Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-29, 20:29
  #1
Avstängd
Hallå!

Min förra telefon gick sönder för någon dag sen så jag är på jakt efter en ny.
Har en längre tid varit sugen på en iphone så tänkte slå till då jag tecknar abonnemang och priset
känns tilltalande.

Däremot tvekar jag lite. Är det jättedumt att köpa en iphone 4s när 5:an enligt rykten kommer att släppas i Oktober? Jag måste ha en mobil, så frågan är, skaffa en sämre mobil tillsvidare eller slå till på en 4s. Kommer ju absolut bli nöjd med telefonen, men samtidigt jobbigt att veta att något bättre ligger runt hörnet och väntar.

Vad säger ni?!
Citera
2012-06-29, 20:33
  #2
Medlem
totallyinsanes avatar
Skit i 4s! Vänta på 5an eller köp en samsung galaxy s3 ! Grym!
Citera
2012-06-29, 20:41
  #3
Avstängd
CrilleCrocs avatar
saken är den att det alltid kommer bättre och bättre mobiler...så även om man väntar så kommer det någon ny rackare bakom hörnet
Citera
2012-06-29, 20:43
  #4
Medlem
Wkblades avatar
Köp en epa-mobil och vänta tills iphone 4s kommer ut
Citera
2012-06-29, 20:50
  #5
Medlem
Dr.LincoNs avatar
säger en sak. Sony Xperia S

Samma pris som IPhone men bättre på alla plan.
Citera
2012-06-29, 21:03
  #6
Avstängd
Absolut, nya telefoner kommer hela tiden. men som med iphone så brukar det vara 1 år mellan. Känns som att telefon håller sig "ny" på marknaden längre. Den här diskussionen hade vi inte haft om det var januari månad för då hade jag slagit till direkt.

La en order i onsdag via halebop, men efter att jag pratat med deras support idag så visade det sig att det inte hade telefonen i lager, och därför jag börjat tveka om man kanske ska vänta för att få något av det bästa på marknaden.

Vet att det finns många alternativ som kan ersätta eller jämnställas med iphone, men jag har riktat in mig på just den då jag tidigare haft en android telefon.

Egentligen vill jag nog bli övertalad till att inte avbeställa min order så att jag får en fin telefon under sommaren och slippa vänta med någon skräptelefon. hmm...
__________________
Senast redigerad av Back3n 2012-06-29 kl. 21:48.
Citera
2012-06-29, 21:17
  #7
Medlem
Goldmanns avatar
Sannolikt är det dumt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback