2012-07-01, 21:01
Medlem
sexboxs avatar
Har hört att sträckan mellan BK och McD i Uppsala ska vara Sveriges farligaste på lördagsnätter. Hänger kanske ihop med att man ofta ser större invandrargäng i krokarna och fulla människor av alla sorter i dom krokarna. Händer ju någon större grej där varje sommar och undviks om man är ute sent.
Citera
2012-07-01, 21:04
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
En bekant till mig, som var där utanför igår när det skedde, säger att det var 3 svenskar mot 10 invandrare. Han beskrev svenskarna som "skinheads-typen." Höll på att gå riktigt illa när den ena invandraren ville slänga en stor betongklump i huvudet på den liggandes och blödande svensken. Invandrarens kompis stoppade dock honom, vilket nog var tur annars hade det säkert varit tal om dråp.

skinheads-typen? vad fan är det? skinheadsen dog ut på 90-talet och i uppsala lär det inte finnas några. han var nog tunnhårig på sin höjd
Citera
2012-07-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Har hört att sträckan mellan BK och McD i Uppsala ska vara Sveriges farligaste på lördagsnätter. Hänger kanske ihop med att man ofta ser större invandrargäng i krokarna och fulla människor av alla sorter i dom krokarna. Händer ju någon större grej där varje sommar och undviks om man är ute sent.
Snarare att det är tre öppna "restauranger" på den biten, fulla människor i rörelse, runt hörnet ifrån stora torget samt dålig belysning som är anledningen.

Fulla människor på platser med dålig belysning nära centrum är sådana platser där det ofta sker våldsbrott kring helger. Är ju samma sak på Sysslomansgatan och kring Birger Jarl/ Flustret.
Citera
2012-07-01, 21:15
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Går du in på Burger King och ropar "Vem var det som kasta?" är lätt full och förmodligen inställd på konflikt antingen verbal eller fysiskt. Då får du skylla dig själv. Skulle inte gett dig in i leken.

Jag kan se att det lika gärna i tidningen kunde stått: Svensk man misshandlad efter att han slängde en stol in på en byggarbetsplats".

Den här gången blev det fail, motståndarna var för många för aggressiva vilket inte är det vanligaste.
Du är inte riktigt korrekt ihopskruvad va? I ett civilicerat land är våld inte något gemene man tar till eller förväntar sig att bli utsatt för. Att det är kutym att slåss, skjuta med kalashnikov i luften och vråla som en apa i de delar av världen där evolutionen inte haft lika bråttom gör det varken rätt eller försvarbart att bruka våld mot sina medmänniskor här i sverige.

On-topic: identitet på GM?
Citera
2012-07-01, 21:37
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Går du in på Burger King och ropar "Vem var det som kasta?" är lätt full och förmodligen inställd på konflikt antingen verbal eller fysiskt. Då får du skylla dig själv. Skulle inte gett dig in i leken.

Jag kan se att det lika gärna i tidningen kunde stått: Svensk man misshandlad efter att han slängde en stol in på en byggarbetsplats".

Den här gången blev det fail, motståndarna var för många för aggressiva vilket inte är det vanligaste.

Dvs fritt fram att skjuta invandrarasen som utförde misshandeln - de har ju bett om det nu!
Senast redigerad av TasteMyGlock 2012-07-01 kl. 21:42.
Citera
2012-07-01, 21:42
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Fattar inte varför inte Uppsala kommun fixar med lite bättre belysning, så jävla dyrt kan det inte vara

Bra jävla fråga. Det är många platser i staden som skulle må bra av lite bättre belysning, kanske framför allt på höst/vinter men även nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Satangkai
Vem blev misshandlad? Vilka utförde misshandeln? Jag skall göra vad jag kan för att mosa dem om jag får reda på vilka dem är!

Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Någon som vet något namn?? Jag är beredd att gå in i en blodig kamp

Så tuffa ni är när ni sitter vid era datorer.

Jag är också nyfiken på vilka det var som åkte på däng. Om det som det antyds i tråden var några personer med vit makt-kopplingar så är det ju lite skoj att de är så korkade att de hoppar på folk de uppenbarligen inte klarar av.
Annars är det ju framförallt jävligt obehagligt att sånt där händer.
Citera
2012-07-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
skinheads-typen? vad fan är det? skinheadsen dog ut på 90-talet och i uppsala lär det inte finnas några. han var nog tunnhårig på sin höjd

Jodå, det finns skinheads i Uppsala. Däremot är de flesta av dem inte så värst politiska av sig, även om en och annan hyser främlingsfientliga åsikter.
Sen försöker ju SMR etablera sig i stan, vet inte riktigt om de gossarna ser ut som folk gör mest eller om de har en stil som man förknippar med rasister. Långhåriga brukar de ju i varje fall sällan vara.
Citera
2012-07-01, 21:54
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jodå, det finns skinheads i Uppsala. Däremot är de flesta av dem inte så värst politiska av sig, även om en och annan hyser främlingsfientliga åsikter.
Sen försöker ju SMR etablera sig i stan, vet inte riktigt om de gossarna ser ut som folk gör mest eller om de har en stil som man förknippar med rasister. Långhåriga brukar de ju i varje fall sällan vara.

jag lyckades iaf bo där i typ ett decennium utan att träffa på någon som man av utseendet att döma är rasist/nazist så det kan ju inte direkt krylla av dom...
Citera
2012-07-01, 21:56
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag är också nyfiken på vilka det var som åkte på däng. Om det som det antyds i tråden var några personer med vit makt-kopplingar så är det ju lite skoj att de är så korkade att de hoppar på folk de uppenbarligen inte klarar av.
Annars är det ju framförallt jävligt obehagligt att sånt där händer.
Ibland vinner man, ibland förlorar man. Huvudsaken är att man försökte vilket är jävligt ovanligt nu för tiden!

Identiteter på de inblandade?
Citera
2012-07-01, 21:59
Medlem
johnjohns avatar
Om man är så jävla dum att man börjar bråka med ett gäng så får man skylla sig själv.
Citera
2012-07-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
jag lyckades iaf bo där i typ ett decennium utan att träffa på någon som man av utseendet att döma är rasist/nazist så det kan ju inte direkt krylla av dom...

Nej...Uppsala har i varje fall sedan mitten av 90-talet varit förskonat från allt för mycket aktiva rasister. Det verkar som att de försöker etablera sig här nu, men vet inte riktigt hur det går.

Däremot finns det som sagt en del skinheads...men även om vissa av dem är främlingsfientliga så är de ju i regel inte politiskt aktiva eller organiserade i nån form av rasistisk organisation. 90-talets boneheads är ju sedan länge borta.
Citera
2012-07-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Om man är så jävla dum att man börjar bråka med ett gäng så får man skylla sig själv.

Förutsatt att det nu var så det gick till. Det är det ju inte direkt klart att det faktiskt gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in