripit.
Citera
2012-07-01, 18:56
Medlem
Tjafsarns avatar
Modigt att gå efter ett pack blattar när man är ensam svensk. Modigt, dumdristigt, lite hybris kanske? Jag uppskattar handlingen dock, det visar att svenskar i alla fall försöker. Konstigt att inget av detta hamnat på film däremot. Eller det kanske kommer...

(läste först 30 blattar, ser nu att de var i 30-årsåldern, skrev inlägget utifrån den informationen, nåja, låt stå)
Citera
2012-07-01, 19:27
Medlem
Hossejns avatar
Tråkigt att inte fler åskådare kunde assistera offret och gå mellan. Hjälpte ju tydligen inte att enbart ena kompisen gick mellan
Citera
2012-07-01, 19:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Here we go again....
En svensk smygdödsnazist kränker stackars flyktingar och tvingar dom att begå våldsbrott genom att strukturellt rasisma dom.. Allt dom vill är att få bli en del av samhället, kanske arbeta som ingenjör eller läkare.. få entreprenöra loss och betala skatt men ack nej... Utanförskapet har krävt ytterligare offer. Jag hoppas att dom DO anmäler svinet som blödde på deras socialbidragsfinansierade märkessneakers..
Citera
2012-07-01, 20:13
Medlem
Hegamons avatar
Går du in på Burger King och ropar "Vem var det som kasta?" är lätt full och förmodligen inställd på konflikt antingen verbal eller fysiskt. Då får du skylla dig själv. Skulle inte gett dig in i leken.

Jag kan se att det lika gärna i tidningen kunde stått: Svensk man misshandlad efter att han slängde en stol in på en byggarbetsplats".

Den här gången blev det fail, motståndarna var för många för aggressiva vilket inte är det vanligaste.
Citera
2012-07-01, 20:18
Medlem
SleighBellss avatar
Ingen tidning som rapporterat ännu? Kikade på SVD och DN men inget ser ut att ha dykt upp! Känner att jag vill ha lite mer än Avpixlat att gå en sån här gång.

Stämmer händelseförloppet så som beskrivit på AP är det ju tamefan nåt av det sjukaste i år. Vem vid sina sinnes fulla bruka ger sig på en avsvimmad ensam man med blöd strömmandes från huvudet. En inte allt för påläst person borde idag veta att det inte krävs särskilt mycket våld och då speciellt mot huvudet för att ta en människas liv. Något grundläggande mänskligt saknas hos dom som utförde dådet!

Tror alla blir glada ifall deras namn snarast kommer ut!
Citera
2012-07-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Går du in på Burger King och ropar "Vem var det som kasta?" är lätt full och förmodligen inställd på konflikt antingen verbal eller fysiskt. Då får du skylla dig själv. Skulle inte gett dig in i leken.

Jag kan se att det lika gärna i tidningen kunde stått: Svensk man misshandlad efter att han slängde en stol in på en byggarbetsplats".

Den här gången blev det fail, motståndarna var för många för aggressiva vilket inte är det vanligaste.

Skylla sig själv? Han kanske fick stolen på sig? Det är väl blattarnas fel från början till slut när dom först beter sig som dom inavlade löss dom är och sedan tar till grovt övervåld mot ett avsvimmat offer.
Citera
2012-07-01, 20:27
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Skylla dig själv, är du helt jävla dum i huvudet?
Sedan när blev det ok att svartskallar beter sig som skit i det landet dom är gäster i?
Citera
2012-07-01, 20:37
Medlem
Skyggedanss avatar
En bekant till mig, som var där utanför igår när det skedde, säger att det var 3 svenskar mot 10 invandrare. Han beskrev svenskarna som "skinheads-typen." Höll på att gå riktigt illa när den ena invandraren ville slänga en stor betongklump i huvudet på den liggandes och blödande svensken. Invandrarens kompis stoppade dock honom, vilket nog var tur annars hade det säkert varit tal om dråp.

Citera
2012-07-01, 20:38
Medlem
Kan väl inte dra några slutsatser än med tanke på att Avpixlats källa är en person som påstår sig ha varit vittne till händelsen, antagligen denne full också.

Dra parallellen till att mitt inlägg här hade varit beskrivningen, då hade ni nog varit lite mer skeptiska till händelseförloppet.
Citera
2012-07-01, 20:51
Medlem
Någon som vet vem BO och GM är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här